Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 807441

Topicstarter
heb nu een router in de meterkast staan van Ziggo. Kan ik deze gewoon vervangen door Apple airport capsule, of kan ik hier alleen mijn netwerkkabel die naar mijn computer loopt inpluggen ?

Misschien een domme vraag, maar toch wil ik hem graag stellen.

mvg
Ruud Schut
...

:>

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Die modem/(wifi)router van Ziggo kan je niet vervangen, aangezien het modem gedeelte zorgt dat je een netwerkaansluiting van Ziggo binnenkrijgt.

Je kan wel je Airport achter de Ziggo modem/router zetten, maar niet ervoor aangezien deze geen modem functie heeft

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:09
ruudschut, welkom op GoT :w

Ik heb de titel van je topic aangepast naar " Ziggo router vervangen door Apple Airport?". Op GoT verwachten we wat eigen inzet, dus kijk altijd even of je vraag al is gesteld op GoT en probeer een goede titel te kiezen voor je topic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 10:34
Je wil dat je Apple Airport de adressen uitdeelt en niet je Ziggo modem?

Je moet dan je Ziggo modem in Bridge modus laten zetten. Je moet er wel bij nadenken dat je dan je hotspot functionaliteit verliest en hierdoor ook geen gebruik kan maken van hotspots in Nederland.

Ik heb hetzelfde ingesteld thuis, waarbij mijn eigen router de adressen uitdeelt en daar alle firewall regels in heb staan. Je moet hiervoor even bellen met de Ziggo Helpdesk en vragen of ze je je modem in Bridge modus moeten zetten.

Dit vond ik op Google:
U kunt dit het beste laten doen door de klantenservice te bellen (1200 of 0900 1884) de moderatoren doen dit niet meer omdat het voor onverwachte situaties kan leiden als uw modem ineens in Bridge staat.
Het is beter als men zeker weet dat u thuis bent als het gebeurd en weet wanneer het gebeurd
Hopelijk helpt dit je wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-07 16:11

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

FRGert schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:07:
Je wil dat je Apple Airport de adressen uitdeelt en niet je Ziggo modem?

Je moet dan je Ziggo modem in Bridge modus laten zetten. Je moet er wel bij nadenken dat je dan je hotspot functionaliteit verliest en hierdoor ook geen gebruik kan maken van hotspots in Nederland.

Ik heb hetzelfde ingesteld thuis, waarbij mijn eigen router de adressen uitdeelt en daar alle firewall regels in heb staan. Je moet hiervoor even bellen met de Ziggo Helpdesk en vragen of ze je je modem in Bridge modus moeten zetten.

Dit vond ik op Google:

[...]

Hopelijk helpt dit je wat meer.
Dit kan je ook gewoon zelf doen zonder de hulp van Ziggo.
Login op je modem met het account admin/admin

Zet DHCP uit en zet de modus naar bridge mode en je kan je eigen router aansluiten. :)

Maar ik zou dit sowieso laten doen door iemand die weet wat hij doet. Want Ziggo zal geen support geven op je eigen hardware en configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 12:53
Het is niet zo dat je dan je modem in Bridge modus moet zetten toch? Het modem met de WAN poort verbinden en instellen dat alle poorten doorgestuurd worden naar je Airport (DMZ of Exposed Host) zou in principe voldoende moeten zijn.
Het is misschien niet de meest optimale manier maar waarschijnlijk merk je er niets van. Je hebt dan ook niet de nadelen (hulp van Ziggo nodig en geen hotspot functionaliteit). Het is dan wel zo dat je niet zondermeer via het Wifi signaal van je modem op je lokale netwerk komt.

Als het doel niet is dat de airport adressen uitdeelt maar puur het (mogelijk betere) Wifi van de Airport gebruiken dan is zelfs DHCP uitzetten en het Ziggo modem met een willekeurige niet-WAN poort verbinden al genoeg.
Op die manier kun je zowel het Wifi van je Ziggo modem als het Wifi van je Airport gebruiken om op je netwerk te komen.

Als het doel echt is dat er een Airport moet staan en geen Ziggo modem meer dan gaat het idd niet lukken. De Airport is een router en geen Modem. Je Ziggo modem is aangesloten aan het internet dmv een Coax kabel, de Airport heeft daar geen aansluiting voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:00

doc

Psycho_Mantis schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Dit kan je ook gewoon zelf doen zonder de hulp van Ziggo.
Login op je modem met het account admin/admin

Zet DHCP uit en zet de modus naar bridge mode en je kan je eigen router aansluiten. :)
Bij een aantal modems kan je dit inderdaad zelf doen, bij een aantal heb je wel de hulp van Ziggo nodig

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-07 16:11

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

SavageNL schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:25:
Het is niet zo dat je dan je modem in Bridge modus moet zetten toch? Het modem met de WAN poort verbinden en instellen dat alle poorten doorgestuurd worden naar je Airport (DMZ of Exposed Host) zou in principe voldoende moeten zijn.
Het is misschien niet de meest optimale manier maar waarschijnlijk merk je er niets van. Je hebt dan ook niet de nadelen (hulp van Ziggo nodig en geen hotspot functionaliteit). Het is dan wel zo dat je niet zondermeer via het Wifi signaal van je modem op je lokale netwerk komt.
Lekker dan heb je dubbele NAT. Dat is vragen om problemen.

1. De performance zal zwaar achteruit gaan. Zo ver ik weet zal een Airport ook een foutmelding geven bij deze configuratie omdat het niet optimaal is.

2. Je hebt gewoon helemaal geen benefits van je airport. De ingebouwde router van Ziggo werkt gewoon niet lekker en die blijf je dan ook gewoon de ziggo router gebruiken. Ik neem aan dat je een eigen router koopt omdat je de router van ziggo zat bent.
doc schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:37:
[...]

Bij een aantal modems kan je dit inderdaad zelf doen, bij een aantal heb je wel de hulp van Ziggo nodig
Ok, daar was ik niet van op de hoogte ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Psycho_Mantis op 22-08-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt de Airport alleen aansluiten op de router van Ziggo. Vervolgens kun je de router van Ziggo in bridge laten zetten. Dit omdat de Airport het signaal niet kan omzetten naar dat van de kabel, die een andere aansluiting / signaal heeft dan dat UTP dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:46
Even iets om op te letten: Ik kon geen bridge modus configureren toen ik IPv6 via DS lite had van Ziggo. Ik had erg veel uitgaande VPN problemen over IPv6 en heb toen een IPv4 adres aangevraagd, hierna werkte bridge modes wel.

[ Voor 74% gewijzigd door ex87 op 22-08-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 01:16

Yor

Yor1313#2571

Leuke antwoorden allemaal, maar gaan we er als tweaker diehards zomaar van uit dat dit een modem/router betreft of gaan we TS vragen of hij wellicht nog een los modem (ja, ze bestaan nog) en router heeft (waarschijnlijk een dure sitecom of netgear) of daadwerkelijk een modem/router?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als je een enigszins recente (minder dan 5 jaar geleden opgeleverd) Ziggo aansluiting hebt is de kans groot dat je een modem/router van Ubee of Cisco hebt staan. Afhankelijk van het type kan je deze zelf in bridge mode zetten of kan je het door de Ziggo klantenservice laten doen. Onlangs heb ik mijn Ubee 3200 in bridge mode laten plaatsen en dat was een proces van een paar minuten.

Het in bridge mode plaatsen heeft wel wat gevolgen. Zo vervalt alle Wifi functionaliteit van het modem (voor zover aanwezig), kan je geen gebruik meer maken van Ziggo WifiSpots, en worden de LAN poorten 2 t/m 4 uitgeschakeld.

Zie ook hier voor informatie over het in bridge mode (laten) zetten van je modem/router.

Als je daarna je Time Capsule als router configureert werkt dat inderdaad prima, al moet ik wel zeggen dat Apple niet de meest feature-rijke router maakt. Een statische DHCP lease of een port-forward lukt nog net, maar een static route is al te lastig. Echter, als je een huis-tuin-keuken router met uitstekend Wifi zoekt, zit je met een Airport Extreme of Time Capsule absoluut niet verkeerd.

Kan je je Ziggo modem/router vervangen door een Time Capsule? Nee. Je kan echter, als het een modem/router betreft die in bridge mode te plaatsen is, wel de routing functionaliteit van je Ziggo modem/router vervangen door de Time Capsule ;)

Launching containers into space

Pagina: 1