Diskette station : Uitstervend ras?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Is het Diskette station een uistervend ras of zijn er nog mensen die daadwerkelijk veel gebruik maken van het diskette station?

Ik in ieder geval niet meer, hij zit er al helemaal niet meer in :)

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

zeker niet

zolang er geen ander apparaat is waar je makkelelijk ff een klein bestandje op kan zetten zal de floppy blijven... niet dat ik hem nog gebruik maarja... :)

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
eigenlijk gebruik ik 't aleen nog maar om drivers mee te geven aan klanten en soms voor het booten van een TD-PC (gaat ook wel met een boot-able CD)
maar meestal zijn de drivers al zo groot dat het al niet eens meer op een flop past, dus dan wordt het al weer een CD.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17
bootflop

veel meer doe ik er idd niet mee.....

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 10:40

HeatWave

Back to my tweakersroots!

nee die blijft nog wel ff,

Je kan er altijd van booten, bestandjes gaan nog simpel van nieuwe naar oude (cdrom/netwerk-loze) PC

enz enz enz

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47
Af een toe voor een rescue of driver diskettte.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Ghostdisk
Ghostdisk via server
PQmagic disk
Novell Dos Client disk met veel netwerkdrivers
MS-Lanman disk met veel netwerkdrivers

Ja ik heb hier nog een aantal diskettes die ik geregeld bij installatie gebruik.

Ik vind het overigens jammer dat de LS-120 of de ZIP het diskettestation niet verdreven hebben. Was leuk geweest.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BIOS-flash, voor de rest is t ook niks meer. Ja af en toe bootflop maken, maar voor de rest nee.

• McBoom
  • Laatst online: 02-05 08:10

McBoom

Broem

M'n vriendin gebruikt 'm om verslagen van school op te zetten. Zelf gebruik ik 'm niet meer. (Laatst m'n BIOS geflashed, maar zelfs dat ging via Windows :) ) Ik heb er ook geen last van als ie er in blijft zitten.

The ramblings of an idiot

Verwijderd

inderdaad netwerk-drivers, mouse, cdrom (voor windows install)

PQmagic, bios flashen, etc...

gewoon om mee te experimenteren voor onder dos dus. BV win98 volledig op een ramdisk installen (diskless booten).
Verder om kleine bestanden snel over te zetten als ik geen zin heb om mn laptop-ip-settings te veranderen met enkele reboots, om op het netwerk te komen.

Kortom, nog steeds erg nuttig voor troubleshooten (bij gebrek aan scsi-kaart met bios moet ik wel...) en installen.

Verwijderd

Gebruik hem zelf nog af en toe om BIOS te flashen en de laatste tijd heel regelmatig omdat ik met Linux aan het experimenteren ben. Kortom bootflop enzo. Gebruik hem ook nog wel eens om bestandjes mee te nemen in geval er geen netwerk beschikbaar is

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Gebruik dat ding al tijden nie meer, om ff dingen over te zetten gebruik cd-rw's. Dus voor mijn zijn diskettes redelijk nutteloos tegenwoordig..

Verwijderd

diskette gebruik ik ook niet meer... alleen maar zip-disk voor mij dat hebben ze bij mij op school ook overal dus }:O

• HaaZ
  • Laatst online: 01:15

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

hij zit er bij mij nog steeds in, maar wordt steeds minder gebruikt :)
had hem verleden week nog nodig om de RAID te installeren, maar de keer daarvoor is al een maandje langer terug...

maar hij kan nog wel eens handig zijn voor het meenemen van documenten en presentaties naar school (waar ze niet altijd cd-rom hebben) en dat soort dingen...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Ik heb hier thuis geen diskette stations meer, de laatste is vorige week overleden

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Hij zit er hier nog in hoor, ik gebruik hem alleen als opstartdiskette voor dos.

