wat je hier zegt is simpel weg niet waar. er zijn genoeg 14 inch laptops waar een 970m in zat en nu een 1060 krijgen, die even dik/dun zijn als de XPS 15 en zelf 1 cm minder breed zijn. Dus "passen" past.
OF ze het erin zullen stoppen is een andere verhaal, waarschijnlijk niet, zodat ze niet in de knel komen met hun alienware lijn. (waarom zou je dan een Alienware 15 kopen met een 1060 kaart erin, als je voor de zelfde prijs een mooiere, dunnere, lichtere versie kan kopen). Wat ook de reden is waarom ze geen 970m in de XPS 15 deden, of een 770m in de voorgaande 2 XPS 15s.
edit:
en gezien de xps meer gericht is voor de zakelijke klant, neemt de zakelijke klant al genoegen met een 960m dus waarom zouden ze een duurder 970m erin stoppen.
Maar voor de OP:
Als je voor het einde van het jaar een nieuw laptop moet hebben, zou ik gewoon nu mijn laptop halen. want ik vermoed dat Dell zijn XPS lijn van nieuwe GPU kaarten zal voorzien wanneer de nieuwe CPU uit komen. Rond die tijd zal de 1050 vast ook uit zijn, en dan vermoed ik helaas dat ze dus de XPS met een nieuwe CPU en de 1050 zullen uit brengen. Dat zal vast en zeker in het nieuwe jaar zijn.
ergens mid/eind Februari? want als ik mij niet vergis was dat de voorgaande 2 keren ook zo... maar dit is echt gis werk.
of de 960m genoeg is voor je: zoals je zegt: je speelt er niet op, dus ik
denk dat je geen problemen zal hebben. Ik weet namelijk niet hoe dat voor renderen werkt... kijk met games, je kan de vuistregel erin houden (of iig tot nu) met elk jaar dat je laptop ouder wordt, ga je 1 stap terug in de settings van je games. (zo heb ik het iig altijd ervaren). Dus koop je nu een laptop en kan je je nieuwe games op high settings spelen, wordt het na een jaar med. settings (met nieuwe games van dat jaar natuurlijk). de jaar erop wordt het low settings, en vanaf dan begin je problemen te krijgen met nieuwe games.
Maar hoe het met renderen gaat? ik denk een stuk minder dan wat ik hier boven beschrijf. Maar het probleem ligt in het feit dat we nu in een overgang fase zitten van 1080p naar 4k... (en 5k en 8k komen er al aan) dus hoe die ontwikkeling zich door heeft gezet over 5 jaar zou ik niet durven zeggen... maar ik denk niet dat je (ongeacht wat voor laptop je nu zou kopen) dat je die over 9 jaar nog kan gebruiken
[
Voor 3% gewijzigd door
teddy270us op 14-09-2016 10:17
]