Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvansambeek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:54
Hallo allemaal,

Ik wil jullie feedback vragen over een avontuur wat ik ben aangegaan. Je kan het hele verhaal lezen of later instappen bij de vraag.

Hele verhaal
Een tijd terug stond een vriend van mij te klagen over dat zijn iPod kapot was gegaan.
De audio jack, gaatje in iPod, gaf een krakend geluid als de plug een beetje heen en weer ging.
We stuurde werktuigbouwkunde en waren nieuwsgierig naar wat precies kapot was gegaan.
Aangezien de garantie net verlopen was zijn we in het apparaat gedoken.
Lang verhaal kort... de jack was van de printplaat gebroken door krachten op het harde gedeelte van zijn koptelefoon plug.

We zijn toen gaan kijken of we de audio plug (uit 1876) anders kunnen maken zodat hij helemaal flexibel zou zijn wat het probleem zou oplossen. Dit avontuur heeft een aantal jaar geduurd, er moest natuurlijk ook nog gestudeerd worden. Maar het resultaat is er. We hebben het afgelopen jaar samengewerkt met een fabriek in China om te kunnen integreren met grote spelers. Massa fabricage is klaar, maar de integratie blijft uit. Want, en nou komt de clue van mijn verhaal, ze zien dit als een innovatie. En hier word verschillend op gereageerd bij de grote merken:
- Je moet via de R&D afdeling voor evaluatie, maar die mogen niet altijd budget vrijmaken voor innovaties buiten de scope. Wat tegenwoordig draadloze audio is...
- Je wordt naar sourcing gestuurd, die wegens bezuinigingen geen nieuwe leveranciers mogen toevoegen...
De managers van deze bedrijven reageren altijd enthousiast maar kunnen of mogen het probleem van de brekende plug niet oplossen...

Afbeeldingslocatie: http://jacksavior.com/media/bending.gif

de vraag
We hebben dus nu een audio jack plug ontwikkeld met de volgende eigenschappen: kleiner, flexibel en 5x sterker... We noemen hem JackSavior, zie website voor meer info.

De grote bedrijven durven niet de stap te zetten om hem in hun producten te integreren. Aangezien we premium OEM producten direct uit 1 van de beste fabrieken kunnen leveren gaan we dat maar gewoon doen. Dit ook onder wat druk vanuit investeerders.

Ik ben een technicus en heb geen enkel verstand van marketing. Daarom zou ik jullie willen vragen om mee te denken. Vinden jullie dat ik het juiste communiceer op de website? JackSavior.com

Met ondernemende groet,
Alvast bedankt,
Bouwy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:21
Goed idee, alleen ik zou zelf kleine korte mannetje vrouwtje kabels gaan produceren. Hierdoor kunnen early adopters alvast gebruik maken van jullie product (voor elk willekeurig apparaat). Start hiervoor bv een kickstarter campagne en je hebt direct wereldwijd exposure. Vandaar uit zal het misschien nog een kleine stap zijn ok de grote bedrijven binnen te halen dit direct in hun producten te verwerken.

P.s 1 vraag, hebben jullie wel patent aangevraagd?

[ Voor 3% gewijzigd door CrazyFool op 21-08-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Dik respect voor wat jullie bereikt hebben. Kickstarter idee hierboven vind ik een goede, vooral vanwege het PR aspect.
De website vind ik wel echt summier en mis vooral info over een timeline wanneer, waar hoe bestellen.
Nog een andere vraag. Hebben jullie nu een probleem opgelost waar geen markt voor is? Maw hoe vaak komt het voor dat de jackplug kapot gaat, wellicht zit daar het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57
Een kritische reactie van mijn kant;
Klopt het dat de jacksavior geen microfoon ondersteund? Ik zie op de website namelijk dat de jackplug 2 "streepjes" heeft ipv 3. Of is dit slechts toeval? Als het geen toeval is en een noodzakelijk kwaad, denk ik dat het de bruikbaarheid wel enigszins beperkt.

Verder kan ik me voorstellen dat een flexibele connector-aansluiting kabelbreuk kan beperken, maar in hoeverre beperkt het het slopen van de audioplug op de telefoon (het vrouwtje gedeelte)? De trekkrachten in zijdelingse richting blijven toch gelijk?

