Dubbele afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanbbb
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-01-2021
Mijn vraag
Mijn wordpress site maakt in de FTP steeds allemaal verschillende formaten van de foto's aan die ik upload. Ik upload dus één foto waarna er 11 bijkomen in verschillende formaten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wordpress

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen geheugen wordt zo namelijk erg snel vol!

Roan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon effe googlen op juiste termen: "worpress generates smaller images"
en deze link zou het moeten doen ;-)

http://www.wpbeginner.com...m-generating-image-sizes/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wordpress maakt voor elke formaat thumbnail dat gedefinieerd is (die worden vooral in je template maar ook in plugins bepaald), een los bestand aan. Zou hij dit niet doen, dan moet dat real-time gebeuren en wordt je site supertraag. Zou hij alleen maar de volledige versie gebruiken, zou je site megagroot worden voor de bezoekers.

Al die 11 extra bestanden worden dus gebruikt in je site. Wat je kunt doen, is het origineel beter comprimeren waardoor deze al kleiner zijn. Als je geen fotosite draait, is het zinloos om 12 megapixel-foto's* te plaatsen op je site. Verklein ze naar de grootste resolutie die je nodig hebt (als je dat niet weet, neem de grootste thumbnail als leidraad), voordat je ze upload. Zet de JPEG-kwaliteit tussen de 80 en 95%, voor de beste kwaliteit/grootte-verhouding. Logo's en zo natuurlijk als PNG uploaden.

* Overigens is de resolutie niet het probleem, maar de bestandsgrootte. Je kunt een 24 Megapixel-foto hebben van 100kB maar ook een 1 Megapixel-foto van 4MB (bij wijze van spreken).

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 21-08-2016 22:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron