Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tablet-top aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voor een bordspel wat ik regelmatig speel zijn de regels en aanverwante documentatie nogal uitgebreid (Voor de nieuwsgierigen: Starfleet Battles). Voorheen zeulden wij, als spelers, kilogrammen aan papier mee, de laatste tijd is steeds meer hiervan digitaal beschikbaar.
De afgelopen tijd heb ik dus steeds meer met mijn laptop gedaan. Maar zowel spel-administratie als regels op de laptop wordt wat lastig dus dacht ik: Waarom niet een tablet erbij als regel-boek?
Nou zijn iPads of Androïd tablets te beperkt om dit zinvol mee te doen.

Afijn; ik ben dus op zoek naar een convertible laptop die kan dienen om regelboeken (voornamelijk in PDF formaat, soms in OpenOffice formaat) te lezen en editten.

Welk OS er op staat is niet heel belangrijk (hoewel het interessant zou zijn om te weten of er convertibles zijn die Linux op een zinvolle manier draaien). Wat wel belangrijk is, is dat alles snel en soepel loopt. We praten hier over PDFs van enkele tientallen MBs (en groeiend) waar veel in gelinked wordt.

Wat is je budget?
Zo min mogelijk ;)
Maar zeker niet meer dan €700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat veel mee genomen worden maar belangrijker: Als "boek" gebruikt worden. Gewicht is dus zeker belangrijk, accuduur een stuk minder (over het algemeen zijn er genoeg stopcontacten in de buurt)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik hink op dit moment op twee gedachten:
1. Eenvoudig, goedkoop apparaat met beperkte specs die net in staat is dit alles te draaien. Wat me hier tegen houdt is de eMMC opslag. De snelheid daarvan is nou niet echt denderend.
2. Uitgebreider apparaat wat ook voor dagelijks werk te gebruiken is. De prijs is dan echter relatief hoog.
(In beide gevallen overigens sterke voorkeur voor 1920*1080 resolutie)

Wat me dan ook zeer interesseert is: Is het mogelijk om voor een eenvoudig apparaat te gaan maar dat vervolgens zelf uit te breiden. Zijn er Atom/Celeron/Pentium systemen voor weinig waar ik alsnog 4 of 8 GB RAM en een volwaardig SSD (desnoods op M.2) in te hangen?

Bijvoorbeeld:
Optie 1:
pricewatch: Peaq PMM C1010-I02N3
pricewatch: Peaq PMM P1011 - I21NL

Optie 2:
pricewatch: Asus Transformer Book Flip TP301UA-C4117T
pricewatch: Asus Transformer Book Flip TP301UA-C4054T