En heb je ook de meerwaarde getest t.o.v. een "veer" welke ook wel eens wordt toegepast?
Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/LA-384/Reviews/RHA%20MA750i/Small/IMG_3148.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Dit topic past mijns inziens beter binnen Mobile. Ik weet echter niet wat de collega's binnen dat subforum met het topic doen aangezien het wel naar spam/werving.

AUD > WNO

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Leuk idee. Volgens mij had ik een paar jaar geleden al een koptelefoon (weet niet meer welke) die ook zo klein was. Misschien kan ik die nog wel ergens vinden. Wat zal inhouden dat een patent aanvragen, misschien lastig wordt.

Zoals boven al opgemerkt, vraag ik mij af of je de microfoon ondersteund? Lijkt me namelijk een belangrijke toevoeging voor mobiele telefoons.

Volgens geruchten gaat Apple zijn nieuwe telefoons niet meer voorzien van een audio jack, maar via lighting. Mijn vermoeden is dat andere fabrikanten in de toekomst wellicht USB-C gaan gebruiken voor audio output (zie o.a. http://www.cnet.com/news/...ill-the-3-5mm-audio-jack/ ). Houdt daar dus rekening mee :) Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvansambeek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:54
@CrazyFool, We zijn inderdaad een Kickstarter aan het voorbereiden. Daarbij willen we inderdaad een female-male adapter, male-male connector, in-ear koptelefoontje en grote on-ear koptelefoon gaan aanbieden.
We hebben inderdaad een investeerder aangetrokken om de patent kosten te kunnen dekken.

@flip75, haha, we zijn dus eigenlijk aan het uitzoeken of we een oplossing hebben uitgevonden voor een probleem wat er niet is. Van te voren hebben we gevonden dat het breken van de jack bij 1,3% van de telefoons gebeurd. Daarnaast zijn er veel actieve gebruikers die het breken van de plug vervelend vinden. Maar het zou zomaar kunnen zijn dat je gelijk hebt.

@LA-384, We zijn paralel de 4 polige plug aan het doorontwikkelen. Zeker mogelijk, maar we moeten de aansluitingen en assemblage nog tweaken. Zie hier een overzicht van wat we hebben gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://jacksavior.com/media/plugs-nobg.png
De krachten worden normaal vertaald in een moment om de plug. Omdat de JackSavior plug flexibel is gebeurd dat niet meer. We hebben de zogeheten swingtest uitgevoerd, normale pluggen breken na 10k of 30k heen en weer bewegen. Onze resultaten lagen tussen de 100k en 250k.
Afbeeldingslocatie: http://jacksavior.com/img/projects/swing_test_loop.gif

@FeaR, Ik zat ook te twijfelen voor het plaatsen. Maar het is wel gerelateerd aan audio en consumenten elektronica (koptelefoontjes). Ik hoop niet dat dit als spam aangezien wordt. Dit soort feedback is cruciaal voor mij om mezelf te verbeter, waardoor de kans op slagen van deze Nederlandse innovatie wordt verhoogt. Misschien kan ik iets voor Tweakers terug doen? Als we pers releases gaan doen in de toekomst kan ik ze bijvoorbeeld eerder en met exclusieve foto's naar Tweakers sturen?

@mrFoce, Wij sluiten de draden aan de binnenkant aan waardoor buiten de plug alles flexibel kan blijven. Volgens het internationale onderzoek voor het patent had nog niemand anders dat bedacht voor deze verbinding.
De beweging van Apple zal inderdaad wat veranderen. Motorola had natuurlijk ook al een telefoon zonder Jack. Ik denk echter dat de jack plug wel nog even blijft bestaan, zeker voor lower end producten. Vergeet niet dat met de huidige micro USB ook al koptelefoon aangesloten kunnen worden. Je ziet dit echter niet vaak gebeuren. In call-centers zitten ze wel vaak met USB headsets.

Bedankt allemaal!
Dit soort feedback is precies wat ik zocht!
Jullie helpen mij hiermee verbeteren en de kans te vergroten om deze Nederlandse innovatie te laten slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het is een leuk initiatief, naar dit valt onder werving/spam en daar doen we op het forum van Tweakers niet aan mee. Om die reden gaat dit topic dicht

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.