Pci-express 4.0-kaarten hebben mogelijk geen aansluiting op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
In een interview met Tom's Hardware zegt Richard Solomon, vice-president van de pci special interest group, dat pci-express 4.0 straks minimaal driehonderd watt kan leveren, maar dat zou ook nog vierhonderd of vijfhonderd watt kunnen zijn.
Dit is 100% bs, waarmee het hele artikel direct ook wel de prullenbak in kan.

nieuws: Pci-express 4.0-kaarten hebben mogelijk geen aansluiting op voeding n...

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 22-08-2016 10:11 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:42
-The_Mask- schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:10:
[...]

Dit is 100% bs, waarmee het hele artikel direct ook wel de prullenbak in kan.
Waarom is dit bullshit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 09:40
Ik weet niet wat zijn bron is, maar gelijk heeft hij.

Als de huidige connector behouden blijft dan zal het vermogen niet hoger kunnen worden dan (pak m beet) 120 Watt. Want de huidige spec heeft 5 pinnen voor 12 Volt, met pak m beet 2 Ampere per pin wordt dit 120 Watt. Het probleem is dat je niet ineens een tweevoud of drievoud aan stroom door dezelfde connector krijgt. Dus de conclusie dat dit niet backwards compatible blijft is aannemelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je een beetje van elektriciteit snapt dan weet je dat zulke grote stromen niet realistisch zijn.

Zie ook de reacties onder dat artikel.

[ Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 22-08-2016 13:35 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou de werkdag is bijna om, kan nu wel een rectificatie artikel geplaatst worden. Update zal door de meeste mensen niet meer gelezen worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:05
-The_Mask- schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:33:
Nou de werkdag is bijna om, kan nu wel een rectificatie artikel geplaatst worden. Update zal door de meeste mensen niet meer gelezen worden.
Ik heb de discussie enigszins gevolgd... Ik zie de inhoudelijke argumenten en reacties die je plaatst onder het artikel, waarvoor dank.

Het nieuwsbericht heeft als bron het interview dat Tom's Hardware heeft gehouden met Richard Solomon, Vice President van PCI-SIG. In het nieuwsbericht op Tweakers staan volgens mij geen dingen die Solomon niet gezegd heeft tegen Tom's.

Als ik jouw comments lees, ga je er dus vanuit dat er in het interview een stuk miscommunicatie heeft plaatsgevonden, of dat Solomon onzin vertelt. Dat kan uiteraard. Ik heb het artikel op Tom's Hardware ook in de gaten gehouden, daar zijn geen aanpassingen gemaakt.

Mocht daar duidelijkheid over zijn, dan valt er iets te rectificeren. Er zijn nu uitspraken gedaan en gepubliceerd, waarop dit nieuwsbericht is gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar dan ga je er dus vanuit dat er gebruik gemaakt gaat worden van supergeleiding, zou een geweldige doorbraak zijn in de elektronicawereld, maar totaal onrealistisch. Of je gaat er vanuit dat er een volledig nieuwe standaard wordt ontwikkeld welke niet backwards compatibel is met de huidige standaard, gaat ook niet gebeuren.

Als je denkt dat beiden niet gaan gebeuren en ik denk dat iedereen dat denkt, dan klopt het artikel dus niet. Of weet je nog een andere oplossing? Als je die niet weet dan zeg je dus ook zelf dat het artikel niet klopt en dat zou ik dat dus ook toevoegen aan het artikel.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 22-08-2016 17:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-10 21:42
Het bronartikel is inmiddels aangepast, nadat (nota bene) PCI-SIG zelf contact met TH heeft moeten opnemen. Nieuwe versies van PCI-E willen meer stroom leveren uit de connector, maar dat wil niet zeggen dat die connector de bestaande connector op het moederbord is, en in ieder geval voor PCI-E 4.0 gaat het de oude vertrouwde connector zijn die max 75W levert.

Edit: forumsoftware vereist dat je special characters in de URL zelf escaped; komma moet %2c worden. Weer wat geleerd.

[ Voor 13% gewijzigd door MneoreJ op 25-08-2016 08:12 ]

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Xtuv schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:45:

Mocht daar duidelijkheid over zijn, dan valt er iets te rectificeren. Er zijn nu uitspraken gedaan en gepubliceerd, waarop dit nieuwsbericht is gebaseerd.
Nou zie de reactie hierboven.

http://www.tomshardware.c...-speed-express,32525.html nieuwe artikel.

AMD Nieuwsdiscussie

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:05
Dank voor de update. Fijn dat er bevestiging is vanuit PCIE/Tom's. Tijd voor een nieuw artikel...
Pagina: 1