Negatieve moderatie word gebruikt als repressie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.213 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastienbo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 12:41
Ik begin te merken dat Tweakers de moderatie stilltjes aan meer en meer aan het gebruiken is voor repressie en om te controleren wat en hoe iets mag gezeghd worden.

Als het zo door gaat dan zie ik niet waarom jullie mensen nog laten commentariëren, want tegenwoordig moet je wel echt heel erg opletten met wat je schrijft of hoe je het schrijft (uitroeptekens, hoofdletters of drie puntjes worden slecht opgenomen)

Ik zag dat als je tegenwoordig "Seriously?" in een commentaar schrijft dat dit ook als negatief word gestempeld...

En dan heb ik nu zelf een negatieve moderatie gekregen voor god welke reden:
sebastienbo in 'nieuws: Recente Windows 10-update zorgt voor problemen bij we...

Kan iemand zeggen wat daar in godsnaam nu mee mis was? Het was on-topic, beleefd en constructief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Microsoft is terug de hitler richting
uhuh.. dat heb je inderdaad nodig voor je punt.
Als je nou een betoog kan schrijven zonder onsmakelijke bijproducten, dan krijg je echt wel de waardering die het waard is. Dit is niet meer dan de opmerking dat je een lomperik bent.

checklist:
Hitler = ontopic? neuh
Hitler = beleefd? meh.
Hitler = constructief? Op een bepaalde manier misschien...
Anoniem: 149800 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:46:
Net als spellingsnazies moet je het gewoon negeren.
Nog één?

[ Voor 36% gewijzigd door Delerium op 22-08-2016 15:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Helemaal niets.

De moderatie hier is een joke.
Net als spellingsnazies moet je het gewoon negeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 63975

sebastienbo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:42:
voor god welke reden:

Kan iemand zeggen wat daar in godsnaam nu mee mis was? Het was on-topic, beleefd en constructief
Microsoft is terug de hitler richting op aan het gaan
Dat vind ik al genoeg voor een -1

Wat heeft Microsoft met Hitler te maken?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 22-08-2016 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@TS: jij begint met beschuldigingen van nazitische praktijken (door MS met Hitler te vergelijken), en dan vraag je je nog af wat er mis is met je reactie? Meen je dat nou serieus, of loop je nou te trollen?

Godwin's Law.

Jouw reactie is een -1, en daar mag je al verrekt blij mee zijn op deze manier.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Anoniem: 149800 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:46:
Helemaal niets.

De moderatie hier is een joke.
Net als spellingsnazies spellingsnazi's moet je het gewoon negeren.
FTFY

En meer inhoudelijk: Ik ben het met je eens dat er best heel snel negatief gerate word zodra er een grapje of een stijlfiguur in een zin zit. Echter ben ik het in het geval van het voorbeeld wel met de moderatie eens. Als je niet begrijpt dat mensen zoiets niet willen lezen (en het dus een -1 geven) dan zou ik nog eens bij jezelf te rade gaan.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-05 23:28
Terwijl die reden toch eigenlijk overduidelijk is.
Het is vooral triest dat dat nodig is en blijkbaar zelf denkt normaal te communiceren met je hitler referentie.
In welke wereld is dat on topic, beleefd en contructief ?!?!???

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebastienbo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 12:41
Het is dit soort reacties en moderaties dat duidelijk aantonen wat er tegenwoordig mis is met onze samenleving

De reacties hier boven zijn een duidelijk voorbeeld van wat er mis is: Hitler is door jullie buiten de context getrokken, de bedoelde context duid aan dat er gewoon eenzijdig volgens één ideologie beslissingen genomen worden bij een overgecensureerde bevolking, maar sommigen zien het alsof ik microsoft Hitler heb genoemd...

Je kan het vergelijken met ouders die tegenwoordig moeten opletten of ze nog met hun kind in het bad zouden gaan of ze worden als pedofielen aanzien.
Leraren mogen niets aan leerlingen zeggen, of de ouders komen de leraar in elkaar kloppen
In appartement gebouwen merk je op dat de syndic continue bezig is met mensen die vinden dat een vuilbak 2 uur te vroeg is buitengezet niet voldoet aan de huisregels of je iets op je eigen parkeerplaats hebt achtergelaten

Alles is gestigmatiseerd, niemand durft meer over iets praten en alles moet grijs zijn (kleuren is niet conform in onze samenleving) en er is geen verdraagzaamheid meer

Triestig is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Prima betoog, maar je ziet dat je die hele Hitler daarvoor niet nodig had.

Als je nu het betoog wat respectvoller voor al je lezers maakt, zit er wellicht nog een betere waardering in. Respectvol als in: laat overbodige meuk als vuilnisbakcontrole achterwege enzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
sebastienbo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:39:
Het is dit soort reacties en moderaties dat duidelijk aantonen wat er tegenwoordig mis is met onze samenleving
Als je in een discussie over een softwarefabrikant Hitler erbij haalt en daarna zegt dat het aan de maatschappij ligt dat dit niet geaccepteerd wordt, dan heb je echt een heel verkeerd beeld van hoe de maatschappij in elkaar steekt of van de ellende die Hitler heeft veroorzaakt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 788395

Misschien moet het heel principe van negatief modden gewoon weg van tweakers, er kan nog wel een knop staan voor het artikel te melden als er iets erg in staat.

Maar negatieve mods zijn hier enkel contraproductief en worden hier gebruikt door mensen bij wie een bepaalde mening niet in hun straatje past...

