Laptop studie informatica

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen? Alleen gebruiken voor school
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen? Windows en Linux, geen gamen maar wel programmeren en virtual machines gebruiken

Wat is je budget? 1200-1500 euro (meer mag maar liefst niet)
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. 1200-1500 euro (meer mag maar liefst niet)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Elke dag naar school (met trein)
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Asus, Lenovo en Dell
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies. Ik heb voorlopig alleen van Dell de XPS15 op het oog maar ik ga toch liever voor een Asus gaan denk ik. Ik ben er nog niet uit welk merk ik wil kopen maar indien het de Dell wordt moet ik wel snel zijn voor hun acties. Asus lijkt mij een beter merk en van Lenovo weet ik niet veel. Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen?
Dit zijn trouwens de specificaties die ik nodig heb:

Schermdiagonaal: geen voorkeur
Processor: minstens Intel Core i5
Intern RAM-geheugen: minimum 8GB, liefst 16GB
Opslagcapaciteit harde schijf: minimum 256 GB
Grafische kaart: geen specificaties
VGA-poort: wenselijk maar niet strikt noodzakelijk
Operating system: vrij (Windows, Linux of Mac), maar bepaalde programma's zijn enkel voor Windows beschikbaar
Mogelijkheid tot opstarten ('booten') van cd of USB-stick; Linux moet native kunnen worden geïnstalleerd (UEFI moet 'Secure boot' kunnen afzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
wat zij de pricewatch toen je het filter gebruikte met je wensen ?

@ je hebt hier al een ander topic voor lopen ? die is niet meer goed ?

[ Voor 35% gewijzigd door HKLM_ op 21-08-2016 21:21 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
De pricewatch geeft zoveel modellen dat ik er niet goed meer aan uit kan.
Dat ander topic was al vrij oud dus heb ik er een nieuw gemaakt, het is ook vrij dringend aangezien ik deze 16 september al nodig ga hebben dus begin september wil gaan kopen

Deze heb ik momenteel op het oog, als jullie nog andere modellen weten zijn die altijd welkom:

https://tweakers.net/pric...are/534603;499991;551923/

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00B8MB)
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK
pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VW-FY132T-BE
Dan waren er ook nog gaming series maar ik denk dat ik die best niet koop als ik niet van plan ben te gamen.

[ Voor 26% gewijzigd door mathijs333 op 21-08-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hoeveel VM's tegelijkertijd?
Hoeveel cores / RAM / schijfruimte wil je ze toekennen?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
PD2JK schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:02:
Hoeveel VM's tegelijkertijd?
Hoeveel cores / RAM / schijfruimte wil je ze toekennen?
Daar heb ik dus geen idee van, ze hebben gewoon vermeld dat je best 16GB hebt om ze te kunnen uitvoeren. Met 8GB ging het ook maar moeizamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 01:28
mathijs333 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 20:57:
VGA-poort: wenselijk maar niet strikt noodzakelijk
Mocht je laptop geen VGA hebben zou ik je wel aanraden een adapter te kopen naar VGA, op scholen heb je vaak alleen VGA op de beamers.
Dat is in ieder geval wel het geval op de Haagse Hogeschool, als het lokaal niet recent is vernieuwd komt er alleen een VGA kabel van de beamer af. De eerste keer stond ik daar dus met mijn laptop zonder VGA :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Wat wil je in je VM's gaan draaien? Als je zware VM's wil gaan draaien zou ik meteen kiezen voor 16gb of meer. Je hebt niet alleen je VM's draaien straks waarschijnlijk maar ook je ontwikkelomgevingen lokaal. Dat gaat aantikken qua geheugen.

Is als alternatief BTO ( bto.eu ) nog interessant? Daar kan je namelijk zelf volledig je machine samenstellen. Als je toch niet hoeft te gamen dan zou je de BTO 15CL23 als basis kunnen kiezen. ( https://www.bto.eu/bto-v-book-15cl23.html ). Dat is een lichtgewicht 15.6" laptop maar wel met Full HD scherm zodat je voldoende ruimte hebt op je scherm.

Als ik die configureer met 32gb geheugen met Core i5 en met 2 SSD's ( voor boot en voor je VM's ) dan kom ik op 1575 euro uit. Dus met een beetje creatief samenstellen heb je denk ik een hele mooie laptop voor je studie.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Elke laptop met een i5, 16GB en minimaal 250GB zal volstaan om twee simpele virtuele machines te draaien. Laten we zeggen een Windows 10 en de laatste Ubuntu distro.

