Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC + scherm advies , rond de 3000€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een game PC maken, ook geschikt voor VR (Oculus Rift).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en bij de 3000€ wil ik er aan uitgeven. Ik bestel via alternate.de waar de prijzen iets lager liggen dan de pricewatch.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- voeding Corsair RM1000
- muis razer naga
- Oculus Rift
- Een paar "oudere" SSD's voor opslag

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Vroeger altijd voor AMD gekozen, nu wil ik ook wel eens voor Intel/Nvidia gaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiteindelijk gaat de PC gebruikt worden om Star Citizen te spelen, de PC mag er vanbinnen zeker ook mooi uitzien (glazen case) en liefst met niet te veel geluidshinder.

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop op wat advies ivm de keuze van het moederbord, processor en grafische kaart. Advies op de overige onderdelen mag uiteraard ook.

Over het scherm ben ik ook niet zeker. Ik had deze in gedachten : https://www.alternate.de/...itor/html/product/1210814? (ik vind hem niet direct bij pricewatch). Het verschil tussen de X34A ; wat het prijsverschil zou kunnen verklaren ; vind ik niet direct terug (uitgezonderd de headset-stand bij de A-versie).

Dit heb ik tot nu toe al samengesteld (na veel te lezen op het net):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Tray€ 344,50€ 344,50
1Gigabyte GA-Z170X-Gaming 5€ 178,50€ 178,50
1EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 791,50€ 791,50
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Zwart€ 170,01€ 170,01
1Acer Predator X34 Zwart€ 1.198,75€ 1.198,75
1Corsair Hydro H115i€ 141,95€ 141,95
1Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (BE layout)€ 165,70€ 165,70
2Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3200C16R€ 100,95€ 201,90
1Samsung 950 Pro 256GB€ 182,92€ 182,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.375,73

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 16:18
Als je niet gaat overklokken, waarom heb je dan een z170 moederbord met een K processor gekozen?

Edit:
Neem bijvoorbeeld de pricewatch: Intel Core i5-6500 Boxed , deze is voor gaming super. Aan een i7 heb je niks voor puur en alleen gaming. Ik weet niet precies wat voor mobo je voor een NVMe SSD je nodig hebt, dus daar kunnen vast andere Tweakers je een beter advies over geven.

[ Voor 65% gewijzigd door Sandert98 op 21-08-2016 17:20 ]

Verwijderd

En een veel te dure ssd met weinig capaciteit waar je nauwelijks snelheidsverschil gaat merken tov een sata ssd. Met de laatste heb je voor dezelfde prijs een ssd met 3x zoveel opslag zodat alles snel opstart.

3200 MHz ram is ook zo'n dingetje. Tov 2666 MHz is het verschil nihil en voor gamen is 16gb vooralsnog meer dan genoeg. pricewatch: Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2A2666C16R

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:06
Sandert98 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:16:
Als je niet gaat overklokken, waarom heb je dan een z170 moederbord met een K processor gekozen?

Edit:
Neem bijvoorbeeld de pricewatch: Intel Core i5-6500 Boxed , deze is voor gaming super. Aan een i7 heb je niks voor puur en alleen gaming. Ik weet niet precies wat voor mobo je voor een NVMe SSD je nodig hebt, dus daar kunnen vast andere Tweakers je een beter advies over geven.
Ligt eraan welke games je wilt spelen. Sommige profiteren best van een 6700K tov een 6500, zelfde als met sneller RAM. Zeker als je toch makkelijk 3000 euro kan en wil uitgeven (en dan over een jaar of 2 of 3 je GPu upgrade) vind ik dit wel een logische keuze.

TS, weet je zeker dat je een HDD nog hebt voor wat massa opslag?

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties!

