Windows 10 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-05 10:20
Mijn vraag
...
Windows 10 start niet neer op en loppt vast als die opstart met balken door het scherm en dan porbeert hij het opnieuw totdat je bij de systeemherstel komt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Heb bij de herstel alles geprobeerd maar niks werkt. Ook in savemode opstarten lukt niet. Bios kan ik wel bereiken.

Alvast hopelijk bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Heeft het hiervoor wel gewerkt? En heb je sindsdien iets gedaan, bijvoorbeeld drivers installeren o.i.d.?

Het klinkt alsof je Windows installatie in de kreukels ligt. Indien je een back-up van je belangrijke zaken hebt kan je ook vanuit herstel Windows resetten naar een schone image. Dan is alles weer zoals het is na een schone installatie. Je profiel blijft dan wel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
CMD-Snake schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 06:36:
Heeft het hiervoor wel gewerkt? En heb je sindsdien iets gedaan, bijvoorbeeld drivers installeren o.i.d.?

Het klinkt alsof je Windows installatie in de kreukels ligt. Indien je een back-up van je belangrijke zaken hebt kan je ook vanuit herstel Windows resetten naar een schone image. Dan is alles weer zoals het is na een schone installatie. Je profiel blijft dan wel behouden.
Ja hiervoor werkte het een jaar lang prima zonder problemen. Het gebeurde ineens. Herstel windows heb ik ook al geprobeert en ook om hem naar een vorige versie te zetten. Niks werkt jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:20
Ik had hetzelfde 2 weken terug. Opeens liep W10 vast bij het inloggen. Bij mij was het (opeens) een driver probleem van een netwerk kaart. Weet je zeker dat veilige modus niet werkt? Ook niet zonder internet verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:26:
Ik had hetzelfde 2 weken terug. Opeens liep W10 vast bij het inloggen. Bij mij was het (opeens) een driver probleem van een netwerk kaart. Weet je zeker dat veilige modus niet werkt? Ook niet zonder internet verbinding?
Dat had ik ook een jaar geleden met Windows 8.1, maar na een uur wachten werkte het opeens wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
In geen enkele mogelijkheid kan ik in veilige modus opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Yeal09 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:53:
In geen enkele mogelijkheid kan ik in veilige modus opstarten...
Je opties worden dan beperkt, zeker gezien je geen idee hebt wat dit veroorzaakt. Als het echt niet meer lukt kan je middels de Windows setup een schone image terugzetten met behoud van je profiel en instellingen. Applicaties ben je dan wel kwijt en zal je opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
Heb ik ook al geprobeerd maar dat werkte ook niet. Enige optie is nog alles te verwijderen als hier niks uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
Ik heb linux ee nu op weten te zetten en die werkt top. Hoe kan ik nu de problemen bij windows achterhalen en verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Prachtig he, dat Linux? Werkt gewoon zonder morren. :)

Maar zonder dollen, heb je nu helemaal geen Windows meer, of heb je ruimte vrij laten maken voor Linux? In ieder geval kan je altijd nog proberen om Windows volledig nieuw te installeren, dus niet via herstel opties of wat dan ook, gewoon USB stick maken met de installatie erop, daar vanaf opstarten en via een format een nieuwe installatie uitvoeren. Zorg uiteraard wel dat je je data veilig hebt gesteld. :)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeal09
Jawel heb nog wel windows. Linux heb ik via usb gedaan. Hoe kan ik windows op een usb krijgen? Dat kun je toch zo eventjes downloaden? En hoe stel ik mijn data veilig als ik er niet bij kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19muad
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05-2022
Mijn Lenovo E550 ligt ook helemaal plat. Hij ging gisteren zwaar installeren bij het opstarten.
Waarschijnlijk de 'anniversary' update. Ik was vergeten om het installeren van updates naar mijn hand te zetten. Stond nog op automatisch. Stom.

Alle Geavanceerde opties in Recovery al geprobeerd. Het verst gekomen ben ik tot aan het inlogscherm. Maar als ik wachtwoord intik blijft hij hangen. Probleem blijkbaar met user account.

Ik ga nu toch zwaar twijfelen aan Microsoft. Bij miin moeders laptop liep het ook vast, maar ik kon het daar nog terugzetten naar vorige versie. Microsoft wordt steeds instabieler in zijn updates. Dat was vroeger niet :(
Pagina: 1