We hebben al jaren een eigen Exchange 2010 e-mail oplossing. E-mail wordt rechtstreeks bij ons afgeleverd. Helaas ook spam. Dat wordt steeds meer, ondanks het spam-filter van Exchange. Nu kan ik toeters en bellen aan Exchange hangen om dit te verminderen, maar wellicht slimmer om de e-mail via een service provider te laten lopen die de troep er zoveel mogelijk uitvist. Maar welke bedrijven zou ik in overweging kunnen nemen?
Wat heb je zelf al gevonden? Is het je bedoeling om heel Exchange buiten de deur te zetten of alleen het spamfilter-component?
Houd er rekening mee dat het onmogelijk is om alle spam en virussen buiten de deur te houden, maar je kunt wel een aardig eind komen.
Als je heel Exchange buiten de deur wilt zetten, dan is Office365 denk ik de makkelijkste oplossing.
Vrijwel alle ISP's kunnen hosted e-mail aanbieden en/of een hosted spamfilter. Gooi anders eens een balletje op bij het bedrijf waar je ook je website host.
Houd er rekening mee dat het onmogelijk is om alle spam en virussen buiten de deur te houden, maar je kunt wel een aardig eind komen.
Als je heel Exchange buiten de deur wilt zetten, dan is Office365 denk ik de makkelijkste oplossing.
Vrijwel alle ISP's kunnen hosted e-mail aanbieden en/of een hosted spamfilter. Gooi anders eens een balletje op bij het bedrijf waar je ook je website host.
offtopic:
Ik ben eigenaar van een bedrijf dat dit soort oplossingen gehost aanbied. We zijn o.a. Microsoft partner en reseller van MailCleaner. Mocht je eens willen sparren, stuur me a.u.b. even een DM.
Ik ben eigenaar van een bedrijf dat dit soort oplossingen gehost aanbied. We zijn o.a. Microsoft partner en reseller van MailCleaner. Mocht je eens willen sparren, stuur me a.u.b. even een DM.
[ Voor 17% gewijzigd door Bjornski op 22-08-2016 14:24 ]
Dacht dat je met Google Apps for work ook email kan laten routeren, hun filteren de spammetjes eruit en vervolgens wordt het aan jullie eigen mailserver geleverd.
Daar zijn er zoveel van en bij de meeste kun je het ook wel een tijdje testen. Gewoon wat bij elkaar zoeken en prijzen/features naast elkaar leggen.
Denk aan:
Denk aan:
- Cleanport (zelf goede ervaringen met deze)
- Office 365 (Exchange Online Protection)
- Barracuda Cloud
- Symantec E-mail Security Cloud
- Enzovoorts...
We hebben een tijdje naar tevredenheid met Symantec gewerkt, maar nu we met AntiVirus en Firewall via Sophos regelen doen we dit ook met het mailverkeer via Sophos. opnieuw naar tevredenheid.
Zeker met all lockers die ik gefilterd zie worden zou ik dit asap regelen.
Zeker met all lockers die ik gefilterd zie worden zou ik dit asap regelen.
Hattrick: Thorgal Eagles