Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een game PC maken, ook geschikt voor VR (Oculus Rift).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en bij de 3000€ wil ik er aan uitgeven. Ik bestel via alternate.de waar de prijzen iets lager liggen dan de pricewatch.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- voeding Corsair RM1000
- muis razer naga
- Oculus Rift
- Een paar "oudere" SSD's voor opslag
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Vroeger altijd voor AMD gekozen, nu wil ik ook wel eens voor Intel/Nvidia gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiteindelijk gaat de PC gebruikt worden om Star Citizen te spelen, de PC mag er vanbinnen zeker ook mooi uitzien (glazen case) en liefst met niet te veel geluidshinder.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop op wat advies ivm de keuze van het moederbord, processor en grafische kaart. Advies op de overige onderdelen mag uiteraard ook.
Over het scherm ben ik ook niet zeker. Ik had deze in gedachten : https://www.alternate.de/...itor/html/product/1210814? (ik vind hem niet direct bij pricewatch). Het verschil tussen de X34A ; wat het prijsverschil zou kunnen verklaren ; vind ik niet direct terug (uitgezonderd de headset-stand bij de A-versie).
Dit heb ik tot nu toe al samengesteld (na veel te lezen op het net):
Een game PC maken, ook geschikt voor VR (Oculus Rift).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en bij de 3000€ wil ik er aan uitgeven. Ik bestel via alternate.de waar de prijzen iets lager liggen dan de pricewatch.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- voeding Corsair RM1000
- muis razer naga
- Oculus Rift
- Een paar "oudere" SSD's voor opslag
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Vroeger altijd voor AMD gekozen, nu wil ik ook wel eens voor Intel/Nvidia gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiteindelijk gaat de PC gebruikt worden om Star Citizen te spelen, de PC mag er vanbinnen zeker ook mooi uitzien (glazen case) en liefst met niet te veel geluidshinder.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop op wat advies ivm de keuze van het moederbord, processor en grafische kaart. Advies op de overige onderdelen mag uiteraard ook.
Over het scherm ben ik ook niet zeker. Ik had deze in gedachten : https://www.alternate.de/...itor/html/product/1210814? (ik vind hem niet direct bij pricewatch). Het verschil tussen de X34A ; wat het prijsverschil zou kunnen verklaren ; vind ik niet direct terug (uitgezonderd de headset-stand bij de A-versie).
Dit heb ik tot nu toe al samengesteld (na veel te lezen op het net):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Tray | € 344,50 | € 344,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170X-Gaming 5 | € 178,50 | € 178,50 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB | € 791,50 | € 791,50 |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Zwart | € 170,01 | € 170,01 |
| 1 | Acer Predator X34 Zwart | € 1.198,75 | € 1.198,75 |
| 1 | Corsair Hydro H115i | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (BE layout) | € 165,70 | € 165,70 |
| 2 | Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3200C16R | € 100,95 | € 201,90 |
| 1 | Samsung 950 Pro 256GB | € 182,92 | € 182,92 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.375,73 | |