Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb momenteel een Sony Xperia Z in de leen van een vriend, maar vandaag in de hoosbuien ben ik compleet doorweekt. Ook al heeft mijn telefoon een perfect passend hoesje, toch is er water bij gekomen.

De coating laag van het beeldscherm is (volgens mij) nu op verschillende plekken aan het loslaten, er zijn in ieder geval vreemde plekken te zien die lijken op luchtbellen onder een beschermingslaag. Met een vingernagel (dit heb ik geprobeerd bij een van de plekken omdat ik dacht dat het wellicht vuil was) kon ik het eraf schrapen, en het fladderde als kleine vlokjes van het scherm af.

Kan ik dit repareren, of als dat niet kan, kan ik dan de coating laag er compleet af halen? Want die plekken laten van zich zelf al langzaam los en laten lelijke "randjes" achter.

Mvg,
Jasper

Beste antwoord (via rens-br op 29-08-2016 14:08)

Verwijderd

Niks om je zorgen over te maken.
Dat was waarschijnlijk de vanuit de fabriek aangebrachte screenprotector van plastic.
Gezien de leeftijd van dat toestel is die gewoon volledig "vergaan"
Je zou met je nagel de rest er ook af kunnen krabben tot je weer schoon glas hebt en er wanneer het 100% schoon is kan je indien gewenst er gewoon een nieuwe plastic screenprotector voor halen.

Mijn vorige telefoon was een Sony Arc-S, dat was de voorloper van de Xperia Z en daar brokkelde na een aantal intensieve jaren gebruik dat laagje plastic er ook af en was het op sommige plekken gewoon doorgesleten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks om je zorgen over te maken.
Dat was waarschijnlijk de vanuit de fabriek aangebrachte screenprotector van plastic.
Gezien de leeftijd van dat toestel is die gewoon volledig "vergaan"
Je zou met je nagel de rest er ook af kunnen krabben tot je weer schoon glas hebt en er wanneer het 100% schoon is kan je indien gewenst er gewoon een nieuwe plastic screenprotector voor halen.

Mijn vorige telefoon was een Sony Arc-S, dat was de voorloper van de Xperia Z en daar brokkelde na een aantal intensieve jaren gebruik dat laagje plastic er ook af en was het op sommige plekken gewoon doorgesleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Dan weet ik in ieder geval dat ik m niet gemold heb ^^