• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Op dit moment gebruik ik PLEX Server op mijn Synology DS413 NAS en speel ik films af op mijn Samsung Smart TV waarbij ik gebruik maak van Plex for Samsung.

Werkt prima, echter met de laatste ontwikkelingen van Plex Media Server (PMS) zal ik zeker moeten omkijken naar een andere setup. Er worden geen nieuwere versies voor mijn NAS uitgebracht, versies vanaf v1.0 van PMS draaien niet meer op NAS'sen met een PPC CPU.

Nu kom ik nVidia Shield TV tegen waar PMS op draait.

Na veel gelezen te hebben denk ik dat de SHIELD de beste oplossing is, maar ben nog niet zeker of dat daadwerkelijk het geval is. Ik hoop hier wellicht wat ervaringen van anderen te krijgen en wellicht de zekerheid dat SHIELD gaat werken zoals ik denk dat het werkt.

Ik wil mijn NAS puur als media content gebruiken. Dus de SHIELD zal PMS draaien en tevens de films afspelen. SHIELD zal met ethernet gekoppeld zijn met mijn NAS (mounten naar folders op mijn NAS).

Is dit mogelijk? Kan je zowel PMS als PLEX player draaien op de SHIELD?

Mijn Samsung speelt alle content zonder meer af. Ook nu op mijn NAS doe ik niet aan transcoding. Het is puur streaming naar de TV welke DTS en vrijwel alle formaten native kan spelen.

Ik denk dat het grote voordeel van SHIELD is dat andere devices thuis (zoals iPads en Android telefoons) wel bedient kunnen worden (transcoding). Dat kan mijn NAS nu niet, daar is deze te traag voor).

Wie gebruikt er een dergelijke setup en wat zijn de ervaringen?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik heb een aanvullende vraag.

De Plex client (player) op de Shield, is deze zonder PLEX subscription te gebruiken?
Ik weet dat je voor bepaalde clients moet betalen om het te kunnen gebruiken. Zo ook de android versie.

Echter kan ik nergens vinden of de versie in de Shield gratis is.

[ Voor 13% gewijzigd door Xymox op 28-08-2016 10:36 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• borry-73
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Hai,

Ik heb toevallig sinds vorige week een nvidia shield.
Ik heb een account op plex tv.
Dit is een normaal account en geen premium pass (betaald) account.
Met het normale account zijn bestanden op je plex server(s) gewoon te zien en benaderen.

• borry-73
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Hai,

Ik heb toevallig sinds vorige week een nvidia shield.
Ik heb een account op plex tv.
Dit is een normaal account en geen premium pass (betaald) account.
Met het normale account zijn bestanden op je plex server(s) gewoon te zien en benaderen.

Plex clients die ik gebruik op mijn ipad en telefoon (one plus) zijn inderdaad betaald, die voor de shield zover ik weet niet.