Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
Bij de Marantz NR1606 moeten de mobieltjes die met Blue Tooth gekoppeld zijn steeds opnieuw pairen. Als mijn mobieltje muziek afspeelt via blue-tooth naar de NR1606 dan gaat dat goed. Maar als dat vanaf de tablet of een ander mobieltje komt, dan moet dat mobieltje opnieuw pairer, ze koppelt niet direct, ook niet als er geen andere blue-tooth verbinding is. het komt zelfs voor dat het zelfde mobieltje de volgende dag opnieuw moet pairen.

Volgens http://manuals.marantz.co...jdxtyf.php#SEHFMLzklnzugv zou ze tot 8 bluetooth koppelingen onthouden maar volgens mij onthoudt ze er maar 1.

Graag zie ik ergens een lijstje met ge-pair-de apparaten zodat ik die lijst kan schonen (ook handig na een feestje...)

...

De marantz nr1606 is up to date (vind ze zelf) Na de installatie een paar maanden geleden is die software wel bijgewerkt.
De mobieltjes zijn android versie 6, zowel van sony, motorola als samsung.
...

We blijven maar pairen.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30
Volgens mij is dat normaal en ook wenselijk. Anders zou de telefoon telkens verbinding maken, ook wanneer dit niet gewenst is. Denk bijvoorbeeld aan gesprekken die ineens via de homecinema verlopen. Ik zie hetzelfde bij mijn speakers. Die koppelen pas als ik het bluetooth menu van de telefoon open.

Verder kan er maar gelijktijdige verbinding zijn. Dus als mobiel A is gekoppeld, wordt deze verbinding verbroken wanneer mobiel B wordt gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
Dat blue-tooth 1-op-1 is weet ik. Het is ook logisch dat er maar 1 speler tegelijk iets op de marantz kan afspelen. Hier lijkt het mij logisch dat een draaiende verbinding blijft staan en andere verbindingen verhinderd, maar dat zou ook andersom kunnen: nieuwe verbindingen verbreken de oude. Ultiem zou zijn dat er voorrang geregeld kan worden: a mag altijd spelen en krijgt altijd voorrang, b mag spelen zolang a niet speelt en c mag alleen spelen als a en b niet spelen (en zo alle letters af :-)

Dat de mobieltjes wel of niet gebruik maken van de blue-tooth verbinding met de marantz is aan de mobieltjes. Daar staat de marants netjes bekend als 'remote speakers' en niet als 'head-set' en/of 'carkit'. De marantz hoeft alleen maar naar blue tooth te luisteren.

Het probleem is dat iedere keer de mobieltjes moeten pairen als ze kontakt willen. Volgens de handleiding zou de marantz tot 8 mobieltjes onthouden. Zodat als er geen blue-tooth verbinding is, ieder van die 8 direct kan afspelen. Misschien doe ik iets niet goed maar die 8 blijkt niet te werken.