Ik raad wel aan om een laptop te nemen met alleen de geïntegreerde Intel graphics, scheelt op je accuduur. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:28
Als het puur voor programmeren en VM's is zou ik een aantal speerpunten hanteren bij het zoeken naar een laptop:

- Cores, cores en nog eens cores, een i5 zoals velen hier voorstellen is voldoende maar met bijvoorbeeld een i7 zit je helemaal snor
- minimaal 16GB RAM
- minimaal 1920x1080 resolutie, hoger is beter
- SSD voor je besturingssysteem en andere meuk, en dan het liefst nog een SSD voor je VM's zodat deze ook lekker snappy blijven

Verder zijn de dingen zoals een fijn toetsenbord en goede bouwkwaliteit natuurlijk naar eigen smaak maar wel belangrijk bij een laptop die je toch zo'n 4 jaar lang bijna elke week gaat gebruiken!

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
Bedankt voor de reacties!
Zijn er dan ook modellen die jullie aanraden, of merken?
Ik heb eens naar bto gekeken maar weet niet of het helemaal te vertrouwen is, ik wil wel zeker dat deze 4 jaar lang kan meegaan zodat ik niet opnieuw een dure laptop ga moeten kopen tijdens ik nog bezig ben aan mijn studies.
Hoe ziet het met merken zoals Asus, Dell en Lenovo? Zijn hier 'betere' tussen of niet, of merken die jullie zelf niet zouden kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je een quad-core wil, neem dan wel de HK / HQ versie. U versies zijn opgepompte i5's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

mathijs333 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:24:
Bedankt voor de reacties!
Zijn er dan ook modellen die jullie aanraden, of merken?
Ik heb eens naar bto gekeken maar weet niet of het helemaal te vertrouwen is, ik wil wel zeker dat deze 4 jaar lang kan meegaan zodat ik niet opnieuw een dure laptop ga moeten kopen tijdens ik nog bezig ben aan mijn studies.
Hoe ziet het met merken zoals Asus, Dell en Lenovo? Zijn hier 'betere' tussen of niet, of merken die jullie zelf niet zouden kopen?
Bouwkwaliteit en of die 4 jaar gaat volhouden blijft altijd een gok. Ik gebruik voor mijn werk dagelijks HP laptops en ook die gaan stuk. Belangrijker is de garantietermijn en garantievoorwaarden ( minimaal 3 jaar pick-up en return ).

Ik gebruik zelf al de business notebooks van HP ( HP Elitebook en nu een HP ZBOOK 15. ).

Een collega van mij heeft een BTO laptop, alhoewel dat allemaal plastic is, vind ik die er behoorlijk solide er uit zien.

[ Voor 4% gewijzigd door mkleinman op 21-08-2016 22:29 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dell Latitude en Precision zijn in het hogere segment geplaatst, goede ervaringen mee. Net als de T serie van Lenovo.

Asus geen ervaring mee de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
Oke, van Asus heb ik ook al veel goede ervaringen gehoord. Over Lenovo heb ik geen idee, ik ben momenteel nog maar aan het kijken tussen 2 modellen. Als jullie mij eventueel vergelijkingen tussen beide modellen (of zelfs merken) kunnen vertellen? Zoals ik eerder al heb gezegd zijn andere suggesties altijd welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

mathijs333 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:56:
Oke, van Asus heb ik ook al veel goede ervaringen gehoord. Over Lenovo heb ik geen idee, ik ben momenteel nog maar aan het kijken tussen 2 modellen. Als jullie mij eventueel vergelijkingen tussen beide modellen (of zelfs merken) kunnen vertellen? Zoals ik eerder al heb gezegd zijn andere suggesties altijd welkom :)

De Lenovo heb ik ook overwogen, maar vanwege zijn "cluncky" design en gewicht van maar liefst 2.6KG links laten liggen. Op de foto ziet hij er leuk uit met het scharnier op deze manier maar in de winkel kon het me op geen enkele wijze bekoren.

