Ruis uit de laptop jck aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
Hallo,

Ik heb een vraagje....

Als ik muziek aan het luisteren ben en er dan bijvoorbeeld een liedje afgelopen is dan moet het nog naar het volgend liedje switchen. Maar ondertussen als er geen muziek is dan er is ruis en aparte piepjes te horen via mijn Sony MDR XP50. Hie kan dit? En kan de ruis en de piepjes weg?

Laptop: HP 15 bc035nd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Ik zou denken dat de DAC in de laptop of de jackaansluiting zelf van een slechte kwaliteit is. Ik had zelf ooit een Nokia E71 en die siste als een gek bij muziek door de koptelefoon. Vermoedelijk slechte geluidscomponenten, maar wie weet zit ik fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:00

deepvreezo

Redacteur
Ja, of de boel is slecht afgeschermd, hetzelfde heb ik ook met mijn laptop. De oplossing is het aansluiten van de koptelefoon via een externe usb-geluidskaart, dan ga je aan de inferieure jackaansluiting voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
ahh ok, bedankt voor de reacties. Is toch wel raar koop je een laptop met bang en olufsen geluid voor 1200 euro en is de audio jack aansluiting van slechte kwaliteit :/. Maar kan het ook zijn dat het komt omdat het een microfoon en geluid in één is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

deepvreezo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 03:10:
Ja, of de boel is slecht afgeschermd, hetzelfde heb ik ook met mijn laptop. De oplossing is het aansluiten van de koptelefoon via een externe usb-geluidskaart, dan ga je aan de inferieure jackaansluiting voorbij.
Slechte afscherming veroorzaakt geen ruis maar brom. Bij overspraak neemt het geluid dezelfde frequentie aan als het stoorsignaal.

Een USB geluidskaart is geen slecht idee. Daarmee kan je alle bijgeluiden compleet weg krijg mits deze een beetje fatsoenlijk is.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 13:57
Ruis door slechte aarding, aardelus. kan ook door een slechte kabel komen.
Pagina: 1