Vraag

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-01 18:37
Zijn er hier meer mensen die een RX 480 hebben en tegen BSOD aanlopen onder Windows?

Hiervoor had ik een R9 380X en nooit geen problemen, voordat de RX 480 Nitro 4GB erin is gegaan DDU gedraaid. Sinds de RX 480 erin zit om de 5-15m een blue screen met THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER, DDU nu al meerdere keren gedraaid.

Mijn CX500 voeding vervangen voor een Sharkoon WPM 500W maar dit heeft niks geholpen. Momenteel heb ik geen videokaart driver en nergens last van.

Mijn hardware:

i5-3570 @ 3,4 Ghz stock
Asus P8H77-M Pro
Sapphire RX 480 Nitro 4GB stock
Sharkoon WPM 500W
Adata SP900 SSD

Laatste BIOS update, & Windows 10 Anniversary update

[ Voor 16% gewijzigd door Pandanl op 21-08-2016 14:19 ]

Alle reacties

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-01 07:26
Je bent niet de enige, kwam het ook tegen op Reddit: https://www.reddit.com/r/...reen_of_death_windows_10/

Verder is dit geen troubleshooting topic, dus voor verdere hulp zou ik een apart topic aanmaken. :)

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-01 09:51
Hier 2st. RX480's (Saphire, 8GB) in verschillende pc's draaien er zijn (bijna) geen problemen en wij hebben hier nog geen BSOD-en gezien.

"Waarom dan de: bijna"
Op de pc van mijn vriendin draaide het allemaal nog niet zoals het zou moeten want in game (ze speelt WoW) als het druk werd storte de GPU helemaal in (naar ca. 300MHz). Ik had eerder zelf al de "Power Limit" verhoogd om het "throttling" op de GPU tegen te gaan maar dit is/was duidelijk meer.

Na het een en ander op verschillende manieren proberen op te lossen draait het ondertussen veel beter. Echter nu wordt de driver versie (16.30.x) in Crimson getoond en niet de juiste/werkelijke versie van de Radeon Software.

Het is op haar pc (ik heb zelf geen problemen) dus nog niet helemaal zoals het zou moeten zijn. De updates gaan waarschijnlijk nog wel fout maar die kunnen ook nog handmatig.

Meer "on topic"
Het wordt eens tijd dat de prijzen hier eindelijk "normaal" worden. Te veel mensen kopen kaarten voor te veel geld. Ja, ik heb er ook 2 "te duur" gekocht maar voor die kaarten wordt nu 30 euro p.s. extra gevraagd (dan wat ik betaald heb). Dat/dit bedrag had ik er nooit voor betaald, echt veel te ver weg van de advies prijs.

[ Voor 16% gewijzigd door NINjak op 22-08-2016 00:44 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Afgesplitst in een eigen topic.

• Pandanl
Na het nog een keer draaien van DDU even tijdje zonder driver gedraaid, en geen BSOD gekregen. Hierna 16.7.3 (1 versie voor de laatste beta) geinstalleerd en gaming evolved uitgevinkt, hierna ook geen BSOD meer gekregen.

Nu de laatste versie weer erop gezet 16.8.2 en hier ook weer gaming evolved uitgevinkt, en het lijkt te zijn verholpen.

Wel kreeg ik een vreemde melding dat wattman de instellingen terug heeft gezet vanwege een system failure, terwijl ik hier nog helemaal niks in heb aangepast.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wellicht zit de fout dan dus in Gaming Evolved en niet zozeer in het stuurprogramma zelf. :)

• Pandanl
Toch weer een crash gehad vandaag, 5 a 10m na het booten in Windows, enkel Chrome opgestart.

Nu weer even terug op de vorige versie, en kijken hoe dat gaat.

Verwijderd

Pandanl schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:11:

Mijn CX500 voeding vervangen voor een Sharkoon WPM 500W maar dit heeft niks geholpen.
Dat is een downgrade.

