AIO Koeler aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimV_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 14:18
Hallo mede-tweakers,
Ik heb sinds een weeek weer een beest van een game pc alleen ben ik niet helemaal te vreden over mijn AIO waterkoeler H115i met ML140 fans en MX4 Koelpasta.

Ik vind persoonlijk de idle temps goed 20 ~ 25 graden maar zodra ik er load op zet zoals GTA V, Steam en Teamspeak tegelijk schiet hij naar 40 ~ 43

Ook is het me allemaal wat luid

Ik zoek een?
Ben opzoek naar een kwalitatief betere AIO koeler die voor in een NZXT S340 past zonder al teveel moeite

Zat zelf te denken aan een NZXT X61 met noiseblocker fans en zijn er ok nog betere koelpasta's?

Wat is je budget?
€175,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren wel heb ik een zwart met rood kleuren schema zou mooi zijn als hij hier in past.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord: ASUS Maximus VIII Hero
Processor: Intel Core i7 6700K
Case: NZXT S340
Geheugen 32GB Kingston HyperX

Beste antwoord (via TimV_ op 22-08-2016 15:12)

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

De kans dat je hoge temps veroorzaakt worden door je AIO koeler is erg klein.

Het probleem met de 6700k's is dat ze van nature erg heet worden. Het probleem zit hem in het aanbrengen van de IHS.

Intel plakt die vast met een laagje kit die je het beste kan vergelijken met silicone kit. Het probleem daarmee is dat er daarom extra afstand gecreëerd wordt tussen de daadwerkelijke die en de IHS waardoor hij zijn warmte niet goed kwijt kan (de laag koelpasta wordt dan relatief dik). Je kan dit herkennen door het feit dat de temperatuur zodra de load wegvalt onmiddelijk weer terug valt naar idle temps.

Een andere reden voor Intel om dit te doen is het pump-out effect te voorkomen, wat de duurzaamheid van de koelpasta vergroot.

Een andere AIO liquid koeler gaat je niet helpen dus gooi daar alsjeblieft niet nog meer geld tegenaan.

Als je dit probleem definitief wil verhelpen zal je je CPU moeten delidden.

[ Voor 11% gewijzigd door Blaat op 22-08-2016 14:15 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:17
Ver beneden jouw budget: pricewatch: Raijintek Triton 240mm AIO maar wellicht interessant om eens te bekijken.

Deze AIO draait nu een maandje hier en ik ben er zeer tevreden mee. i5 6500 idle 25 graden en load 35-38 graden. En past goed in de S340 met de zwart/rode kleurstelling :*)

Wel heb ik de Core versie, dus zonder fans, en daar heb ik de orginele casefans van de S340 op gemonteerd, redelijk stil met 1000t/pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
Heb een OC op je CPU zitten? Is het de pomp die het gehuid maakt? de fans die te hard draaien?(zoja hoe ziet je fan curve er uit). Gewoon random AOI waterkoeling dingen kopen bereik je weinig mee zonder eerst te achterhalen waar het probleem in zit. Mischien moet je voeding wel te hard werken en makt die geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimV_
loki504 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:56:
Heb een OC op je CPU zitten? Is het de pomp die het gehuid maakt? de fans die te hard draaien?(zoja hoe ziet je fan curve er uit). Gewoon random AOI waterkoeling dingen kopen bereik je weinig mee zonder eerst te achterhalen waar het probleem in zit. Mischien moet je voeding wel te hard werken en makt die geluid.
Lijkt me sterk dat mijn voeding te hard moet werken gezien het een 800+ watt is. Wel heeft de CPU een OC van 4.4ghz Ik gebruik de ML140 fans die spinnen op bij 43 graden naar 50 a 60% onder de 43 graden draaien ze op 33% fan speed

Het resultaat is dus als ik het spel start alles opspint en zodra hij gestart is alles weer terugspint en onder het spel ook met enige regelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Gebruik je ook een hoger voltage? Koelpasta niet te dik aangebracht? Halve tot hele rijstekorrel aan koelpasta is de max.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimV_
JT schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:08:
Gebruik je ook een hoger voltage? Koelpasta niet te dik aangebracht? Halve tot hele rijstekorrel aan koelpasta is de max.
1.26v koelpasta zou ik even moeten kijken vanavond.

welke stille fans zouden jullie aanraden?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Het probleem met de 6700k's is dat ze van nature erg heet worden. Het probleem zit hem in het aanbrengen van de IHS.

Intel plakt die vast met een laagje kit die je het beste kan vergelijken met silicone kit. Het probleem daarmee is dat er daarom extra afstand gecreëerd wordt tussen de daadwerkelijke die en de IHS waardoor hij zijn warmte niet goed kwijt kan (de laag koelpasta wordt dan relatief dik). Je kan dit herkennen door het feit dat de temperatuur zodra de load wegvalt onmiddelijk weer terug valt naar idle temps.

Een andere reden voor Intel om dit te doen is het pump-out effect te voorkomen, wat de duurzaamheid van de koelpasta vergroot.

Een andere AIO liquid koeler gaat je niet helpen dus gooi daar alsjeblieft niet nog meer geld tegenaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Blaat op 22-08-2016 14:15 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimV_
Blaat schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:14:

Is er een service die het delidden kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

TimV_ schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 06:31:
[...]

Is er een service die het delidden kan doen?
Niet dat ik weet.

Misschien dat er een tweaker bij je in de buurt woont die je wel wil helpen. Wat je eventueel ook kan doen is een delid tool kopen die je cpu veilig en schade vrij delid.

Waar ongeveer woon je?

[ Voor 3% gewijzigd door Blaat op 23-08-2016 07:13 ]

Pagina: 1