Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe versies Dell XPS 15

Pagina: 1
Acties:

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Mijn nieuwe laptop zal zo goed als zeker een Dell XPS 15 worden. Nu heb ik onlangs gelezen dat er nieuwe cpu's en gpu's zijn uitgekomen.

Ik ben niet echt op de hoogte van het update process van Dell, maar hoe snel zijn ze met het updaten van hun laptops? Ik kan nog wel even wachten, maar ik moet wel een nieuwe laptop dit jaar hebben.

Iemand die mij kan wat wijzer kan maken?

Thanks!

• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 09:59
Er zijn een aantal merken die vernieuwde versies doorvoeren binnen kort termijn. MSI,Asus,Clevo,HP, Gigabyte etc.. alleen van dell heb ik niks gehoord en is volgens mij niks bekend. Zelf hoop ik op een nieuwe 7559 met 1060.

• mathijs333
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
Wat is op korte termijn? Ben zelf aan het wachten op nieuwe modellen van Asus maar duurt dit nog lang?

• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 09:59
Op kort termijjn is dat ze volgens mij proberen een aantal modellen voor het nieuwe schoolseizoen te lanceren. MSI heeft dat als enigste voor elkaar met een 10 tal modellen en Asus met 2 modellen. Alleen nog de premium modellen van €1800,- +. Wel heeft laptopplus ook een handjevol opties met de nieuwe kaarten.

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik wil ook een Dell XPS 15 hebben :) Hopelijk zakt de huidige generatie flink in prijs als de nieuwe uitkomen.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:41
Join de club van de eeuwige twijfelaar. Ik wilde vandaag de knoop doorhakken (aangezien er een korting was op de XPS15 modellen) maar deed het toch niet. De nieuwe GPU's zijn in mijn ogen wel echt de investering waard (en daarnaast heb ik pas een laptop nodig over 4-5 maanden). Dus ik hoop dat tegen december wel de nieuwe modellen verkrijgbaar zijn.

• RestUnknown
FireBladeX schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:49:
Join de club van de eeuwige twijfelaar. Ik wilde vandaag de knoop doorhakken (aangezien er een korting was op de XPS15 modellen) maar deed het toch niet. De nieuwe GPU's zijn in mijn ogen wel echt de investering waard (en daarnaast heb ik pas een laptop nodig over 4-5 maanden). Dus ik hoop dat tegen december wel de nieuwe modellen verkrijgbaar zijn.
Wel een deftige korting, net op het model ik op oog had.

Maar dit kan zijn om wat extra voorraad weg te krijgen, om zo plaats te maken voor nieuwe versies. Laat ons hopen :). Oftewel voor de start van het nieuwe schooljaar.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:41
RestUnknown schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:51:
[...]

Wel een deftige korting, net op het model ik op oog had.

Maar dit kan zijn om wat extra voorraad weg te krijgen, om zo plaats te maken voor nieuwe versies. Laat ons hopen :). Oftewel voor de start van het nieuwe schooljaar.
Ja dat kan ook. Ik kijk regelmatig op de website van dell en deze aanbiedingen zijn niet zo speciaal. Komt zeker een keer in de maand voor (of in uiterst geval een keer in de twee maanden).

• RestUnknown
FireBladeX schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:35:
[...]

Ja dat kan ook. Ik kijk regelmatig op de website van dell en deze aanbiedingen zijn niet zo speciaal. Komt zeker een keer in de maand voor (of in uiterst geval een keer in de twee maanden).
Ow oke, thanks voor de info!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Was er nu een xps15 met een gtx970m? Nee toch? Dan komt er ook geen xps15 met een gtx1060. De 960m blijft voorlopig en zal een keer opgevolgd worden door de gtx1050 alleen is hier nog niets over bekend. Ook niet voor desktops.

De gtx1060 is de opvolger van de gtx970m. De xps15 is te dun voor een gtx1060.

[ Voor 0% gewijzigd door Cinemaskoop op 22-08-2016 17:55 . Reden: Typo ]

• RestUnknown
Hm, als dat het geval is, hoelang kom je met een 960m toe? Ik ben geen gamer, ik gebruik de laptop puur als workstation. Met mijn huidige Macbook Pro, die voorzien is van een 8600m gt, doe ik inmiddels al 9 jaar. Oke, spelletjes kun je er niet meer op draaien, maar hij is wel voorzien van een discrete gpu (een reden waarom ik niet meer voor Apple ga omdat enkel de duurste versie nog hiervan voorzien is).

Met de XPS 15 wil ik minstens even lang doen, maar ik denk dat als hij enkel voor dagelijks gebruik en wat rendering wordt gebruikt, de cpu meer doorslaggevend is?

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:34
Cinemaskoop schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:54:
Was er nu een xps15 met een gtx970m? Nee toch? Dan komt er ook geen xps15 met een gtx1060. De 960m blijft voorlopig en zal een keer opgevolgd worden door de gtx1050 alleen is hier nog niets over bekend. Ook niet voor desktops.

Waarom kan msi dat dan wel met hun dunnere lijn de stealth pro? Schijnt dat de 1070 en 1080 ongeschikt zijn voor de "dunnere" laptops maar een 1060 moet prima lukken, vraag is alleen wilt dell dat wel doen. De pascal gpu's zijn nu 100€ duurder dat de vorige versie, vandaar dat sommige fabrikanten de prijs hebben doorberekend. Msi heeft doodleuk er zelfs €200,- boven gedaan t.o.v de versie ervoor.

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
De Stealth Pro is nog steeds een stuk lomper dan de XPS15. En zoals ik al eerder aangaf is de GTX1060 de opvolger van de GTX970m en is de 1070 de opvolger van de 980m. De 1080 is de opvolger van de GTX980 zonder M. De Stealth Pro was er altijd al met 970m.

De GTX1060 zijn losse kaarten terwijl de 960ms gesoldeerd worden.

• kamerjas
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 12:07
De Msi Ghost Pro is 17.7mm dik, de XPS 15 17mm. Of die 0.7mm verschil d'r voor zorgt dat die GTX1060 er net niet in past valt nog te bezien, maar zo groot is het verschil niet.

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 20:25

Pat-Juh

Patrick

Cinemaskoop schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:25:
De Stealth Pro is nog steeds een stuk lomper dan de XPS15. En zoals ik al eerder aangaf is de GTX1060 de opvolger van de GTX970m en is de 1070 de opvolger van de 980m. De 1080 is de opvolger van de GTX980 zonder M. De Stealth Pro was er altijd al met 970m.

De GTX1060 zijn losse kaarten terwijl de 960ms gesoldeerd worden.
Die 1060 kan ook gewoon direct op het moederbord worden gesoldeerd. De huidige XPS15 heeft een 960m met 75w tdp, de 1060 heeft er een van 120w. Als deze terug geklokt wordt tot 75w vraag ik mij af hoeveel verbetering er is t.o.v. De huidige 960m

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 08:46
Cinemaskoop schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:54:

wat je hier zegt is simpel weg niet waar. er zijn genoeg 14 inch laptops waar een 970m in zat en nu een 1060 krijgen, die even dik/dun zijn als de XPS 15 en zelf 1 cm minder breed zijn. Dus "passen" past. OF ze het erin zullen stoppen is een andere verhaal, waarschijnlijk niet, zodat ze niet in de knel komen met hun alienware lijn. (waarom zou je dan een Alienware 15 kopen met een 1060 kaart erin, als je voor de zelfde prijs een mooiere, dunnere, lichtere versie kan kopen). Wat ook de reden is waarom ze geen 970m in de XPS 15 deden, of een 770m in de voorgaande 2 XPS 15s.
edit:
en gezien de xps meer gericht is voor de zakelijke klant, neemt de zakelijke klant al genoegen met een 960m dus waarom zouden ze een duurder 970m erin stoppen.

Maar voor de OP:
Als je voor het einde van het jaar een nieuw laptop moet hebben, zou ik gewoon nu mijn laptop halen. want ik vermoed dat Dell zijn XPS lijn van nieuwe GPU kaarten zal voorzien wanneer de nieuwe CPU uit komen. Rond die tijd zal de 1050 vast ook uit zijn, en dan vermoed ik helaas dat ze dus de XPS met een nieuwe CPU en de 1050 zullen uit brengen. Dat zal vast en zeker in het nieuwe jaar zijn.

ergens mid/eind Februari? want als ik mij niet vergis was dat de voorgaande 2 keren ook zo... maar dit is echt gis werk.

of de 960m genoeg is voor je: zoals je zegt: je speelt er niet op, dus ik denk dat je geen problemen zal hebben. Ik weet namelijk niet hoe dat voor renderen werkt... kijk met games, je kan de vuistregel erin houden (of iig tot nu) met elk jaar dat je laptop ouder wordt, ga je 1 stap terug in de settings van je games. (zo heb ik het iig altijd ervaren). Dus koop je nu een laptop en kan je je nieuwe games op high settings spelen, wordt het na een jaar med. settings (met nieuwe games van dat jaar natuurlijk). de jaar erop wordt het low settings, en vanaf dan begin je problemen te krijgen met nieuwe games.

Maar hoe het met renderen gaat? ik denk een stuk minder dan wat ik hier boven beschrijf. Maar het probleem ligt in het feit dat we nu in een overgang fase zitten van 1080p naar 4k... (en 5k en 8k komen er al aan) dus hoe die ontwikkeling zich door heeft gezet over 5 jaar zou ik niet durven zeggen... maar ik denk niet dat je (ongeacht wat voor laptop je nu zou kopen) dat je die over 9 jaar nog kan gebruiken :|

[ Voor 3% gewijzigd door teddy270us op 14-09-2016 10:17 ]

Pagina: 1