Draadloze headset met surround set verbinden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Mijn vraag

Ik wil graag een draadloze bluetooth headset kopen maar ik heb nog een paar vraagjes. Ik heb een Samsung UE49KS9000 tv. en een samsung J7750W surround set. deze zitten met elkaar verbonden door 1 hdmi kabel en werken met ARC goed samen. mijn vraag is nu hoe ik kan zorgen dat als ik een bluetooth koptelefoon wil gebruiken ik dat dan moet doen. de surround set heeft wel bluetooth maar dat is alleen om een telefoon te verbinden en er dan muziek naar te sturen. Ook wil ik makkelijk kunnen switchen tussen de surround speakers en de headset. De tv heeft wel bluetooth maar het meot via de surround set gaan omdat daar ook radio vandaan komt en ik dat via de headset wil luisteren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung J7750W
Samsung UE49KS9000

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wel even gekeken naar draadloze kastjes voor bluetooth maar ik kan niet vinden hoe je dan makkelijk kan switchen. ook worden deze meestal aangesloten via de 3.5 mm jack in de tv of surround set maar die zitten er bij mij niet op.

[ Voor 12% gewijzigd door sgouman op 22-08-2016 16:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:57

CeesKees

I rest my Kees

Dat is een lastig verhaal denk ik.

Jouw surround set heeft geen noemenswaardige uitgang, of opties waarmee je dit zou kunnen regelen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Dat is balen. ik heb zelf inderdaad ook gekeken maar er zitten alleen maar in poorten op en nergens out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Net met samsung gesproken volgens hun kan er een headset bekabeld in de aux in port achterop de surround set. weet iemand dan hoe je makkelijk kan switchen of moet je hem er echt steeds zelf uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Aux in... En daar een hoofdtefoon op aansluiten.

Zeker door de hitte bevangen daar?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik vond het ook al vreemd. aux in is toch voor in geluid en de samsung stuurt er niks uit via die poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Juist.
Dus dat gaat niet werken.

Je zou de reguliere headphone out kunnen gebruiken, maar dan is het niet meer makkelijk schakelen (stekker moet er uit).

Bovendien ben je dan nog steeds niet draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
er zijn wel bluetooth adapters die je in je headphone out kan doen. maar als ik hier kijk. naar de achterkant van mijn receiver.

Afbeeldingslocatie: http://prohdtv.ru/files/products/5212_4.jpg

Zijn dat alle aansluitingen die erop zitten. en dus niet iets voor een headphone

[ Voor 3% gewijzigd door sgouman op 23-08-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Daar had ik ook gekeken.

En uiteraard is er vanalles aan te sluiten op je headphone out, maar dan moet je nog steeds die stekker lostrekken als je geen headphone wil gebruiken.

(stiekem wil ik je al een tijdje vertellen dat zo'n all in one setje waardeloos is, maar daar begin je nu wel achter te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
ja dat zie ik nu ook.

Ik denk dat ik dan maar de radio laat een bluetooth headset koop en die aan de tv aansluit. want blijkbaar support de tv wel bluetooth koptelefoons
Pagina: 1