Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Dit betreffen echter wel games van de vorige generatie en een aantal recente kleine titels. Voor grafisch zwaardere titels heb ik een Xbox One staan. De zwaarste games in mijn Steam library zijn titels als The Witness, Soma, Metro 2033, Firewatch, The Long Dark e.d. Vandaar de keuze voor een lichte configuratie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 300 EUR exclusief videokaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Harde schijf, ssd, toetsenbord en muis zijn al in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Systeemkast, moederbord, processor, geheugen, voeding en videokaart. Scherm is niet nodig, aangezien de pc aangesloten zal worden op m’n televisie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De systeemkast heb ik bewust gekozen om esthetische redenen, i.e. klein en onopvallend. Intel gekozen met het oog op eventuele upgrademogelijkheden. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst geen componenten die al te luidruchtig zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie op- of aanmerkingen op onderstaande build. Zelf twijfel ik of ik gezien mijn eisen niet beter voor een Intel Celeron G3900 kan gaan. Is dit aan te raden of kan ik toch beter bij een G4400 blijven? Zoals je kunt zien ontbreekt de videokaart in mijn build. Ik ben er nog niet over uit of ik voor een tweedehands of nieuwe kaart moet gaan.
Alvast bedankt!
Gamen. Dit betreffen echter wel games van de vorige generatie en een aantal recente kleine titels. Voor grafisch zwaardere titels heb ik een Xbox One staan. De zwaarste games in mijn Steam library zijn titels als The Witness, Soma, Metro 2033, Firewatch, The Long Dark e.d. Vandaar de keuze voor een lichte configuratie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 300 EUR exclusief videokaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Harde schijf, ssd, toetsenbord en muis zijn al in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Systeemkast, moederbord, processor, geheugen, voeding en videokaart. Scherm is niet nodig, aangezien de pc aangesloten zal worden op m’n televisie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De systeemkast heb ik bewust gekozen om esthetische redenen, i.e. klein en onopvallend. Intel gekozen met het oog op eventuele upgrademogelijkheden. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst geen componenten die al te luidruchtig zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie op- of aanmerkingen op onderstaande build. Zelf twijfel ik of ik gezien mijn eisen niet beter voor een Intel Celeron G3900 kan gaan. Is dit aan te raden of kan ik toch beter bij een G4400 blijven? Zoals je kunt zien ontbreekt de videokaart in mijn build. Ik ben er nog niet over uit of ik voor een tweedehands of nieuwe kaart moet gaan.
Alvast bedankt!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 56,49 | € 56,49 |
1 | ASRock H110M-ITX | € 67,13 | € 67,13 |
1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 62,50 | € 62,50 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 34,95 | € 34,95 |
1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 32,14 | € 32,14 |
1 | be quiet! System Power 7 400W | € 43,95 | € 43,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 297,16 |