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Opstartdiskette,kleine bestandjes enz.,daar gebruik ik hem voor.
Toch best handig

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Excrusiator
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ik gebruik hem nog zoveel dat ik 2 diskette stations in mijn pc heb. Gebruik hem echter alleen zoveel omdat mijn directe omgeving nog iedereen werkt met diskettes (school, in mindere mate werk, stage, vrienden, etc).
Maar gebruik hem ook voor een paar drivers en boot diskjes of om weer een of ander uitgeklede os die op een diskette staat uit te proberen op mijn pc.
Stof verzamelen doet hij in iedergeval bij mij niet. ;)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Engineer
  • Laatst online: 00:03

Engineer

Software

Ik gebruik m'n diskette station nooit, booten doe ik vanaf win98-cd en om bestanden op een andere pjoeter te krijgen gebruik ik het netwerkie :)

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik zit hier op m'n werk achter een iMac, die heeft er dus geen, dat ik dat mis? nee...
Thuis heb ik er nog wel 1 om soms mee te booten...

• Jax
  • Niet online

Jax

nee, iedereen heeft zo'n ding en daarom is het makkelijk om kleine bestanden zonder veel moeite over te zetten

Program "Pro'gram" A magical spell cast over a computer allowing it to turn input into error messages.

Verwijderd

voor bootflopsgerbuikt ik hem en voor teksverwerken en m n vriendin en mn moeder gebruiken het om bij mij te printen en ook tekst te verwerken

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zolang er niks is wat zo makkelijk en universeel te gebruiken is als een diskettestation blijf ik die mooi houden. Ideaal om op school even wat op diskette te zetten of een bootdisk etc.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 23:02
booten doe ik er mee, verder niks, de lange kabel is mij een doorn in mijn oog, zeker omdat ik er een verlengstuk tussen moest doen omdat mijn HX08 te hoog is.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] :)

Verwijderd

Ik heb helemaal geen Floppy-drive meer. Al sinds een half jaar niet meer en ik mis hem nog steeds niet. 8-)

• wacko
  • Laatst online: 29-03 19:40
Ik zou me pas echt gefrustreerd voelen als ik m'n diskdrive nodig zou hebben en hij er niet in zit. Nee hoor, ik hou hem er lekker in, geen last van iig. Dus waarom niet.

• ProCal
  • Laatst online: 31-08-2023
Hmmm... ik denk ook niet dat 'n fdd snel zal verdwijnen, ik gebruik 'm zelf ook nog voor booten enzow... Ik heb trouwens ook nog een 5Œ" 1,2 MB fdd in m'n pc zitten :) Maakt wel een geinig geluidje bij het booten >:) hehe

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:09
Ik gebruik hem enkel en alleen nog voor bootfloppies en om met Partition Magic even mijn partities aan te passen, maar voor de rest zijn het overbodige rotdingen.

CD-R ulez

• _Menno_
  • Laatst online: 17:09
Op woensdag 27 juni 2001 19:49 schreef ProCal het volgende:
Hmmm... ik denk ook niet dat 'n fdd snel zal verdwijnen, ik gebruik 'm zelf ook nog voor booten enzow... Ik heb trouwens ook nog een 5Œ" 1,2 MB fdd in m'n pc zitten :) Maakt wel een geinig geluidje bij het booten >:) hehe
Dan mag je je sig wel even aanpassen. Dat lijkt mij toch bijzonder genoeg om erin te zetten ;)

• Speedy
  • Laatst online: 03-05 09:51
Gebruik em alleen om te booten (kan niet met mijn SCSI kaart) voor de rest .... uuuh niet :) netwerk en CD-R

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

bios flashen met een diskette.
er zijn nog steeds een hoop drivers van laten we zeggen 200-300kb dan is et makkelijk als je (vooral ik) dat ergens mee naar toe kan nemen.
voor die kleine bestandjes ga je geen cd branden natuurlijk.

Verwijderd

Trouwens, er zitten 2 uitsparingen (in de meeste pc kasten voor floppy drives) Wat wil en kun je daar nog insteken behalve een floppy drive????????????? :? :?
is er iemand die dat doet of is et onmogelijk????

• Overspeed
  • Laatst online: 03-05 00:17
gebruik 'em alleen voor bootdisk...

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• scorpionv
  • Laatst online: 02-05 13:53

scorpionv

This space for rent

Op woensdag 27 juni 2001 21:24 schreef dragak het volgende:
Trouwens, er zitten 2 uitsparingen (in de meeste pc kasten voor floppy drives) Wat wil en kun je daar nog insteken behalve een floppy drive????????????? :? :?
Interne ZipDrive natuurlijk! Roult!

