Omdat ik ondertussen toch wel NASes en servers begin te stapelen wordt het tijd voor een UPS. Nu heb ik hier nog totaal geen ervaring mee, vandaar dat ik graag jullie expertise aanhoor.
Budget
€150,-
Echter is meer zeker mogelijk, maar alleen als het nodig is
Merken
Hier heb ik nog geen flauw idee, welk merk betrouwbaar is, lang meegaat of iets anders belangrijks: laat het me weten! Op internet kom ik wel goede dingen over APC tegen, maar dat betekend natuurlijk niet dat de rest slecht is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wat er achter komt te hangen:
1. Server
2. Server
3. Modem
4. Switch
5. Switch
6. NAS
7. NAS
8. Telefoon/Televisie router
Dit heeft een gezamenlijk stroomverbruik van 60-80 Watt
Wat is voor mij belangijk
Must have:
1. Servers & NASes blijven aan bij stroomstoringen&pieken (4 apparaten aan te sluiten)
Should have:
1. Modem & Switches blijven aan bij stroomstoringen&pieken (7 apparaten aan te sluiten)
2. Stuurt en signaal aan de servers wanneer te leeg/Uit te lezen door de servers
Could have:
1. Alle apparaten aan te sluiten (Dan wel niet via een extra stekkerblok)
2. Lange accutijd voordat de servers af moeten gaan sluiten
Wat ik zelf al heb gevonden
Als ik deze drie goed heb begrepen hebben de "Pro" versies wel een terugkoppeling naar servers, maar de eerste niet.
Zelf zou ik voor de laatste kiezen en daar een stekkerblok achter zetten, maar waar dat op gebaseerd is een gok.
Budget
€150,-
Echter is meer zeker mogelijk, maar alleen als het nodig is
Merken
Hier heb ik nog geen flauw idee, welk merk betrouwbaar is, lang meegaat of iets anders belangrijks: laat het me weten! Op internet kom ik wel goede dingen over APC tegen, maar dat betekend natuurlijk niet dat de rest slecht is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wat er achter komt te hangen:
1. Server
2. Server
3. Modem
4. Switch
5. Switch
6. NAS
7. NAS
8. Telefoon/Televisie router
Dit heeft een gezamenlijk stroomverbruik van 60-80 Watt
Wat is voor mij belangijk
Must have:
1. Servers & NASes blijven aan bij stroomstoringen&pieken (4 apparaten aan te sluiten)
Should have:
1. Modem & Switches blijven aan bij stroomstoringen&pieken (7 apparaten aan te sluiten)
2. Stuurt en signaal aan de servers wanneer te leeg/Uit te lezen door de servers
Could have:
1. Alle apparaten aan te sluiten (Dan wel niet via een extra stekkerblok)
2. Lange accutijd voordat de servers af moeten gaan sluiten
Wat ik zelf al heb gevonden
# | Product | Prijs |
1 | APC Back-UPS ES 550VA DIN | € 75,- |
1 | APC Back-UPS Pro 550 VA | € 120,- |
1 | Eaton Ellipse PRO 650 DIN | € 137,70 |
Bekijk collectie Importeer producten |
Als ik deze drie goed heb begrepen hebben de "Pro" versies wel een terugkoppeling naar servers, maar de eerste niet.
Zelf zou ik voor de laatste kiezen en daar een stekkerblok achter zetten, maar waar dat op gebaseerd is een gok.