USB sticks niet meer te formatteren na poging bootable maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Heren,

Ik wil graag windows 10 herinstalleren op mijn windows pc. Echter wil ik via een imac een bootable USB maken. Nu heb ik via de terminal al 2x een usb gemaakt die mijn windows pc niet pakt. Het volgende probleem is dat ik de USB's niet meer kan formateren.. er lijkt wel een write protection op te zitten na de terminal move.

Het gaat om een sandisk ultra en verbatin. Wat te doen?

Ben van plan om de iso maar te branden op een schijf.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:02
Naar welke bestandsindeling formatteer je hem op je Mac?

[ Voor 21% gewijzigd door Marco1994 op 21-08-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:56

Kek

3flix

zonder enige uitleg over wat je precies doet kan niemand je een antwoord geven natuurlijk..

wat doen je precies in terminal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:23
Ik moest laatst ook een verse installatie van Windows 10 maken en heb toen ook bootable USBs gemaakt met mijn iMac. Lukte echter niet, wat ik ook deed, (Bootcamp, UNetbootin, etc.) om de PC te laten booten met deze images.

Uiteindelijk via een andere Windows bak met de Windows 10 Media Creation Tool (je ziet de link naar de tool alleen op een Windows machine, anders krijg je de .iso voorgeschoteld) een bootable usb gemaakt en toen werkte het, wonderbaarlijk genoeg, wel :)

[ Voor 17% gewijzigd door oohh op 21-08-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Het is zojuist gelukt met een dvd.. maar mijn USB's zijn naar de knoppen. Wat ik heb gedaan is het volgende:

- Beiden sticks geformateerd naar fat32
- Vervolgens een bootable usb geprobeerd te maken via Unetbootin & disk utility deze deden beiden hun werk maar de pc herkende ze niet
- Beiden sticks weer geformateerd naar fat32 met succes
- Beiden sticks aan de hand van de terminal methode (diskutill /dev/drive2 etc.. verhaal)
- Deze deed beide hun werk echter de pc herkende wederom weer de sticks niet.

Nu kan ik beide sticks niet meer formateren of wijzigen dan krijg ik de beroemde meldingen wat lijkt op een write protection. Alsof de terminal ze volledig heeft geblokkeerd voor schrijven etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb de titel aangepast van "IMAC is een USB Sloper" naar "USB sticks niet meer te formatteren na poging bootable maken", zodat het beter de lading dekt.

Welke 'terminal methode' heb je precies gedaan, wat zijn precies de commando's die je hebt ingevoerd? Wat zijn de 'beroemde meldingen wat lijkt op een write protect'?

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 21-08-2016 23:24 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Dit is de tutorial die ik heb gevolgd:

http://www.tonymacx86.com...-x-using-terminal.172458/

En ik krijg nu de melding dat ik niks meer kan verwijderen of wijzigen wat duidt op een alleen lezen stick. Wat voornamelijk voorkomt als de USB write protected is.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat is de uitvoer van diskutil list en diskutil info disk<nummer van je usb stick>?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Beiden geven dan mijn hdd als dev0 aan en de USB als dev1 die ik ook gebruik in het vervolg stadia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maar wat is de uitvoer?

Pagina: 1