Ik ga ook een opleiding informatica (dus ICT) doen en hoef daar volgens school eigenlijk niet eens een i5 te hebben, een i3 is minimum i.c.m. 4GB RAM. Wat je dadelijk op mijn opleiding gaat krijgen is dat mensen met een i5 6200u komen aanzetten die meerdere VM's echt niet gaat trekken, maar goed, not my problem aangezien ik voor een 6300HQ heb gekozen.

Waarom niet het snellere broertje van mijn (pricewatch: HP Omen 15-ax010nd) laptop? pricewatch: HP Omen 15-ax025nd
- i7 6700HQ ipv i5 6300HQ
- GTX965m ipv GTX960m

400 gram lichter dan de Lenovo, en de Dell 7559 weegt ook 2.6KG en heeft geen SSD.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Wat zeg je van deze:

pricewatch: HP Pavilion 15-bc035nd. En er is ook nog een versie met een kleinere SSD voor 50 euro minder.

TS zegt geen gamer te zijn. Dus een Omen lijkt me dan beetje overkill.. Je betaalt extra voor het game uiterlijk en de videokaart.

De Y700 die je zelf jhebt gevonden heeft geen aanbieders?

Hier is er iig een met 16GB:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00V1MH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Cinemaskoop schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:13:
Wat zeg je van deze:

pricewatch: HP Pavilion 15-bc035nd. En er is ook nog een versie met een kleinere SSD voor 50 euro minder.

TS zegt geen gamer te zijn. Dus een Omen lijkt me dan beetje overkill.. Je betaalt extra voor het game uiterlijk en de videokaart.

De Y700 die je zelf jhebt gevonden heeft geen aanbieders?

Hier is er iig een met 16GB:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00V1MH
Nou ja, je betaald net zo goed dat bedrag voor bepaalde laptops met i7 6700HQ zonder GPU. Waarom niet als het voor het geld kan?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
kuusj98 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:16:
[...]

Nou ja, je betaald net zo goed dat bedrag voor bepaalde laptops met i7 6700HQ zonder GPU. Waarom niet als het voor het geld kan?
Omdat het blijkbaar toch niet kan voor dat geld? 8)7

De 15-ax025nd is ten eerste 100 euro duurder en daarvoor krijg je alleen een game uiterlijk en een GTX965M. Maar je levert 8GB in ( 8 ipv 16GB ) en 128GB SSD ( 128 ipv 256GB)

Is Topicstarter trouwens BE? De Asus die je uitkiest is een Belgische versie met AZERTY keyboard.

Deze asus is ook een goed alternatief:
pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VW-FY217T

[ Voor 22% gewijzigd door Cinemaskoop op 22-08-2016 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
pricewatch: Asus Zenbook Pro UX501VW-FJ024T

Asus zenbook pro ux501vw

-300 euro boven je budget
-sterke & chique metalen case
-heerlijke resolutie (als je daarvan houdt): 4k met touchscreen
-grote en snelle SSD (512GB)
-16gb DDR4
-full-sized numeriek toetsenbord (nogal een voordeel lijkt me)
-zeer goede accu, hoge battery life
-3x USB 3.0, 1x USB 3.1
-degelijke videokaart 960m
-het is een asus ;-)

Tsja. Die gaat langer mee dan je studie denk ik.
Review:
http://www.businessnewsda...ook-ux501vw-business.html

[ Voor 8% gewijzigd door Znorkus op 22-08-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Znorkus schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:31:
pricewatch: Asus Zenbook Pro UX501VW-FJ024T

Asus zenbook pro ux501vw

-300 euro boven je budget
-sterke & chique metalen case
-heerlijke resolutie (als je daarvan houdt): 4k met touchscreen
-grote en snelle SSD (512GB)
-16gb DDR4
-full-sized numeriek toetsenbord (nogal een voordeel lijkt me)
-zeer goede accu, hoge battery life
-3x USB 3.0, 1x USB 3.1
-degelijke videokaart 960m
-het is een asus ;-)

Tsja. Die gaat langer mee dan je studie denk ik.
Review:
http://www.businessnewsda...ook-ux501vw-business.html
Er is ook een UX501VW die wat dichter in de buurt van je budget komt:

pricewatch: Asus ZenBook Pro UX501VW-FZ141T

Die heeft wel geen 4K scherm helaas en een kleinere SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
Ja, ik ben een Belg dus ben azerty gewend.
HP heb ik eigenlijk niet overwogen doordat ik op dit forum al een aantal slechte ervaringen heb gelezen. Die HP pavillion heeft zeer goede specificaties, beter dan de laptops die ik momenteel overweeg maar ik ben bang om hiervoor te kiezen doordat het een hp is.

