Vraag

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-11-2022
Beste Tweakers, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben momenteel op reis in Zuid-Amerika met mijn vriendin. We reizen en slapen in ons eigen Mitsubishi busje. Omdat we af en toe wifi willen ontvangen in onze auto, heb ik een wifi usb ontvanger hier aangeschaft, de TP-Link TL-WN8200ND v1. Deze bevat de Realtek RTL8192CU chipset.

Nu is de enige laptop die we bij ons hebben de Macbook Air van mijn vriendin. Deze draait OSX 10.11.4. Het probleem is dat ik de wifi ontvanger niet werkend krijg onder OSX.

De drivers op de websites van Realtek en TP-Link gaan maar tot OSX 10.8. Deze installeren dan ook niet op de Macbook.

Ik heb al heel wat afgegoogeld en geprobeerd, maar niks werkt. Sommige mensen schijnen de drivers geport te hebben naar OSX 10.11, maar deze werken niet bij mij. Bijvoorbeeld hier & hier.

Soms lijkt er iets te werken. Het lampje op de wifi ontvanger knippert wanneer ik hem aansluit en de geinstalleerde wifi utility opent. De utility zegt dan dat ik de network adapter moet enablen in de network settings. Echter soms is er geen nieuwe network adapter geinstalleerd, of deze blijft offline staan in de network settings. Wanneer het wel lijkt te werken, crasht de wifi utility of wilt deze niet starten.

Ook heb ik geprobeerd de driver te installeren voor de TP-Link TL-WN822N v3. Deze gebruikt dezelfde chipset en heeft wel drivers voor OSX 10.11. Helaas wordt dan de wifi ontvanger dan nog steeds niet herkent.

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen, uit reacties blijkt dat het sommige users wel lukt de de ontvanger werkend te krijgen.

Helaas heb ik niet veel ervaring met OSX, en is het aanbod van electronica in deze landen nogal beperkt.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Beste antwoord (via jooncheez op 07-09-2016 14:00)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-02 00:27
Geen enkele werkt lekker met OSX. OSX is gemaakt voor Macs en die hebben standaard een AirPort. De drivers van alle wireless chipsets die niet van Apple zijn en uitgebracht worden voor OSX zijn gewoon ruk, die emuleren een ethernet adapter in systeemvoorkeuren, en leveren een slecht stuk software mee om de wireless verbinding te maken. Vaak wordt het nooit meer bijgewerkt, en het wordt ook nooit met de AirPort software geintegreerd.

Daarom dus ethernet. Dat kan met een USB-Ethernet adapter prima werken. Andere optie is een wireless repeater. Die zijn niet snel, maar dan heb je misschien wel verbinding. Weer een andere optie is een USB -powered travel router die in repeater of AP-Client mode kan werken.

Alle reacties

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:06
Wat is er mis met de WiFi van de Macbook zelf? Ik ben benieuwd namelijk of de TP echt een verbetering gaat brengen.

Mocht je de driver willen installeren van jou tweede link, heb je dan wel SIP http://apple.stackexchang...ka-rootless-on-os-x-10-11
uitgeschakeld?

• jooncheez
Pendora schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:55:
Wat is er mis met de WiFi van de Macbook zelf? Ik ben benieuwd namelijk of de TP echt een verbetering gaat brengen.

Mocht je de driver willen installeren van jou tweede link, heb je dan wel SIP http://apple.stackexchang...ka-rootless-on-os-x-10-11
uitgeschakeld?
Er is in principe niks mis met de wifi van de MacBook. Echter staat onze auto niet altijd dichtbij de wifi router. Door een langere usb kabel te gebruiken kan ik de Tp-link dichter bij de bron plaatsen. Tevens hebben we grotere antennes op de ontvanger geplaats.

Ik heb SIP niet uitgeschakeld nee! Ik zal dat vanavond proberen, bedankt!

• jooncheez
Pendora schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:55:

uitgeschakeld?
Helaas, SIP uitschakelen maakt geen verschil.

• johnkeates
Ik zou het ding terugbrengen, gaat niet lekker werken. Je kan beter een ethernet kabel en een AP in client mode gebruiken, of de laptop gewoon dichterbij gebruiken :p

• jooncheez
johnkeates schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 01:52:
Ik zou het ding terugbrengen, gaat niet lekker werken. Je kan beter een ethernet kabel en een AP in client mode gebruiken, of de laptop gewoon dichterbij gebruiken :p
Als ik thuis in Nederland was zou ik dat ook zeker doen. Helaas kan het niet meer terug gebracht worden. Een AP gebruiken kan ook niet, deze heeft stroom nodig. Tevens heeft de MacBook Air geen ethernet.

Misschien ga ik opzoek naar een andere TP- Link. Iemand een idee welke wel lekker werkt onder OSX? Eenmaal in de winkel heb ik geen internet, dus kan het zelf niet controleren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• johnkeates
Geen enkele werkt lekker met OSX. OSX is gemaakt voor Macs en die hebben standaard een AirPort. De drivers van alle wireless chipsets die niet van Apple zijn en uitgebracht worden voor OSX zijn gewoon ruk, die emuleren een ethernet adapter in systeemvoorkeuren, en leveren een slecht stuk software mee om de wireless verbinding te maken. Vaak wordt het nooit meer bijgewerkt, en het wordt ook nooit met de AirPort software geintegreerd.

Daarom dus ethernet. Dat kan met een USB-Ethernet adapter prima werken. Andere optie is een wireless repeater. Die zijn niet snel, maar dan heb je misschien wel verbinding. Weer een andere optie is een USB -powered travel router die in repeater of AP-Client mode kan werken.

• jooncheez
johnkeates schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 03:19:

Bedankt voor je uitleg. We hebben het momenteel maar even opgegeven, en doen het met de wifi van de Macbook zelf.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee