Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Minecraft opnemen (screencast + webcam), videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
Wat ga je met je laptop doen?
Zoon van 9 wil o.a. Minecraft opnemen (full-screen) terwijl hij speelt en daarbij ook zichzelf met de webcam filmen. Na opnemen wil hij deze opname ook bewerken (beeld en geluid).
OS : Bij voorkeur Windows (of Linux/iOS moeten wel heel goed uit de bus komen ;))
Software : Minecraft, OBS, Avidemux(?)

Wat is je budget?
Hij wil zijn spaar- en verjaardagsgeld inzetten, dus niet te hoog ;)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gebruik voornamelijk in huis, soms elders (bijv. CoderDojo).
Gebruik in huis wel op de bank/schoot.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Scherm minimaal 15" HD, apart numpad, goede webcam, (snelle processor en veel snel werkgeheugen lijken mij een pré?)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tja, wat is 'niet te hoog'? Voor mij was het na jaren sparen 800 euro voor een eerste PC, voor een ander was een tweedehands PC van 150 de max op die leeftijd :P

Voor Minecraft an-sich heb je niet zo'n gigantische specs nodig, zo hoeft mijn laptop (6300HQ met GTX960M) niet eens op de dedicated GPU over te gaan maar volstaat de interne GPU (HD530) als je Minecraft wil spelen. Opnemen kun je softwarematig doen (Fraps e.d.) of je gebruikt bijvoorbeeld Shadowplay. Voor het tweede heb je echter wel weer een geschikte nVidia GPU nodig. AMD heeft dat ook in de Gaming Evolved app zitten, alleen ga je helaas weinig AMD GPU's vinden in laptops.

Dan het editen. Is dit in Windows Movie Maker met een prefab intro/outro of worden er 8 videotracks met 4 audiotracks gebruikt terwijl er 40 stukken tekst moeten verschijnen met bepaalde effecten terwijl die tekst een object volgt? Dat is natuurlijk wel een verschil in load qua renderen.

Eerst het budget dus haha.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• FF
Hij heeft nu ca. 400 beschikbaar en geld op zijn spaarrekening.
Opnemen gaat redelijk in OBS maar niet in een goede kwaliteit, Minecraft wordt blokkerig (jaja, ik weet het ;)).
Opslaan van 10 minuten film duurt erg lang. Laden om te bewerken en het bewerken zelf is ook lang. Alles reageert traag.
Windows Movie Maker bestaat toch niet meer? Of wel?

Hij heeft een eigen introotje (gemaakt met ezvid) en wil naast het knippen van beelden en geluiden soms ook een tekst toe kunnen voegen.

Ik denk inderdaad dat een goede videokaart ook wel handig is.
Hij werkt nu op een Dell Insperion 15 (Inspiron 3531) of kan ik hem beter de mijne geven (Clevo W170HR) en zelf een nieuwe kopen ;)

• FF
Er is ondertussen aardig wat meer geld gespaard (lang leve verjaardagen) en we zijn verder aan het kijken.

Ik zit een beetje rond te kijken en kom er niet helemaal uit of i7 zoveel beter is dan i5.
Ook vind ik de keus voor wat hij er mee wil doen vrij lastig.
Ik ben geen gamer
Hij wil fullscreen kunnen spelen: Minecraft, Spore of Roblox (voorlopig de spellen waarbij hij dit wil doen)

Dit wil hij op kunnen nemen en tegelijk zichzelf via de webcam opnemen
Ook wil hij tegelijk via Skype met vrienden (max 2) kunnen spelen en als het even kan hen ook opnemen.

Na het opnemen wil hij deze vrij eenvoudig bewerken.
Muziek eronder, geluiden schrappen, nieuwe spraak toevoegen, fragmenten knippen, intro/outro toevoegen.

1)
https://www.alternate.nl/...l/product/1226434?lk=6092
i7, 2400 mHz
AMD Radeon R7
Max 16 GB
899,00

2)
https://www.alternate.nl/...l/product/1280155?lk=6092
i5, 2300 mHz
NVIDIA GeForce GTX 950M
Max 32 GB
849,00

3)
https://www.alternate.nl/...l/product/1218063?lk=6092
i7, 2000 mHz
NVIDIA GeForce GTX 950M
Max 16 GB
899,00

1 heeft de beste processor, maar volgens mij de slechtste GPU
2 heeft de minste processor, maar het maximaal geheugen (voor uitbreiding)
3 zit in het midden

Suggesties voor goedkopere varianten zijn natuurlijk ook heel erg welkom ;)

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Dell inspiron 15 7559
i7 6700hq
nvidia gtx 960m
8 gb ram
''maar'' 1 jaar garantie

Normaal €999
Met vip-code die je als student kan krijgen, krijg je 10% korting krijgen. Laat ik nou een student zijn ;)

Ik weet niet hoe ver het budget precies rijkt, maar voor +-€1000 heb je toch wel genoeg keuze om minimaal een gtx960m te nemen.
Enkele voorbeelden:

hp pavilion 15-bc075nd
hp omen 15-ax010nd
lenovo y700
asus rog

[ Voor 3% gewijzigd door CCJJVV op 06-09-2016 19:05 ]

• FF
Budget is eigenlijk al overschreden met die 3, wij zullen een deel voorschieten.
Het gaat om een jongen van 9 die nog beginnend is en nu (veel) meer wil dan dat hij op zijn huidige laptop kan.

Hij mag van ons geen computer op zijn kamer en in de woonkamer is dit erg onhandig.
Vandaar dat we toch naar een laptop kijken.

• FF
Er is een besluit genomen.
Hij heeft ook spaargeld van zijn spaarrekening mogen opnemen en het is de MSI GE62 6QD-Apache Pro-232NL Heroes edition Notebook geworden.

https://www.msi.com/Lapto...dition.html#hero-overview

Heel wat anders dan oorspronkelijk gedacht zowel qua budget als qua computer.
Deze computer was afgeprijsd tot 999 euro en gezien het verschil met de andere computers leek ons dit een mooie prijs/kwaliteitsverhouding.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
FF schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:36:
Er is een besluit genomen.
Hij heeft ook spaargeld van zijn spaarrekening mogen opnemen en het is de MSI GE62 6QD-Apache Pro-232NL Heroes edition Notebook geworden.

https://www.msi.com/Lapto...dition.html#hero-overview

Heel wat anders dan oorspronkelijk gedacht zowel qua budget als qua computer.
Deze computer was afgeprijsd tot 999 euro en gezien het verschil met de andere computers leek ons dit een mooie prijs/kwaliteitsverhouding.
Die laptop heeft een 4K scherm, die GTX 970M die erin zit zal het zwaar krijgen daarmee met zwaardere spellen. Ook opnemen op die resolutie zal een flink beslag leggen op de laptop.

Indien je zoon wil streamen kan je beter een aparte PC bouwen met een capture card die het beeld van een andere computer opneemt.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

CMD-Snake schreef op donderdag 08 september 2016 @ 06:40:
[...]

Die laptop heeft een 4K scherm, die GTX 970M die erin zit zal het zwaar krijgen daarmee met zwaardere spellen. Ook opnemen op die resolutie zal een flink beslag leggen op de laptop.

Indien je zoon wil streamen kan je beter een aparte PC bouwen met een capture card die het beeld van een andere computer opneemt.
Gewoon spelen op 1080p. Mijn neefje van 9 heeft zelf een laptop van Acer gekocht met i5 en GTX9xxM, zonder de GTX dus op interne IGP trekt Minecraft en OBS niet op 1080p maar met de NVidia weer wel. Alleen OBS is soms beetje waardeloos goed te krijgen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1