Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:05
Ik zoek een?
Grotere TV voor in de woonkamer

Wat is je budget?
Ongeveer 600,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel heb ik een 32" Philips PFK5300. Deze is het afgelopen jaar gebruikt als slaapkamer tv en voldeed prima. Echter woon ik sinds kort op mezelf en is dit model wel te klein. Afstand tot de TV is +- 2 meter. Nu zat ik te kijken voor een TV rond de 40"-46", groter is overkill imo. Ik kijk voornamelijk Netflix en speel daarnaast af en toe op de Xbox One.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nu heb ik zelf de volgende modellen gevonden welke hier vergeleken worden: http://www.displayspecifications.com/en/comparison/048c37be.

Philips 43PUS6401
pricewatch: Philips 43PUS6401 Zilver

LG 43UH610V
pricewatch: LG 43UH610V Zwart

Eventueel van de LG kan ik ook de 43UH611V krijgen voor €600.
Volgens de verkoper: "Dat klopt inderdaad, echter is de 661 het hoogste model van dit formaat, Dit toestel beschikt over een beter panel waardoor de beeldkwaliteit van HDR meer tot z'n recht komt en u meer kwaliteit biedt in de snelheid van beeldverwerking, betere kleurencontrasten en diepere zwartwaardes"

En last but not least, mijn huidige tv maar dan het 40" model:
pricewatch: Philips 40PFK5300 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke TV zouden jullie mij aanraden? Heeft 4k uberhaupt zin en voegt HDR wat toe aan deze TV´s of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
Nee, nee en nee :)

De philips en de LG's behoren tot de slechtste in hun klasse.
Tevens is 4k op dat formaat en prijsklasse geen toegevoegde waarde zelfs niet met die geringe kijk afstand.
Ook hebben ze allemaal geen echte HDR ondersteuning/4K en zijn het 50Hz panelen.

Gebruik de search in dit deel van het forum en dan komen er vast een paar alternatieven naar voren. Je zal echter concessies moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...
Dimens in "Aankoopadvies UHD TV"
Eventueel van de LG kan ik ook de 43UH611V krijgen voor €600.
Volgens de verkoper: "Dat klopt inderdaad, echter is de 661 het hoogste model van dit formaat, Dit toestel beschikt over een beter panel waardoor de beeldkwaliteit van HDR meer tot z'n recht komt en u meer kwaliteit biedt in de snelheid van beeldverwerking, betere kleurencontrasten en diepere zwartwaardes"
Onzin, beide toestellen hebben exact dezelfde paneelfrequenties en beschikken tevens niet over de hardware om HDR goed weer te geven. Het is vooral de ondersteuning voor het ontvangen van het HDR-signaal waardoor men het een televisie met HDR kan noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:05
Okee duidelijk. Thanks voor de info.
Is dit dan een betere keuze:
http://www.mediamarkt.nl/...807c-1374097.html#reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Dimens schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:30:

Onzin, beide toestellen hebben exact dezelfde paneelfrequenties en beschikken tevens niet over de hardware om HDR goed weer te geven. Het is vooral de ondersteuning voor het ontvangen van het HDR-signaal waardoor men het een televisie met HDR kan noemen.
Vindt geen aanwijzingen online dat het geen echte hdr ondersteuning heeft? Waar heb je het op gebaseerd?

Edit: Heb namelijk interesse in deze TV. Het is de goedkoopste TV met HDR en HDMI 2.0a volgens pricewatch.

Edit 2: Vind het antwoord in je reactie hier. :)

[ Voor 50% gewijzigd door FrankNLD op 27-08-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Het is niet omdat een tv het signaal kan verwerken dat deze de geschikte hardware heeft om een technologie als HDR ook correct weer te geven zoals de standaarden voorschrijven.

De hierboven vernoemde LG televisie is een lcd televisie met een edge-lit backlight. Heel kort door de bocht gaat deze HDR niet correct kunnen weergeven omdat de lokale dimming van de lichtbron die het scherm bezit enkel op zijkanten zit. Bij HDR capabele hardware die dit ook kan weergeven zoals bedoeld moet je echt over je beeldvlak over zones hebben die lokaal het beeld kunnen aansturen. En liefst zo veel mogelijk.
Pagina: 1