• Pandanl
Inderdaad, en nu ik weet dat de voeding niet het probleem is ga ik hem weer terug erin bouwen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Jeej voor B-merk plofvoedingen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Doe eens een de-installatie van je driver (geheel) en installeer dan de meest recente erop.

Kan zijn dat je oude waardes erin hebt zitten nog wat van de vorige kaart hebt.

Een BSOD in Chrome in 2D is geen PSU probleem, maar een driver of iets in die richting. Tis maar een 150W kaartje. Minder verbruik als de 380x in ieder geval.

• Pandanl
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:18:
Doe eens een de-installatie van je driver (geheel) en installeer dan de meest recente erop.

Kan zijn dat je oude waardes erin hebt zitten nog wat van de vorige kaart hebt.

Een BSOD in Chrome in 2D is geen PSU probleem, maar een driver of iets in die richting. Tis maar een 150W kaartje. Minder verbruik als de 380x in ieder geval.
Zoals ik al heb aangegeven heb ik de driver meerdere keren verwijderd met DDU.

Verwijderd

Pandanl schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:11:
[...]

Zoals ik al heb aangegeven heb ik de driver meerdere keren verwijderd met DDU.
Even zoeken op de foutmelding staat mischien een handige tip:
In the end, I uninstalled the AMD Radeon HD 7730M device through the Device Manager, and then installed the lastest AMD drivers from the Dell website.
Probeer dat eens.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heeft je moederbord de laatste bios? Vaak moet je voor nieuwere videokaarten icm een ouder moederbord een bios update doen, daarna is de zaak vaak wel stabiel.

• Pandanl
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:34:
Heeft je moederbord de laatste bios? Vaak moet je voor nieuwere videokaarten icm een ouder moederbord een bios update doen, daarna is de zaak vaak wel stabiel.
Zoals in de OP staat is het mobo al op de laatste versie, zit momenteel weer op 16.7.3 en geen crash meer gehad. Ik wacht momenteel wel op een nieuwe versie aangezien 144Hz + freesync momenteel ook problemen geeft met de laatste drivers.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Pandanl schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:58:
[...]

Zoals in de OP staat is het mobo al op de laatste versie, zit momenteel weer op 16.7.3 en geen crash meer gehad. Ik wacht momenteel wel op een nieuwe versie aangezien 144Hz + freesync momenteel ook problemen geeft met de laatste drivers.
Overheen gelezen :X.

Als je pc stabiel blijft kan je het onderstaande negeren :p.

Je zou nog kunnen kijken of de rest van je componenten stabiel zijn, kans is natuurlijk klein dat het daar iets mee te maken heeft omdat je aangeeft dat het met je 380x wel goed ging.
Draai o.a. Memtestx86+, OCCT, Prime95. Als dat allemaal goed is dan weet je dat daar het probleem in ieder geval niet ligt.
Is je pc overigens geaard?

Heb je al geprobeert of de problemen persisteren als je de kaart in een ander slot doet? Soms kan het nog steeds helpen om even een bios reset te doen omdat het voorkomt dat de DMA pool niet helemaal lekker is.
Zet ook in je bios dingen uit die zoals graphics booster spul etc of 3dmark booster. Die maken je pc over het algemeen instabiel. Niet elk moederbord heeft die dingen maar het kan de moeite waard zijn om dat te bekijken.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-01 11:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Pandanl schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:21:
Wel kreeg ik een vreemde melding dat wattman de instellingen terug heeft gezet vanwege een system failure, terwijl ik hier nog helemaal niks in heb aangepast.
Vorige week twee PC's geüpgrade naar de laatste Crimson versie (vanaf Catalyst); na het verwijderen van de drivers ook de AMD Clean Uninstall Utility gebruikt. Na de installatie en het opnieuw opstarten kreeg ik hier ook de Wattman error. Volgens mij geen probleem, maar wel vreemd.
Pagina: 1