@cinemaskoop die asus vivobook heeft maar 8gb ram, ik wil toch wel zeker een laptop met 16gb aanschaffen.
Die zenbook vind ik dan weer overpriced met ook een aantal dingen die ik niet nodig heb (4K resolutie en touch screen) en de goedkopere versie ervan heeft ook maar 8GB ram. Die Lenovo vind ik zeker ook een goede optie.

[ Voor 73% gewijzigd door mathijs333 op 22-08-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:05
Ik weet niet of je al een email adres hebt van je studie hebt gekregen. Maar HP heeft een student Store waar je die Hp pavilion 15bc035nd. Voor 1079 ipv 1199 kan halen. Je krijgt dan wel "maar" 1jaar garantie alleen kost het verlengen naar 3 jaar geloof ik +-70 euro. Ook kan je over het totaal bedrag exclusief btw volgensmij nog een een cashback krijgen van 5% via cashbackxl.nl. Als je dan die laptop zou kopen kom je volgebs mij rond de 1100 uit. Echter weet ik niet of hij dan een Qwerty of Azerty toetsen bord heeft.

Overigens nog wat dingen: Tweakers heeft een uitgebreide review gemaakt over die HP pavilion 15bc035nd dat is zeker nog de moeite waard om eens door te nemen.

reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2016

[ Voor 11% gewijzigd door CCJJVV op 22-08-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
CCJJVV schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:54:
Ik weet niet of je al een email adres hebt van je studie hebt gekregen. Maar HP heeft een student Store waar je die Hp pavilion 15bc035nd. Voor 1079 ipv 1199 kan halen. Je krijgt dan wel "maar" 1jaar garantie alleen kost het verlengen naar 3 jaar geloof ik +-70 euro. Ook kan je over het totaal bedrag exclusief btw volgensmij nog een een cashback krijgen van 5% via cashbackxl.nl. Als je dan die laptop zou kopen kom je volgebs mij rond de 1100 uit. Echter weet ik niet of hij dan een Qwerty of Azerty toetsen bord heeft.

Overigens nog wat dingen: Tweakers heeft een uitgebreide review gemaakt over die HP pavilion 15bc035nd dat is zeker nog de moeite waard om eens door te nemen.

reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2016
Die HP ziet er ook goed uit, maar dan kom ik weer bij de vraag of ik wel een hp zou kiezen door de slechte ervaringen met het merk die ik op het forum heb gelezen.

Momenteel twijfel ik tussen 2 modellen, namelijk deze (of andere suggesties zijn natuurlijk nog altijd welkom):
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00V2MB

Sorry dat ik hier zo hard over twijfel, maar het is toch wel een belangrijke keuze voor mij aangezien ik er 3 jaar mee ga moeten werken en dit de laptop zal worden voor mijn studie. Bedankt voor alle reacties die ik tot nu toe al gekregen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Er is ook een Y700 met dezelfde specs in AZERTY layout.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00V2MB

En deze voldoet ook.. je moet em alleen wel mooi vinden:
pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-ak120nb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik zal voor een dell XPS 15 gaan.

http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9550-laptop

:) Je kan 10% korting krijgen door contact met ze op te nemen. Dan heb je solide bouwkwaliteit (helemaal metaal) + goede processor en een redelijke videokaart. :) En een 512 GB PCI SSD! :) Ook kan je nog even wachten, waarschijnlijk komt er binnen enkele dagen een update voor de nieuwe generatie videokaarten. :) Dan heb je misschien deze nog goedkoper of eentje met hogere prestatie voor hetzelfde geld.

[ Voor 29% gewijzigd door johanneslol op 22-08-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
Dell XPS is niet mijn eerste keuze doordat die touchscreen heeft wat voor mij overbodig is, ook meer kosten als deze ooit barst. Ook de resolutie maakt mij niet uit en ik vind hem wel duur.

