Beste Sander, welkom bij Tweakers

Lees het onderstaande even door, dan komt mijn suggestie in en tabel onderaan te staan.
Allereerst zou het mensen kunnen helpen door een wat duidelijker lijstje samen te stellen door
eerst een wenslijst te maken. Deze kun je namelijk exporteren naar het forum als tabel, door een
RML te genereren en die in je post te plakken. Het staat ook in de regels dat dit gebruikelijk is. Gewoon je componenten opzoeken in de pricewatch en 'willen' selecteren bovenaan de pagina.
Dat gezegd hebbende...
Je hebt oude componenten uitgekozen.
Dit terwijl nieuwe goeie componenten helemaal niet duurder hoeven te zijn.
Ik heb voor je een leuk suggestie systeem waarmee je weer een stuk verder komt. Heb ik wel gedaan op basis van een lijst die iemand anders laatst al had uitgekozen.
Ik neem aan dat je al een monitor, muis en toetsenbord hebt?. Anders zul je deze er later bij kunnen kopen.
De uitleg:
De rx470 is beter dan de oudere gtx960 in vrijwel alle opzichten. Mocht je nog wat geld overhebben kun je zelfs gaan voor de rx 480, maar dit is eigenlijk niet echt nodig.
Ik heb een intel wireless kaartje in de lijst gegooid van €23 die je nodig hebt als je je systeem niet aan een draad hangt. Mocht je wel een draad gebruiken, bespaart je dit weer dat geld natuurlijk.
Ik heb er een SSD bij gedaan, ondanks het budget vanwege de enorme snelheid boost die het geeft over een Harde schijf. Je kan altijd nog gaan voor een HDD in je uiteindelijke samenstelling, maar een SSD raad ik zelf gewoon sterk aan. Je kan later nog altijd een 1 of 2TB grote HDD erin stoppen wanneer je budget het toelaat en je meer opslagruimte nodig hebt. Eenr 480GB SSD is zeker in het begin meer dan genoeg.
Beginnen met een ietwat goedkopere Harde schijf om later een SSD in te bouwen is toch meer werk omdat je voor snelheid Windows op de SSD wilt hebben....
Dus wanneer je budget het toelaat kan je zo een harde schijf erin stoppen.
Als je al aan 240GB genoeg hebt, bespaart je dit weer €40 en kun je gaan voor deze
pricewatch: Kingston SSDNow UV400 240GB
Je processor is van AMD. die doen al sinds een paar jaar ruim onder voor intel CPU's. Ook is die processor goed wat verouderd... dus heb ik een andere betaalbare hiervoor gekozen die lekker snel is en waarbij je de meeste waar voor je geld krijgt op dit moment. Kan ook alle huidige games natuurlijk weer goed aan en alle die voorlopig uitkomen.
Je bent trouwens vergeten een Windows 10 licentie in je lijst te zetten. Dit is weer ~€30-€40 extra voor OEM sleutels. Daarom komt de eerste lijst net boven de €700 uit. Dit zijn dan wel weer zoals jij het zegt, "goeie componenten". Ik ben niet voor de Windows Pro licentie van €5 goedkoper gegaan aangezien je waarschijnlijk niets met de functies doet en ik van mening ben dat de "HOME" licentie wat meer afgesloten en veiliger is voor normaal gebruik. Mocht ik dit fout hebben, hoor ik het graag van andere tweakers!
Deze systemen zijn ook nog eens erg zuinig, waardoor je niet zoveel wattage uit je voeding nodig hebt. Deze Psu van Be Quite! is van goeie kwaliteit en heeft 400W wattage. (terwijl je systeem maximaal 360W verbruikt, dus een veilige marge.)
De behuizing heb ik hetzelfde gelaten omdat dit nogal persoonlijk is. Hij is wel
goedkoop en alles past erin, maar je hebt er een raam in zitten,
zonder al teveel ruimte om je kabels weg te werken. Het kan wat rommelig worden dus.
Laat alsjeblieft weten of het iets is.
Deze PC kan goed alle games aan op 1080p resolutie en zou ik persoonlijk aanraden als je 480GB opslag nodig hebt voor meer dan 2 games en gebruik maakt van een draadloze verbinding (Intel Dual Band Wireless kaart). Deze netwerkkaart kun je altijd weglaten mocht je dit niet gebruiken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 182,48 | € 182,48 |
| 1 | MSI H110M PRO-D | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 4G D5 | € 230,51 | € 230,51 |
| 1 | Sharkoon MA-W1000 | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 22,96 | € 22,96 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 39,75 | € 39,75 |
| 1 | Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15 | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 400W | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | PNY Optima 480GB | € 105,76 | € 105,76 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 739,31 |
Deze PC kan ook gamen op 1080p resolutie, maar heeft de draadloze netwerkkaart niet en ik heb de 480GB SSD vervangen door de 240GB SSD. Je kan altijd later nog makkelijk een harde schijf toevoegen zonder veel moeite en zonder bestanden te verliezen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 182,48 | € 182,48 |
| 1 | MSI H110M PRO-D | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 4G D5 | € 230,51 | € 230,51 |
| 1 | Sharkoon MA-W1000 | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 39,75 | € 39,75 |
| 1 | Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15 | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 400W | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 240GB | € 62,02 | € 62,02 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 672,61 |
PS, ook voor andere tweakers. Ik vond het wel even een uitdaging een degelijk systeempje voor te stellen voor een nauw budget. Als iemand anders nog suggesties heeft, goeie oefening! =)
[
Voor 27% gewijzigd door
Bastian1 op 22-08-2016 11:17
]