Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwaggyEggs
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 11:39
Beste tweakers,

Al heb ik al wat researchwerk gedaan zou ik toch nog graag jullie advies willen horen.

Ik ben op zoek naar een hifi setje voor in de woonkamer (22 m2). Setje zal gebruikt worden tijdens borrels en ps4-en. Ik luister vooral naar dj sets via soundcloud en youtube via chromecast. Kamer is niet zo groot maar het setje moet dus wel wat volume en bass(!) kunnen leveren.

Na wat research uitgekomen bij het volgende (update):

Q acoustics 3020 (Dali Zensor 3) speakers
Onkyo TX-SR343 receiver

Keuze voor de speakers is vooral om dat ze warm geluid produceren dat niet te kritisch is voor het bronmateriaal. Streams zijn immers meestal rond de 192 kb mp3.
Keuze voor de receiver is omdat het hdmi in/uit nodig heeft, bluetooth wel fijn is en er verder niet meer van toepassing is.

Mijn budget gaat wel tot 600e, maar aangezien is streams luister denk ik dat het niet echt nodig om dat gehele budget te vullen.

Graag hoor ik of jullie denken dat deze setup goed in balans is. Vooral benieuwd of de relatief kleine speakers wel genoeg volume kunnen produceren tijdens een feestje.

Elke mening is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Aankoopadvies dus verhuizing naar CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Er mist nog wat informatie zoals:

- Gewenst aantal speakers, 2.0 2.1 5.1
- welke apparatuur heb je al
- Gewenste speakers zoals satelliet, boekenplank of zuil

als je een flinke bas wilt zit je al snel aan een opstelling met een sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwaggyEggs
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 11:39
Dank voor je reactie.

Hiervoor had ik 2 boekenplank speakers en een versterker uit de jaren 70. Die gaven een behoorlijk warm en mooi geluid zonder teveel nadruk op fouten in de recording . Helaas kraken ze nu en is het tijd voor wat nieuws, maar eigenlijk zoek ik naar precies zo iets. Ze waren behoorlijk fors in afmeting : 50x30x25, waarbij de bass cone ongeveer 25cm was, om een indruk te geven van hoe zwaar het geluid kon klinken.

Aangezien de natuurlijke bass mij erg beviel heb ik liever geen subwoofer dus 2.0; vinden ook de buren fijner.
Qua apparaten die ik al heb dus eigenlijk niks behalve dat ik chromecast (audio) zal gebruiken, bovendien ben ik in het bezit van een raspberry pi met kodi, die ik als upnp kan inzetten.

Het liefst heb ik dus boekenplank speakers die op de grond zullen staan. Ik snap dat het qua audio ongewenst is, maar speakers op ooghoogte in de woonkamer gaat niet gebeuren. Mijn oude speakers waren behoorlijk groot maar omdat ze op de grond stonden viel dat toch niet op, bovendien had ik het idee dat de bass ook beter was als ze lager stonden.

Na verder gezocht te hebben (ik moet gaan slapen 8)7... ) denk ik dat het toch de Dali Zensor 3 wordt met Onkyo TX-SR343, die lijken in de meeste opzichten op wat ik had en vallen mooi binnen budget. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 13% gewijzigd door SwaggyEggs op 22-08-2016 10:37 ]