Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fritzbox 7490 geeft gebruikers minuten lang online weer.

Pagina: 1
Acties:

• xsienix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-03 17:44
Hallo lui,

Ik heb hier wat bijzonders,

Mij valt het op dat wanneer ik de wifi van de telefoon uitzet, dat de FB het ding nog minuten lang als online blijft aangeven.
Ik ben met een project bezig om huisbewoners te registreren als ze ze zich binnen de wifi bevinden of net er buiten. A.d.h.v. dit gegeven gebeuren er allerlei schakelingen etc.

Iemand hier bekend mee ?

Mvgr,

Its alive Jim, but not as we know it

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ping

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• xsienix
Met ping is ie offline, echter de status van de FB veranderd niet.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Komisch ding. Hier ook maar even getest. En warempel precies hetzelfde euvel.

Even deze thread taggen. Nu wil ik ook wel weten waarom.

Vanaaf eens met een andere FB (7570, 7390) testen om te kijken of dat daar ook zo is.

P.S. Wel weer blij met die nieuwe (blauwe) interface. Een stuk overzichtelijker.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Tja, wát precies laat de FB zien? Actieve DHCP-entries, ARP-cache, Wifi registraties? Die laatste zou eigenlijk meteen moeten verdwijnen, maar op die eerste twee zit een (al dan niet) instelbare timeout.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

hcQd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:12:
Tja, wát precies laat de FB zien? Actieve DHCP-entries, ARP-cache, Wifi registraties? Die laatste zou eigenlijk meteen moeten verdwijnen...
Waarom zouden die wifi-registraties meteen moeten verdwijnen? Die gaan alleen weg als de gebruiker zich actief afmeldt. Dus naar haar wifi-instellingen gaat en kiest voor "disconnect". In alle andere gevallen is het device gewoon buiten bereik en kan het zich dus niet afmelden

TS moet in z'n programma een pingetje toevoegen, als extra controle of een device al dan niet bereikbaar is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:19

Nox

Noxiuz

Brahiewahiewa schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:24:
[...]

Waarom zouden die wifi-registraties meteen moeten verdwijnen? Die gaan alleen weg als de gebruiker zich actief afmeldt. Dus naar haar wifi-instellingen gaat en kiest voor "disconnect". In alle andere gevallen is het device gewoon buiten bereik en kan het zich dus niet afmelden

TS moet in z'n programma een pingetje toevoegen, als extra controle of een device al dan niet bereikbaar is
Voor androids zou dit betekenen dat ze nooit in doze kunnen gaan... Sowieso is dit niet echt een handige maatstaf, je zou beter proximity op basis van andere dingen kunnen gebruiken denk ik, telefoons hebben de neiging zich te disconnecten. Misschien iets op basis van bluetooth? Een simpele actie bij het aanmelden kan, maar afmelden gebeurt om various reasons en is niet heel erg betrouwbaar denk ik.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

NoxiuZ schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:00:
[...]... Misschien iets op basis van bluetooth?...
't Is al moeilijk genoeg om wifi dekkend te krijgen voor je hele (studenten)huis. En dan wil jij daarnaast ook nog een dekkend bluetooth netwerk gaan aanleggen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• xsienix
Brahiewahiewa schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:24:
[...]

De wifi registraties verdwijnen ook niet als ik me actief afmeld.
Althans, niet meteen. Er zal een bepaald time-out op zitten die ik niet kan instellen.
Bijkomend probleem is dat er iemand hier een Iphone heeft.
De iphone geeft geen ping response als ie in sleep-state zit.

E.e.a. was door mij te snel gedacht. Ik dacht dat ook bij het niet aanwezig zijn van een telefoon, dat de FB dit meteen zou registreren.

Ik ben nu bezig om een geofence te gebruiken, waarbij er een http commando verzonden wordt zo gauw als er een uittrede is.

Pagina: 1