Game-pc 300-500 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartman
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-08 21:11
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Dit betreffen echter wel games van de vorige generatie en een aantal recente kleine titels. Voor grafisch zwaardere titels heb ik een Xbox One staan. De zwaarste games in mijn Steam library zijn titels als The Witness, Soma, Metro 2033, Firewatch, The Long Dark e.d. Vandaar de keuze voor een lichte configuratie.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 300 EUR exclusief videokaart

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? 
Harde schijf, ssd, toetsenbord en muis zijn al in bezit.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Systeemkast, moederbord, processor, geheugen, voeding en videokaart. Scherm is niet nodig, aangezien de pc aangesloten zal worden op m’n televisie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De systeemkast heb ik bewust gekozen om esthetische redenen, i.e. klein en onopvallend. Intel gekozen met het oog op eventuele upgrademogelijkheden. Verder geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? 
Het liefst geen componenten die al te luidruchtig zijn.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Graag jullie op- of aanmerkingen op onderstaande build. Zelf twijfel ik of ik gezien mijn eisen niet beter voor een Intel Celeron G3900 kan gaan. Is dit aan te raden of kan ik toch beter bij een G4400 blijven? Zoals je kunt zien ontbreekt de videokaart in mijn build. Ik ben er nog niet over uit of ik voor een tweedehands of nieuwe kaart moet gaan.

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 56,49€ 56,49
1ASRock H110M-ITX€ 67,13€ 67,13
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 62,50€ 62,50
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 34,95€ 34,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 32,14€ 32,14
1be quiet! System Power 7 400W€ 43,95€ 43,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 297,16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjoao
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:21
Ziet er op het eerste gezicht goed uit. Met bestel kosten zal de prijs richting de 310 euro gaan, misschien handig om mee te nemen. Ook is de win10 gratis te downloaden maar dat zal je zelf maar moeten kiezen.

Gr. Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartman
Dank voor je reactie! Hoe is Windows 10 gratis te verkrijgen? Of bedoel je een illegale versie? Geef dan toch liever die 35 euro uit voor een officiële licentie. Ben niet al in bezit van Windows 7 of 8, dus kan helaas ook niet upgraden.

[ Voor 3% gewijzigd door Hartman op 21-08-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt iets over de 300 zonder videokaart maar wel de moeite waard:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 117,95€ 117,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 2G€ 135,95€ 135,95
1Cooler Master N200 Closed€ 45,50€ 45,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 34,49€ 34,49
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 32,14€ 32,14
1be quiet! System Power B8 350W€ 38,50€ 38,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 458,48

Een microATX moederbord en behuizing, niet veel groter dan de Fractal Define Nano S, maar wel goedkoper. Van het geld dat daarmee bespaard wordt een i3 er in gedaan. Een G4400 zal voor jouw eisen van nu wel volstaan, maar toch steeds meer games draaien minder lekker op een dual coretje zonder HT. Met een i3 kun je wat langer door.

Als voeding zou je nog de pricewatch: be quiet! System Power B8 300W kunnen nemen, maar de 350 watt versie heeft een PCIe aansluiting wat handig kan zijn mocht je ooit een iets zwaardere videokaart er in willen.

Verder een 2GB RX 460 welke geen extra stroom nodig heeft van de voeding. Voor gamen is er geen verschil met de 4GB versie en verder een prima kaart. Tweedehands heb je natuurlijk wel een betere kaart voor de prijs, maar doorgaans zijn dat ook meteen kaarten die wat meer stroom verbruiken en kunnen 2 PCIe connectors wel van pas komen. Twee goede voedingen die je kunt nemen zijn dan:
pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: Corsair CX450M
Welke de meerprijs meer dan waard zijn tegenover bijvoorbeeld de System Power 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjoao
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:21
Een pentium volstaat meestal prima in budget gaming pc's. Het bottlenecked niet de low-medium range videokaarten.De 2 cores zullen ook geen probleem zijn want de wat oudere games gebruiken meestal geen 4 cores.Tenzij je een 480 videokaart hebt liggen. Zal ik gewoon jouw build aanraden.
Ook is de define case een stuk betere kwaliteit dan de n200. En de psu van 350w zal de upgrade mogelijkheden een stuk kleiner maken.

Ps. De windows kan makkelijk illegaal gedownlaod worden maar dat laat ik aan je over
Modbreak:Als je op tweakersvakantie wil, moet je dit aanraden. Lijkt me verstandig als je Het algemeen beleid #verbodencopyright nog eens doorneemt.

Gr jeroen

[ Voor 25% gewijzigd door br00ky op 22-08-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 17:04

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Serieus, Windows "gratis" downloaden? Voor studenten is Windows 10 inderdaad gratis te downloaden en te gebruiken, maar verder zou ik niemand aan willen raden om zo'n "gratis" versie te gebruiken.

De i3 lijkt me ook een goeie keuze als het budget het toelaat, iets meer power en daarmee toekomst gerichter.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartman
Dank voor jullie reacties! Wat Windows betreft ga ik inderdaad toch het liefst voor een officiële licentie. Gratis versie voor studenten had ik nog niet eerder van gehoord. Aangezien ik nog een licentie voor Vista heb liggen, is dat wel een idee. Goeie tip!

Dat maakt ook weer iets meer ruimte vrij in het budget. Ga een i3 serieus in overweging nemen. De voorgestelde RX460 lijkt me voor mijn doeleinden inderdaad een prima kaart. Zit er nog een groot verschil tussen de Gigabyte RX460 en de 10 euro goedkopere pricewatch: Sapphire Radeon RX 460 2G D5?

De systeemkast is wel min of meer een harde eis, al zou ik het niet heel erg vinden te gaan voor bijvoorbeeld de Fractal Design Define S (die overigens wel weer wat duurder is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen de Sapphire en Gigabyte zit geen gek groot verschil, maar SiComputers en MaxICT kun je beter links laten liggen. Ze lokken mensen met lage prijzen, maar vervolgens klopt er van de levertijd geen bal en de service is ook belabberd. Maar de Sapphire is bij Alternate evenduur als de Gigabyte bij Azerty en 4Launch. Beiden zijn prima, gewoon kiezen welke je het mooiste vindt.

Via slim.nl kun je, als je school daarvoor in aanmerking komt, een licentie van Windows 10 Edu kopen voor €0,00 . Wellicht als je inlogt op de website van je school, dat er ergens een link staat naar slim.nl waarmee je automatisch gelijk inlogt. Windows 10 Edu heeft overigens dezelfde mogelijkheden als Enterprise:
https://www.microsoft.com/en-us/WindowsForBusiness/Compare.

Voor Windows Vista kun je denk amper drivers vinden en is niet aan te raden te gebruiken op dit soort nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartman
Dan is het verschil in prijs inderdaad verwaarloosbaar. Dan kijk ik nog welke ik neem. Bedankt voor je tip!

Doelde v.w.b. betreft Vista meer op de upgrademogelijkheid. Zag dat het bij Surfspot mogelijk is een gratis Windows 10 upgrade te krijgen, mits je XP, Vista, 7 of 8 in bezit hebt. Van Vista heb ik nog een aantal licenties liggen die ik zou kunnen gebruiken, zodoende.

[ Voor 3% gewijzigd door Hartman op 22-08-2016 22:27 ]

Pagina: 1