Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telefoontoestel met aders witbruin / bruin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 20:06
Is dit een analoog toestel of kan dat ook een ISDN toestel zijn?

Ik heb wat kabels weggeknipt en nou blijkt één kabel te zijn doorgelust naar een telefoontoestel. Voor zover ik begreep werd deze via diezelfde kabel ook van stroom voorzien. Aan de toestel kant zie ik alleen maar een draad witbruin / bruin er uit komen die weer verbonden is met een draad met een een RJ11 stekker er aan, maar de aansluiting op het toestel is ISDN (er past in ieder geval ISDN stekker in)

Ik heb geprobeerd om de witbruin / bruin draden weer aan elkaar te koppelen middels een kroonsteentje, maar dat lijkt niet te werken.

Sitauatieschets:
Vanuit de hoofdkabel wordt blauw / blauw wit afgesplitst naar een telefoon doos. Wit oranje / oranje en groen / witgroen naar een internet kabel (zat vroeger PIN over IP op) De wit bruin / bruin draad is gekoppeld aan een andere kabel op witbruin / bruin. De overige draden van die kabel worden niet gebruikt.

Beste antwoord (via MrX_Cuci op 08-09-2016 16:27)

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
lijkt er op dat hier iemand een 100 mbps en een telefoon lijn over 1 UTP kabel heeft gelegd. gezien het 2 draden zijn is het een analoge telefoon (isdn heeft er inderdaad 4 nodig)

Alle reacties

• Frogmen
  • Niet online
Voor ISDN heb je in ieder geval vier draden nodig analoog is twee. Kan je geen foto's maken en info over de toestellen.

[ Voor 28% gewijzigd door Frogmen op 22-08-2016 10:16 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • Beste antwoord

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
lijkt er op dat hier iemand een 100 mbps en een telefoon lijn over 1 UTP kabel heeft gelegd. gezien het 2 draden zijn is het een analoge telefoon (isdn heeft er inderdaad 4 nodig)

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
Misschien zijn die bruine aders gebruikt voor isdn naar de nt1 toe.dan heb je maar 2 aders nodig.lijkt wel of je de nt1 mist.want vanuit de nt1 worden er rj45 stekkers gebruikt

[ Voor 30% gewijzigd door vincedd op 22-08-2016 21:00 ]

• MrX_Cuci
  • Laatst online: 29-09 20:06
Probleem is inmiddels opgelost. Het was inderdaad een vertakking met analoge telefoons. De ader paren hebben ze gesplitst en liep alleemal over dezelfde 8 aderige kabel. Ik had de kabels van en naar het kroonsteentje niet goed gestript.

[ Voor 16% gewijzigd door MrX_Cuci op 08-09-2016 16:28 ]