Het nadeel van negatieve mods is ook dat de reactie verdwijnt...terwijl de negatieve modder eigenlijk geen verstand kan hebben van het onderwerp, enkel een moderator zou zoiets moeten kunnen doen

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 788395 op 22-08-2016 18:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

sebastienbo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:39:
Er is (op dit punt) niets mis met de maatschappij als vergelijkingen met Hitler worden neer gemod, er is pas iets mis met de samenleving als dat niet gebeurt.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 10:59
Een vergelijking met Hitler kan prima in de juiste context. Bovenstaande voorbeeld is alleen niet echt een goede context, dat had je minder lui kunnen verwoorden. Dan kwam het ook nog beter over denk ik. En dat is wat je wil toch, iets overbrengen? Want als je gewoon lulkraak dingen wil typen kan ik notepad.exe aanraden. :)

Negatief modden vind ik ook hopeloos. Je kan all offtopic modden, ongewenst is ook offtopic.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind het "triestig" dat je het beleid van een softwarebedrijf vergelijkt met de grootste massamoordenaar in de recente westerse geschiedenis en dat je vervolgens niet inziet waarom mensen dat niet waarderen. Zodra MS begint met het vergassen van mensen mag je dat vergelijken met Hitler, ga vooral je gang. Nu is het gewoon een nutteloze Godwin.

Het feit dat je nota bene zelfs na je klacht hier nog steeds geen score hoger dan -1 hebt binnengesleept lijkt me tekenend.

[ Voor 28% gewijzigd door NMe op 22-08-2016 19:11 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 788395

Ik denk niet dat hij verwijsd naar nazis zelf maar wel het stramien en stereotype dat nazi's met zich meebrengen.

Zijn verwoording was misschien wat ongelukkig

Iedereen lijkt hier wel iets overgevoelig op te reageren, er word echt wel van een mug een olifant gemaakt, ik denk wel dat iedereen nochtans inziet dat Nazi nooit in die context is gebruikt geweesd.
Anders had ik het ook negatief gemod

hij heeft wel een punt dat er iets ernstig mis is met moderaties en meer specifiek negatieve moderaties, het is trouwens niet de eerste keer dat ik dit onderwerp zie langs komen.
Het feit alleen al dat dit forum "FrontpageModeratie" bestaat bewijsd al op zichzelf dat het systeem op niets trekt.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 788395 op 22-08-2016 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 13:01
NMe schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:09:
[...]

Ik vind het "triestig" dat je het beleid van een softwarebedrijf vergelijkt met de grootste massamoordenaar in de recente westerse geschiedenis en dat je vervolgens niet inziet waarom mensen dat niet waarderen. Zodra MS begint met het vergassen van mensen mag je dat vergelijken met Hitler, ga vooral je gang. Nu is het gewoon een nutteloze Godwin.

Het feit dat je nota bene zelfs na je klacht hier nog steeds geen score hoger dan -1 hebt binnengesleept lijkt me tekenend.
Niet om het een of ander hoor....Maar Stalin heeft toch echt een factor 20 of zo meer doden op zijn naam staan dan Hitler. En Rusland is ook onderdeel van "het westen".

Ontopic ==> Ik vind persoonlijk dat de TS een spraakgebruik heeft met een overdaad aan kleurrijke metaforen. Kleurrijke metaforen zijn absoluut overbodig om een punt te maken en werken vaak contraproductief. Als ik als lezer van reacties continu door dit soort taalgebruik heen moet worstelen dan haak ik snel af. Ik snap de -1 mods dus wel.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:33
Ik begin te merken dat Tweakers de moderatie stilltjes aan meer en meer aan het gebruiken is voor repressie en om te controleren wat en hoe iets mag gezeghd worden.

Als het zo door gaat dan zie ik niet waarom jullie mensen nog laten commentariëren, want tegenwoordig moet je wel echt heel erg opletten met wat je schrijft of hoe je het schrijft (uitroeptekens, hoofdletters of drie puntjes worden slecht opgenomen)

Ik zag dat als je tegenwoordig "Seriously?" in een commentaar schrijft dat dit ook als negatief word gestempeld...

sebastienbo in 'nieuws: Recente Windows 10-update zorgt voor problemen bij we...

Je toont een enorm gebrek aan historisch besef. Dan doet de rest van de reactie er eigenlijk niet meer toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Anoniem: 788395 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:15:
Ik denk niet dat hij verwijsd naar nazis zelf maar wel het stramien en stereotype dat nazi's met zich meebrengen.

Zijn verwoording was misschien wat ongelukkig

Iedereen lijkt hier wel iets overgevoelig op te reageren, er word echt wel van een mug een olifant gemaakt, ik denk wel dat iedereen nochtans inziet dat Nazi nooit in die context is gebruikt geweesd.
Anders had ik het ook negatief gemod

hij heeft wel een punt dat er iets ernstig mis is met moderaties en meer specifiek negatieve moderaties, het is trouwens niet de eerste keer dat ik dit onderwerp zie langs komen.
Het feit alleen al dat dit forum "FrontpageModeratie" bestaat bewijsd al op zichzelf dat het systeem op niets trekt.
In tegenstelling tot wat de meeste sites doen, willen wij modereren op de kwaliteit en het nut van de reacties. Dat gaat niet zonder sturing en daar is dit forum dus ook voor nodig. De hierboven aangehaalde reactie getuigd met zijn Hitler-vergelijking van een totaal gebrek aan kwaliteit en staat dus volledig terecht op -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:27
@sebastienbo en Frankie1975, waarom reageren jullie op elkaar achter dezelfde computer? Te weinig medestand?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Juist ja...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.