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Xenon
  • Laatst online: 25-03 13:56
Hoe kun je eigenlijk booten met je win98cd'tje?
Heb een recente pc, abit ka7-100, amd athlon 750 ...
Moet ik dan een instelling doen of zo, heb het nooit gedaan, noch geprobeerd, hoe bolt dit...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 21:28 schreef -hfl-xenon het volgende:
Hoe kun je eigenlijk booten met je win98cd'tje?
Heb een recente pc, abit ka7-100, amd athlon 750 ...
Moet ik dan een instelling doen of zo, heb het nooit gedaan, noch geprobeerd, hoe bolt dit...
gewoon erin steken daar vraagt hij om.
boot from harddisk
boot from cd-rom

als hij daar niet om vraagt dan zet je in je bios je harddisk op disabled.

Verwijderd

Zul je eerst echt toch in je bios je bootsequentie moeten aanpassen.

• Tourniquet
  • Laatst online: 22:01

Tourniquet

Hiya, fellas!

booten, drivers installeren, af en toe een Word documentje inlezen... dat is het wel eigenlijk.

Toch zou ik 'm (nog) niet willen missen! Nu ik er over nadenk.... ik heb nog zo'n 3 à 400 3,5" diskettes hier liggen, wat zal ik daar mee gaan doen?? >:)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
ach het is wel handig, ik krijg vaak nog rotzooi op diskettes dus, en af en toe bootflop

• Plague
  • Niet online
Ik gebruik em 4 keer per jaar....

Verwijderd

Mwah zo af en toe gebruik ik um nog wel is voor bootflop, ghostdisk, soms zitten er drivers van bijv. netwerkkaart op en soms om wat tussen thuis en school uit te wisselen.

• EXX
  • Laatst online: 20-04 20:41

EXX

EXtended eXchange

De diskette-drive gebruik ik nog voor Word bestanden uit te wisselen, BIOS flashes, backups met Ghost en voor noodgevallen (opstartdiskette).

Ik heb zelfs nog een ouderwetse floppy drive (5.25") in m'n bak ingebouwd. Had em nog liggen en een big tower toch heeft plek zat. Ook 1.2 MB flops had ik nog over. Ik heb dat ding geloof ik 1 keer gebruikt voor nog wat DOS rommel van floppy af te halen; sindsdien zit die er voor de sier in.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een vraag: in win98 worden open file dialogen errug traag als je geen A: station hebt.

Ik heb het nu opgelost door in autoexec 'subst A: C:\' te zetten, maar weet iemand een betere oplossing??

Ik heb dus inderdaad geen floppy drive meer, gebruik alleen nog maar CD's (bootable) :+

• Dualdude
  • Laatst online: 06-04 11:35
'k heb geen FDD's meer :)

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 16:00 schreef gneisbaard het volgende:
diskette gebruik ik ook niet meer... alleen maar zip-disk voor mij dat hebben ze bij mij op school ook overal dus }:O
Idd, ik heb mijn floppy station er nog wel inzitten, maar niet lang meer denk ik >:) >:) .
Ik gebruik voornamelijk zip (ook op school) en past dit niet, dan cd's

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:54

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 28 juni 2001 12:04 schreef Rensje het volgende:

[..]

Idd, ik heb mijn floppy station er nog wel inzitten, maar niet lang meer denk ik >:) >:) .
Ik gebruik voornamelijk zip (ook op school) en past dit niet, dan cd's
Nah, gebruik em niet vaak, maar tis toch nog redelijk handig.. ik vindt het jammer dat die superdisks niet tot de facto standaard wordt gemaakt. Dan gaan we er nog wat op vooruit, en 100mb per schijfje en een stukje sneller. Dan kan die gare floppy controller de deur uit :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• De-Fault
  • Laatst online: 23-10-2025
met wsftp pro kan ik gewoon via explorer mijn snelle/betrouwbare ftp-server :9~ net zo gemakkelyk benaderen als mijn floppystation, dus waarom zou ik nog diskettes gebruiken?!?!? 8-)

Verwijderd

om nt te instaleren op oude pc's bootflop partitioneren axp150 updaten en configgen netwerkkaart drivers enz enz.
ik gebruik het dus erg veel ook in mijn workstation om flops aan te maken voor de oudere pc's cd's gebruik ik weer zelden alles staat op mijn hd :)

Verwijderd

Ik hoop dat dat LS-120 geval van 3m eens een keer standaard wordt, kheb zelf zo'n ding en hij leest gewone floppy's 5x sneller en dat hij natuurlijk 120mb disks omdersteunt :)

Verwijderd

Alleen voor BIOS flashen.

