Wifi Camera - Doel - Filmen Kat die auto bekrast.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11-2024
Klein inleidend verhaaltje:
Sinds we nieuwe buren hebben (met 2 katten) is onze auto inmiddels voor de derde keer het slachtoffer geworden van een setje krassen die van boven naar beneden lopen, op borst hoogte en uit een viertal (dacht ik) parallelle krassen bestaat. De krassen staan op ongeveer dezelfde plek. We hebben de katten al diverse malen "betrapt" op het "afglijden van de auto". We willen de eigenaren confronteren met de beelden en kijken of we tot een oplossing kunnen komen.

Ik zoek een?
WiFi Cam die in staat is om mijn auto in de gaten te kunnen houden - Afstand is vanaf het raam tot de auto +/- 4M
Camera mag statisch zijn (niet automatisch meedraaien met object)
Afstand wandcontactdoos/camera is een 2,5 meter dus lijkt me geen item voor selectiecriteria.
App voor android/IOS device is niet noodzakelijk
Geluid is niet nodig
nacht opname is een want to have - vermoedelijk niet haalbaar met een dergelijk budget.

Wat is je budget?
Budget tot 150 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk. Als de camera maar wel gekoppeld kan worden aan mijn Surveillance Station van Synology. Daarnaast moet hij (uiteraard) in kleur kunnen opnemen, e-mail waarschuwing kunnen geven bij detectie van beweging.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het mag een binnen of buiten camera zijn, waarbij het belangrijkste is dat ik de vermoedelijke dader(s) goed in beeld kan krijgen. Afstand Router/camera is een meter of 6.
Aangezien ik geen idee heb wat bijvoorbeeld de resolutie van een dergelijke camera zou moeten zijn, hoop ik dat iemand hier dat wel heeft _/-\o_

De grote "koudblauw" site laat me een hoop zien, maar ik word er niet wijzer van.
met name de recensies zijn er tegenstrijdig allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het niet handiger om gewoon eerst een gesprek met de buren aan te gaan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
Buurman, Ik wil het met je over mijn auto hebben. Er zitten, sinds jullie katten hier buiten lopen, nu al voor de derde keer krassen op de auto. We zien alleen jullie katten op de auto's liggen en hebben daarom sterk het vermoeden dat jullie katten de krassen veroorzaakt hebben. Kunnen we hier wat aan doen?

Uiteraard al met de gedachte rondgelopen, maar de discussie gaat waarschijnlijk uiterst moeizaam lopen. Daarnaast zal de conclusie nu zijn dat ik geen bewijs heb.... vandaar de camera.

Mocht je tips hebben voor zo'n gesprek dan houd ik me ook aanbevolen O+

De Camera werkt natuurlijk ook als inbraakpreventie middel (zolang die in het zicht staat). M.a.w. het is niet enkel om de buurman te confronteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:45

Wish

ingwell

Staat de auto op de openbare weg? Die mag je namelijk niet filmen, tenzij...
http://blog.iusmentis.com...gen-buren-overpad-filmen/

En inderdaad, ga eerst een vriendelijk overleggen - je zou wel eens verbaasd kunnen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Wish op 22-08-2016 13:31 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:49
Waarom zou die discussie moeizaam verlopen dan? Persoonlijk zou ik vreemder opkijken als mijn buurman met videobewijs en al aanbelt.

Gewoon probleem uitleggen, kunnen de mensen hun eigen katten ook wat beter in de gaten houden, en misschien stellen ze al een oplossing voor. Als nieuwe buren wil je doorgaans ook de goede vrede bewaren namelijk. En als ze toch tokkies blijken te zijn helpt dat videomateriaal ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
Wish schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:00:

En inderdaad, ga eerst een vriendelijk overleggen - je zou wel eens verbaasd kunnen zijn.
Top link!
Was ik me niet van bewust. Ik ga een babbeltje wagen en kijken waar het schip strand.

Gooi dr maar een slotje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
altec schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:07:
[...]

Top link!
Was ik me niet van bewust. Ik ga een babbeltje wagen en kijken waar het schip strand.

Gooi dr maar een slotje op
De meeste aansprakelijkheidsverzekeringen dekken de schade veroorzaakt door huisdieren dus het kost je buurman geen geld (tenzij hij niet verzekerd is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:26

MsG

Forumzwerver

altec schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:50:
Buurman, Ik wil het met je over mijn auto hebben. Er zitten, sinds jullie katten hier buiten lopen, nu al voor de derde keer krassen op de auto. We zien alleen jullie katten op de auto's liggen en hebben daarom sterk het vermoeden dat jullie katten de krassen veroorzaakt hebben. Kunnen we hier wat aan doen?

Uiteraard al met de gedachte rondgelopen, maar de discussie gaat waarschijnlijk uiterst moeizaam lopen. Daarnaast zal de conclusie nu zijn dat ik geen bewijs heb.... vandaar de camera.

Mocht je tips hebben voor zo'n gesprek dan houd ik me ook aanbevolen O+

De Camera werkt natuurlijk ook als inbraakpreventie middel (zolang die in het zicht staat). M.a.w. het is niet enkel om de buurman te confronteren.
Ik snap je punt, anderzijds worden kleine burenakkefietjes soms heel groot doordat iemand meteen heel zakelijk met een enorme bak bewijsmateriaal aankomt. Maar het gaat hier natuurlijk wel om schade die wellicht redelijk wat kost, dus hard bewijs verzamelen lijkt me in ieder geval niet verkeerd inderdaad.

Overigens is het juridische artikel niet zo stellig als dat de Tweaker die het quote concludeert. Als je nu structureel last hebt van vernielingen heb je een redelijke reden om te filmen, je zou ook aan de buren eens kunnen voorstellen dat je dit van plan bent in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door MsG op 22-08-2016 14:18 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Reken je maar niet rijk met de verzekering van de buren - al zijn je buren super redelijk, zal de verzekering niet zomaar op een vermoeden uitkeren. En als het uit eigen zak moet komen, kan je er van op aan dat het inneens een stuk lastiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-06 11:38
een beetje radicaal :D >

een paar keer de kat (ten) goed laten schrikken. Dan komen ze uiteindelijk niet meer op je auto :)

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wish schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:00:

Dus gewoon filmen TS. d:)b Wordt in de praktijk niet heel moeilijk over gedaan. En anders even een bordje ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
oyay schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:27:
een beetje radicaal :D >

een paar keer de kat (ten) goed laten schrikken. Dan komen ze uiteindelijk niet meer op je auto :)
Dat werkt niet. Die beesten zijn ..ironisch genoeg.. hondsbrutaal! :( Gaan geen hond/mens/rijdende auto(!) uit de weg. Vandaar dat zij ook de enige katten zijn die op de auto's liggen... puur natuurlijk instinct - niemand doet mij wat ik ben de baas.

Komen je huis in zodra de deur open staat, ondanks dat ik ze zeer regelmatig al naar buiten heb gejaagd (water/laten schrikken/opjagen...alles behalve fysiek handelen van mij richting de beestjes).

Anyways... mochten er dan mensen zijn met dergelijke ervaringen en een tip voor wifi camera hebben.... _/-\o_

Dank voor jullie ophelderende woorden O+
Pagina: 1