Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Graag zou ik wat hulp willen bij het resetten van het wachtwoord op een bios.
Het gaat om een Alienware x51, heb contact gehad met het dell support na een lang gesprek is het uiteindelijk niet gelukt. Volgens de monteur zou de computer na 5 keer een foutief wachtwoord om een master password vragen maar de computer sluit na 3 keer af. Het Master Password wat de service monteur heeft gegeven werkt niet en (dit kon voorkomen). Er was volgens de monteur maar 1 mogelijkheid dat is om het moederbord te vervangen (helaas wel buiten garantie).

Wat ik nu heb gedaan is via Hirensboot CD de eerste 3 attacks van iBios gebruikt zonder succes. Ook heb ik Bios Cracker 5.0 gebruikt ook zonder succes. Mijn vraag aan jullie is weten jullie nog een andere oplossing of mogelijkheid om het wachtwoord van de bios te resetten?

Mvg. Ser

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:16

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabronsg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 23:51
Heb je deze al geprobeerd?
https://bios-pw.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit net geprobeerd allebei de 2 groene "jumpers" eentje opzij verplaatst en even gewacht. Helaas blijft de computer in de alienware bios om het user/supervisor password vragen.

Edit: het kan zijn dat ik het niet goed doe?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:16
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:14:
[...]

Heb dit net geprobeerd allebei de 2 groene "jumpers" eentje opzij verplaatst en even gewacht. Helaas blijft de computer in de alienware bios om het user/supervisor password vragen.

Edit: het kan zijn dat ik het niet goed doe?
Wij kunnen natuurlijk niet zien of jij iets goed of fout doet. Als je de handleiding volgt, doen wij de aanname dat je het goed doet natuurlijk ;)

Ook na deze reset met de standaard wachtwoord en username kom je er niet in? En als je het "Master Password" gebruikt?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op deze site krijg ik codes te zien van
- Dell from serial number
- Dell from hdd serial number

Er staan allemaal codes heb er een aantal geprobeerd maar geen ervan werkt.
Het lijkt ook niet dat deze codes kloppen want ik kan maar 6 getallen in de bios invoeren schijnbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dell heeft ook een rits bios updates, maar die moet je in een specifieke volgorde uitvoeren.
Doe je dat niet, dan kan het zomaar zijn dat hij stuk gaat.

Daarnaast moet je bij een jumper reset er wel voor zorgen dat de stroom is afgesloten (dus niet in het stopcontact en ook geen accu).

[ Voor 8% gewijzigd door DJMaze op 22-08-2016 17:12 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De monteur heeft een USB stick waarmee je niet alleen de service tag kunt wijzigen, maar ook bepaalde zaken zoals een passwordclear kunt uitvoeren.

Met een beetje zoekwerk kun je de inhoud van die USB stick op internet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het tijdens het telefoon gesprek niet door maar het masterpassword bestond uit 8 letters gecombineerd met cijfers. Nu lijkt het alsof je niet verder kan typen na 6 getallen/letters, dus ik ga morgen toch nog even bellen.

@DJMaze
Ja windows 7 werkt gewoon. Ik zou gewoon graag het wachtwoord van de bios af willen halen.
En ik heb idd de stroom eraf gehaald het gaat hier om een Alienware desktop dus geen accu.
Moet ik een batterij er ook uithalen? want ik las dat dit soms niet zonder risico is...?

@Trommelrem.
Zou je me kunnen vertellen waar ik dan moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:05
Nee, dat heeft geen zin. Een CMOS-reset laat de wachtwoorden ongemoeid (link).
Pagina: 1