Alles gebeurt langs de LAN en een cd-fikker om cdr en cdrw te fikken. Die kan je bijna overal gebruiken.

Floppy is echt nog iets van scholen, waar men geen cdrom-spelers kan betalen.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Floppy's vooral nog voor bootdisks, bios flash. En eens iets klein opzetten als het echt niet de moeite is om een cd te branden. Maar voor de rest ja ik steek nbog in iedere pc een floppydrive en alle verkochte pc's hebben er ook een. Waarom geen zipdrive standaard dat zou handig zijn 100 of 250 MB direct.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• paella
  • Laatst online: 01-05 10:17
Op donderdag 28 juni 2001 14:02 schreef tomsworld het volgende:
Floppy's vooral nog voor bootdisks, bios flash. En eens iets klein opzetten als het echt niet de moeite is om een cd te branden. Maar voor de rest ja ik steek nbog in iedere pc een floppydrive en alle verkochte pc's hebben er ook een. Waarom geen zipdrive standaard dat zou handig zijn 100 of 250 MB direct.
Een CDR/W is bijna al eigenlijk standaard. En aangezien kleine bestanden bijna altijd gemaild worden en grote op CD worden gezet, zie ik geen of bijna geen nu voor good old flops. Zelfs CDs kan je van booten (al zouden ze dat wat makkelijker moeten maken, a la een bootable Mac CD).

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Diskettes gebruik ik zo min mogelijk, onbetrouwbare kleredingen :(.

Alleen voor booten (m'n SCSI kaartje, Adaptec 2930U2W, herkent Win2K niet standaard) en BIOS flashen gebruik ik diskettes.

Gelukkig heb ik een parallelle ZIPdrive, dat is een stuk sneller en een stuk betrouwbaarder.

Verwijderd

k gebruik m alleen nog om van te booten e.d., en dan heb ik nog wel 2 floppydrives |:(

• Furs
  • Laatst online: 14-03 00:19
zipdrive past daar toch in ??

cya
FoRCe

Cookie?

Verwijderd

Ik gebruik hem nog wel eens voor het uitwisselen van een klein bestandje met mensen die geen internetverbinding hebben. Verder boot ik soms van floppy op!

• Kvn
  • Laatst online: 01-05 09:28

Kvn

Op donderdag 28 juni 2001 09:06 schreef Plague het volgende:
Ik gebruik em 4 keer per jaar....
Houd jouw systeem het ook maar 3 maanden vol :P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ruimte voor de VU meter van de HDD LED >:)

Ontopic: hier ook alleen voor bootdisks, BIOS flash en natuurlijk partitionmagic (ik vertouw de 32bits windows versie niet)

Verwijderd

edit:
lag een beetje te :Z ga daar nu maar weer mee verder

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

tja, sinds ik ADSL heb en ws_ftp heb ik geen floppy meer aangeraakt...

Great minds think alike!

• The Source
  • Laatst online: 17:12
Ik heb een tijd gehad dat ik DACHT dat de floppydrive uitstervende was. Die van mij was kapot en ik had er geen nieuwe ingezet onder het motto "Da heb ik toch nooit nodig"

Maar op een gegeven moment kom je gewoon momenten tegen dat je niet zonder kunt. Het grootste probleem is dat zoveel andere mensen wel een floppydrive hebben :(

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Gebruik alleen me floppydrive als ik kleine bestande heb of voor opstartdiskette.
ohja en om de bios te flashen.

39

Verwijderd

mijn floppydrive is kapot.. als ie echt nodig is prik ik mijn brakke LS drive op mn IDE ;)

Ow.. in ieder geval is mijn stapel diskettes een uitstervend ras, elke keer gebruik ik weer floppy's voor en alleen op school, maar steeds gaan ze kapot met schrijffouten en bad sectors... > destination:prullenbak of open raam
Pagina: 1