Over die HP heb ik gelezen dat die heel snel heet wordt bij iets wat zwaardere taken, je voelt dat niet aan je polsen door de coolsense maar aan de onderkant wel. Dit lijkt mij niet goed voor de inwendige onderdelen als deze heel heet wordt? (indien dit waar is)

Die Lenovo ziet er heel goed uit maar heeft identiek dezelfde specs als de Asus, wat de keuze natuurlijk zeer moeilijk maakt. Als ik de keuze op de 2 laptops die ik momenteel op het oog heb zou moeten maken zou het puur om het merk gaan (https://tweakers.net/pricewatch/compare/551923;573243/). Enige ervaringen met dit model van Asus en/of Lenovo?

Andere laptops vind ik niet meteen, ik weet niet of het wel de moeite is om te kijken naar een laptop met een lagere processor dan de intel 7 6700HQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Een belangrijk verschil zie je niet in die vergelijking. Namelijk dat de Lenovo Y700 altijd 4GB GeForce GTX960Ms gebruiken en Asus 2GB...En daarnaast is de Lenovo 100 euro goedkoper. Dus ik zou het wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
Ja, maar ik vind de looks van de asus mooier en grafische kaart maakt mij ook niet echt uit. Als ik de keuze zou moeten maken zou dat aan de hand van de bouwkwaliteit liggen maar spijtig genoeg kan ik de laptops niet uittesten.
Lijkt het jullie slim om nog heel even te wachten op de nieuwe modellen (mijn budget blijft rond 1500 euro) of toch nu al een laptop te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Das altijd lastig. In principe komen er elk kwartaal wel mooie nieuwe notebooks en configuraties. Maar dan kan je altijd blijven wachten :-)

Enige reden om te wachten zou meer notebooks met een GTX1060-70-80 zijn. Maar je gaf zelf al aan dat je de videokaart minder belangrijk vindt.

7e generatie HQ processoren komen pas in 2017.

• mathijs333
Ik ben er dus uitgekomen en heb 2 zeer gelijkaardige modellen van Asus gevonden.
  • Het duurdere model kost mij €1300, daar zit een SSD van 128GB en een harde schijf van 1TB in. Dit model heeft ook 16 GB ram.
  • Het goedkopere model kost mij €1000, daar zit een SSD van 256GB in en 8GB ram, geen gewone harde schijf.
Ik wil minstens 16GB ram hebben dus vroeg mij dan af wat jullie zouden doen/het beste lijkt. Bij het goedkopere model zou ik wel nog ram vervangen, en misschien later een harde schijf aankopen. Is het de moeite waard voor de SSD of toch niet, en zijn er misschien nog verschillen tussen beide modellen?

Het gaat trouwens om deze 2 modellen:
pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VX FW116T-BE (Belgisch model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
Even een topic bump indien dit mag, laptop moet vandaag toch besteld worden anders ga ik deze niet op tijd hebben. Zouden jullie jullie mening kunnen geven over bovenstaand bericht aub zodat ik deze snel kan gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
mathijs333 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:13:
Even een topic bump indien dit mag, laptop moet vandaag toch besteld worden anders ga ik deze niet op tijd hebben. Zouden jullie jullie mening kunnen geven over bovenstaand bericht aub zodat ik deze snel kan gaan bestellen.
Ik zal voor het goedkopere model gaan :) aangezien je toch de ram wil upgraden dan, dan is een hdd erbij zetten ook niet zoveel problemen. Vaak zit dit naast elkaar. :) Hou wel rekening met het volgende >

De SSD in de duurdere laptop is een M.2 ssd! dus in de goedkopere laptop zal je die ook erin moeten zetten en geen gewone SSD. Als laatste ding wil ik je toch nog even meegeven dat ik deze laptop in persoon heb gezien ( de nederlandse variant) De bouw kwaliteit van het scherm is erg slecht, zo erg dat ik op het laatste moment ervoor gekozen heb om toch te wachten voor een dell xps15. :) Ook lijkt de laptop volledig van metaal maar de onderkant van de laptop is van plastic en dit oogt erg onafgewerkt.... Ik heb hier expliet op gelet omdat de review van tweakers van het nederlandse model dit als minpunt noemde ( het scherm)

pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VX-FY166T

[ Voor 14% gewijzigd door johanneslol op 02-09-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs333
Ben voor deze gegaan: pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VX FW116T-BE (Belgisch model)
Ondertussen aangekomen, ram vervangen en harde schijf erbij gestoken en ik ben heel erg tevreden! Van de bouwkwaliteit van het scherm heb ik nog niets negatief opgemerkt.
Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1