De keuze voor het moederbord en de CPU had ik vanuit een ander topic genomen, en over het algemeen zie ik deze ook het vaak tevoorschijn komen bij een gtx1080-build. Ik ben niet van plan om de eerstkomende 4 jaar de CPU, mobo, ram of SSD (voor OS) te upgraden. Maar mocht dat toch moeten, heb ik liefst goede resale value. Het moederbord support NVMe, en past ook nog eens goed bij het zwart/rood thema dat ik probeer te behouden :p

De SSD was voor mij enkel bedoeld om Windows op te draaien en 1 spel op te installeren. De rest zou vervolgens (zoals nu) opgeslagen worden op een NAS of andere tragere SSD's (voornamelijk voor spellen die ik maar sporadisch speel). Ik heb weinig opslag nodig op mijn PC. Als het logischer is om het OS en mijn game op afzonderlijke SSD's te zetten, dan zou ik wel 2 minder dure (kleine) SSD's in de plaats nemen.

Aangezien budget niet zo een groot probleem is, zie ik niet direct de reden waarom ik "slechts" 2666MHz ram zou moeten nemen (3€ verschil), alsook een mindere CPU. Star Citizen is momenteel redelijk CPU-heavy(multithread) en ik verwacht eigenlijk niet dat dit in de toekomst echt veel beter gaat zijn. Het lijkt in mijn geval dan ook onlogisch om hierin te besparen; en misschien wel interessant om dan later OC'en te overwegen (nog meer futureproof).

Van de 32GB ram 16GB maken, ga ik wel doen. Wordt toch goedkoper en nu heb ik de volle 32GB zeker niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2016 19:22 ]

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:30
De reviews van die monitor zijn nou niet echt vol lof. Ik zou zeker voor dat geld een andere monitor nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Welke reviews?

Waar ik kijk staat hij zo goed als altijd als beste 34" curved (met gsync ,en mogelijkheid tot 100hz).

Ik ben wel niet zeker of die van de pricewatch die is die ik voor ogen heb: acer x34bmiphz
https://www.google.be/url...g2=YfyblnB_9nlaRc1MBfmBYg

http://www.tomshardware.c...-sync-monitor,4539-8.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2016 23:24 ]

Verwijderd

De mobo + CPU combo heb ik ook genomen. geen moment spijt van! Ik zou alleen eerder gaan voor een monitor van Dell i.p.v. die van Acer.

pricewatch: Dell Ultrasharp U3415W Zwart

Scheelt de helft in de prijs. Wel zonder G-sync.

Edit: Eventueel kan je later voor de M.2 SSD gaan als deze in prijs is gezakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2016 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die monitor ziet er zeker ook goed uit. Maar ik ben toch op zoek naar een monitor met G Sync, en liefst dan nog tot 100Hz. Kans bestaat dat ik voorlopig nog geen (duur) scherm aankoop; is direct een grote hap uit het budget en de kans is reëel dat er toch tegen het eind van het jaar of begin volgend jaar betere modellen uitkomen. De keuze in dit segment is redelijk beperkt,.. en duur.

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:57
Het voordeel van een pricewatch: Intel Core i7-6700K Tray ten opzichte van een pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed is dat je kan overclocken. Ben je dit niet zou ik minimaal de niet-K versie nemen. Hetzelfde geldt voor je moederbord: je hebt een Z170-chipset gekozen, welke overclocken mogelijk maakt. Doe je dit niet kan je beter opzoek gaan naar een B150 moederbord, zoals pricewatch: MSI B150 GAMING M3 om binnen je kleursetting te blijven.

Je CPU-koeler is zware overkill als je niet overclockt. pricewatch: Cryorig M9i is meer dan voldoende en zwart afgewerkt.

En zoals hierboven aangegeven is je SSD te duur: pricewatch: Kingston SSDNow UV400 480GB en pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB dubbele data voor de helft van het geld.

Verwijderd

Ik zag vorige week deze nvme chip voorbij komen:
pricewatch: Samsung SM961 256GB
Een stuk sneller dan de sm951 en de Pro 950
Pagina: 1