Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop advies laptop voor kinderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Wie kan mij voorzien van een concreet laptop advies? Budgt is €<350.

Mijn dochters zijn 7 & 9 jaar en zullen hem gebruiken voor huiswerk (word en powerpoint) en internet(youtube en beetje surfen).

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Office pakket
-13 a 15,6 incl
- windows want daar werken ze ook op school mee

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben 2x bij de mediamarkt binnengelopen maar hun advies is toevallig altijd de aanbieding. Geen vertrouwen in. Op hun website zie ik veel aanbod, maar weet niet waar op moet letten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2016 08:07 ]

Alle reacties

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 18:10
In die prijsklasse kom je al snel bij een 15 inch instapmodel met een Intel Celeron en vaak een normale harde schijf. Mediamarkt heeft deze week echter een HP laptop in de folder staan met een 128GB ssd, wat deze laptop behoorlijk snel maakt in zijn prijsklasse.

Edit: een Office pakket wordt niet meegeleverd, die zou je er dan nog bij moeten kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Schizo007nl op 22-08-2016 08:45 ]

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Verwijderd

Ik zou eerder iets als dit halen: V&A aangeboden: HP EliteBook 2560p i5 2540m, 4GB RAM, 320GB HDD

Ofwel een ouder zakelijk model. Dell Latitude, HP Elitebook, Lenovo T-series. Zoiets. Gooi er een SSD in van 120GB voor rond de 30 euro en ik denk dat je daar meer lol van hebt dan van een instapper. Beter toetsenbord, betere bouwkwaliteit en waarschijnlijk sneller. Plus natuurlijk dat het lekker goedkoop is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2016 08:50 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:53
Een Dell Inspiron. De goedkoopste 15" is precies €350 excl extra's.
Of de 11", maar dat is meer een chromebook achtig ding. Alleen dan zonder chrome os.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips. Wat zijn de voordelen van een Chromebook?

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 11:32

Geckoo

Good news, everyone!

Chromebook is eerder een nadeel voor jou, het heeft geen windows OS en geen Office.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Topicstarter
@mincedmeat
Hoe doe je zo een ssd kaart erin? En wat bedoelt men met windows niet geactiveerd?

Verwijderd

Schizo007nl schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:44:
In die prijsklasse kom je al snel bij een 15 inch instapmodel met een Intel Celeron en vaak een normale harde schijf. Mediamarkt heeft deze week echter een HP laptop in de folder staan met een 128GB ssd, wat deze laptop behoorlijk snel maakt in zijn prijsklasse.

Edit: een Office pakket wordt niet meegeleverd, die zou je er dan nog bij moeten kopen.
Als het goed is krijg je Office gratis via school…

• ernst75
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-10-2022
Ik sluit mij aan bij het advies van mincedmeat om te kijken naar oudere (high-end) zakelijke modellen.
En wellicht ook te kijken naar een Surface Pro 1 of 2 (met toetsenbord en pen). Met de pen kunnen ze ook nog es schrijven en (aan)tekeningen maken. Persoonlijk vind ik dit een ideaal studentenapparaat. Zeker met software zoals OneNote. En natuurlijk kun je er gewoon mee youtuben en andere office programma's gebruiken. Het is een volwaardige pc, maar dan in tabletformaat.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:16:
@mincedmeat
Hoe doe je zo een ssd kaart erin? En wat bedoelt men met windows niet geactiveerd?
Voor die ssd, heb je een handig buurkind of familielid, die zet hem er waarschijnlijk zo voor je in. Of met wat hulp van hier zal het ook wel lukken.

'Windows niet geactiveerd' betekent dat het er wel op geinstalleerd staat maar zonder geldige key. Die zul je dan nog moeten aanschaffen. Effectief koop je dus een laptop zonder besturingssysteem, die kosten komen er dan nog bij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:16:
@mincedmeat
Bij de Latitude die ik heb is het een kwestie van twee schroeven loshalen en de SSD erin zetten. Het zal niet heel veel lastiger zijn bij andere modellen. Sterker nog, als je een HDD caddy haalt ( dat is een drager voor een SSD of HDD die de plek van de CD-speler inneemt) dan hoef je, in elk geval op een Latitude zoals ik die heb, niet eens te schroeven en kan je het er zo in klikken. Dan zou je zowel een SSD als een HDD in je laptop kunnen hebben.

Wat Windows betreft, met een beetje geluk kwam de laptop met een licentie voor Windows 7 en kan je de key die op de sticker onderop de laptop staat invoeren bij Windows 10. Dan zou je helemaal geen nieuwe licentie hoeven te kopen.

