Toon posts:

Geen geluid meer, hele dag al bezig.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik wilde vanochtend mijn tv aansluiten op mijn computer. Ik deed de VGA kabel, die normaal in mijn monitor gaat, in mijn tv. Het lukte me niet echt en gaf al snel op.

Toen ik de kabel terug deed, deed de audio het niet meer. Alles leek erop dat het geluid het nog gewoon zou moeten doen, maar ik hoorde niks. Ik heb de versterker en speakers getest met mijn telefoon en deze werkt prima.

Na wat zoeken op internet leek het me het meest waarschijnlijk dat er iets van drivers zijn veranderd na het aansluiten van de tv. Ik ben al sinds vanochtend bezig om dit probleem op te lossen. Ik wilde mij registreren op een computer hulp forum maar ik krijg maar geen activatiemail. (alles zit tegen vandaag) Dus vandaar dat ik mijn geluk hier op Tweakers probeer, ik ben radeloos.

Het probleem is volgens mij de AMD HDMI Output, bij playback devices. Deze is namelijk al de hele dag 'Not plugged in'.
De andere twee playback devices, 'Speakers' en 'Realtek Digital Output', werken wel gewoon.

Ik ben door al mijn ideeën en ideeen van anderen heen. Het zou geweldig zijn als iemand mij hier de gouden tip kan geven.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een versterker en twee luidsprekers die ik met een simpele jack op mijn desktop computer aansluit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alle audio devices al verwijderd en het opnieuw automatisch laten installeren bij het opstarten.

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd.

Ik heb zo'n 30 keer mij pc opnieuw opgestart vandaag.

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-08-2016 20:33)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Druk die in je pc eens in de groene, meestal is die voor stereo geluid.

Alle reacties

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:53
Als je je versterker via een 3,5mm jack aan je PC hebt hangen en je monitor aan de VGA kabel, gaat het niet uitmaken of je HDMI output goed werkt of niet. Ik gok dan dat je versterker op de speakers output zit. Zorg dat dit device de default device is. Je kunt rechts klikken op een output en test klikken, dan moeten er geluidjes uitkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook wat ik dacht, maar jou oplossing werkt helaas niet.

Ik heb al beide devices op default gezet, zonder geluid helaas.

Toevallig staan nu de Speakers op default, en staat er bij Realtek Digital Output gewoon 'Ready'.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2016 20:13 ]

Verwijderd

Wat voor soort TV heb je? :*)

Verwijderd

Ik zou de hele realtek meuk dan even verwijderen en herinstalleren - en even duidelijk aangeven welke kabel je gebruikt. Digital output is namelijk wat anders dan normale Jack

Verwijderd

Topicstarter
TV: Phillips 32PFL5605

Het verwijderen en herinstalleren van alle Realtek meuk heb ik volgens mij dus al gedaan.

Ik sluit mijn versterker aan op mijn computer met een, bij mijn weten, normale jack. Er gaan twee jacks in mijn versterker en die komen samen tot één, die in het kleine grijze rondje achterin mijn pc gaat.

Acties:
  • Beste antwoord

• sypie
  • Niet online
Druk die in je pc eens in de groene, meestal is die voor stereo geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal jullie het schelden besparen, maar ik voel een mix van verschrikkelijke haat op mezelf, opluchting en boosheid.

Ik ben vandaag letterlijk meer dan 6 uur bezig geweest om dit op te lossen, ik heb wel 40 verschillende tutorials gelezen en heb 10 keer met mijn handen in het haar gezeten.

Maar het is opgelost, bedankt voor de hulp. Het was het groene rondje..

• sypie
  • Niet online
Nice!

Gelukkig hebben we allemaal wel eens zo'n dag... Vandaag zat ik me te verbazen waarom een nieuwe set draadloze in-ears het niet wilde doen verder dan 3 meter vanaf de zender... Bleek dat ik gisteren bij het inbouwen een kabeltje was vergeten tussen de zender en antenne. Toch kom je daar pas achter na een half uur zoeken...
Pagina: 1