Offsite back-up naar Strato, op zoek naar tooltje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 20:16
Aangezien ik voor een kennis van me een offsite backup wil inregelen voor haar zakelijke bestanden, welke wegens wet en regelgeving niet in de USA mogen staan, heb ik voor Strato gekozen.
Daar staat de data netjes in Duitsland, dus dat is prima.

Nu is de tooling die Strato zelf aanbied om de diverse bestanden dara neer te zetten, niet wat ik voor ogen had. Het werkt een beetje zoals Dropbox. Je moet op je MAC een map aanmaken en daar alle bestanden in zetten die je ook bij Strato wilt hebben...

Dat had ik niet verwacht.

Ik wil eigenlijk gewoon dat de gehele documenten map wordt gebackuped...

Nu ben ik zelf niet heel erg thuis in de MAC OS wereld. Ik ben meer Windows kennis en daar zou ik bijvoorbeeld Cobian gebruiken.

Nu ben ik op zoek naar een tooltje die dus een backup kan maken van de documentenmap naar Strato.
Ik heb daar de volgende protocollen beschikbaar FTP, SFTP, FTPS, WebDav (ook SSL versleuteld), SCP, rsync (ook SSL versleuteld). Ik wil graag een versleutelde verbinding gebruiken.

Ik heb zelf al gezocht, maar kom alleen maar betaalde oplossingen tegen. Ik kan me niet voorstellen dat er niet ergens een tooltje is die gratis is.

Wellicht een simpel rsync tooltje, het liefst met gui. Zonder kom ik er nog niet helemaal uit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik google op "rscync gui mac" krijg ik wel aantal resultaten (incl van fora van apple), daar al eens naar gekeken?
Trouwens is scriptje schrijven met rsync en cron job voor maken ook niet echt veel werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:50:
Als ik google op "rscync gui mac" krijg ik wel aantal resultaten (incl van fora van apple), daar al eens naar gekeken?
Trouwens is scriptje schrijven met rsync en cron job voor maken ook niet echt veel werk...
Dat heb ik natuurlijk gedaan, maar daar zaten voor mij geen bruikbare resultaten tussen.

En vwb dat scriptje, daar heb ik dus geen zin in. Ik zoek wat vriendelijkers, zodat de eindgebruiker er zelf ook mee aan de slag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Orange schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:38:
[...]

Dat heb ik natuurlijk gedaan, maar daar zaten voor mij geen bruikbare resultaten tussen.

En vwb dat scriptje, daar heb ik dus geen zin in. Ik zoek wat vriendelijkers, zodat de eindgebruiker er zelf ook mee aan de slag kan.
En wat is er dan bijvoorbeeld onbruikbaar aan arsync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-10 16:25

Koenvh

Hier tekenen: ______

Kun je met die tool van Strato geen map kiezen? Of anders een symlink maken?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Wellicht dat dit een uitkomst biedt: Acrosync: new rsync client. Het is echter niet gratis (50 dollar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:46:
[...]

En wat is er dan bijvoorbeeld onbruikbaar aan arsync?
Die heb ik gezien, maar het is mij niet duidelijk of je daar meteen kunt instellen dat hij naar de externe locatie moet backuppen. Verder vind ik de documentatie karig en ik zie verder ook geen recente berihtgeving rondom deze tool.
Aangezien ik zelf geen Mac heb, kan ik het ook niet even installeren om het te zien. Ik ben dus op dit moment afhankelijk van reviews en documentatie.
Koenvh schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:52:
Kun je met die tool van Strato geen map kiezen? Of anders een symlink maken?
Helaas is dat niet mogelijk.
ThomasG schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:18:
Wellicht dat dit een uitkomst biedt: Acrosync: new rsync client. Het is echter niet gratis (50 dollar)
Heb ik ook gezien. Ziet er netjes uit, is een optie, maar hoop nog een goedkopere mogelijkheid te vinden.
Pagina: 1