Installeren van Windows 10 is ook makkelijk: je gaat hierheen, je download op een PC die je al hebt staan het hulpprogramma, en je maakt een bootable USB-stick met dat programma'tje. Instructies zijn wel te vinden op Google. Daarna boot je met je nieuwe laptop vanaf dat stickje en installeer je Windows op je SSD. Dan voer je de key in die je op sticker op je laptop kan vinden, en klaar is kees.

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit dan iets zijn ?http://link.marktplaats.nl/m1080096144?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Heb gezocht op Latitude

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08

P_Tingen

omdat het KAN

Afhankelijk van waar je woont is er misschien ook een niet-particuliere aanbieder van tweedehands zakelijke laptops bij jou in de buurt. Zelf heb ik al een paar keer een laptop gekocht bij L&O Computers in Drachten. Daar zie ik bv een Dell 6400 voor €129. Voordeel van zo'n aanbieder is dat je nog iets van service en garantie kan krijgen.

Voor mijn studerende dochter heb ik laatst een nieuwe Toshiba Satellite Radius 11 gekocht voor €249. Niet veel opslag, maar wel touchscreen en meer dan vlot genoeg voor office, internet, youtube, Netflix etc.

[ Voor 6% gewijzigd door P_Tingen op 24-08-2016 08:18 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:24:
[...]

Als het goed is krijg je Office gratis via school…
Op een basisschool? Z'n dochters zijn 7 en 9 jaar oud... Naar mijn weten krijgen studenten op de hoge school en universiteiten een office pakket gratis of voor een habbekrats, middelbare scholen werken met digitale leeromgevingen waar de software op staat, maar of basisscholen zo werken? Ik heb m'n twijfels.

Daarnaast lees ik steeds maar weer "studenten". We hebben het over 2 kinderen van onder de 10.... Waarom moet er dan een SSD in voor meneer? Ze kunnen toch zeker wel 1 minuut wachten met het opstarten van de laptop? Niet alles hoeft in 20 seconden aan te staan, toch?

Als ik het zo lees zou ik weg blijven van een chromebook, gewoon omdat je graag windows wilt. Google biedt overigens wel een goed alternatief voor office, maar dit werkt allemaal net wat anders.
Een refurbished zakelijke laptop voor een paar honderd euro is wellicht de beste keuze, hier ook al vernoemd, zo krijg je een laptop die ooit top of the line was, maar waarschijnlijk veel betere hardware bevat dan het instapprul (en het gaat beduidend langer mee).

Ik sluit mij dan ook aan bij het halen van een tweedehands laptop, particulier of bij een zaak. Uiteindelijk is het grootste heibel toch het DOA van producten, dit kan uitgesloten worden bij een werkende 2e hands. Wat er daarna nog kapot zou moeten gaan zal bij een zakelijke laptop makkelijker te vervangen zijn dan bij een instapper ;)

Oude thinkpads vind je soms voor een leuke prijs en zijn oer degelijk. Een goed toetsenbord en vaak nog aardig snelle componenten ;)

Antfarmer

Verwijderd

Gewoon 2e hands, voor 100 tot 150 koop je een prima Vaio Sony laptop van 2009/10. SSD erin en ding is als nieuw.

Verwijderd

Artilux schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:20:
[...]

Daarnaast lees ik steeds maar weer "studenten". We hebben het over 2 kinderen van onder de 10.... Waarom moet er dan een SSD in voor meneer? Ze kunnen toch zeker wel 1 minuut wachten met het opstarten van de laptop? Niet alles hoeft in 20 seconden aan te staan, toch?
Misschien omdat de kids een laptop soms wat kunnen mishandelen en een SSD kan dat net wat beter hebben. En ook voor een 7 of 9 jarige is wachten irritant. Vond t als 8 jarige ook irritant dat je soms minutenlang zat te wachten tot een 5 1/4 floppy was geladen. Omdat jij misschien als volwassen denkt dat kinderen niet als volwassen kunnen denken en zich niet kunnen irriteren aan lange laadtijden zegt niks, ik denk dat ze daar weldegelijk aan kunnen irriteren.

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:49:
[...]

Misschien omdat de kids een laptop soms wat kunnen mishandelen en een SSD kan dat net wat beter hebben. En ook voor een 7 of 9 jarige is wachten irritant. Vond t als 8 jarige ook irritant dat je soms minutenlang zat te wachten tot een 5 1/4 floppy was geladen. Omdat jij misschien als volwassen denkt dat kinderen niet als volwassen kunnen denken en zich niet kunnen irriteren aan lange laadtijden zegt niks, ik denk dat ze daar weldegelijk aan kunnen irriteren.
Ik werk zelf op een school waar de laptops bizar traag zijn, maar weet juist door het mishandelen dat je niet het duurste van het duurste in een laptop wilt zetten.
Fijn dat je mij zo makkelijk in een hokje kunt plaatsen en weet hoe ik over dingen denk ;)

Antfarmer

Pagina: 1