Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een laptop voor school kunnen regelen. Een hp 6730b. Ik wil ook graag Sims 3 met uitbreidingspakketten erop zetten, maar het lijkt me een redelijk oude laptop, dus mijn vraag was of dit mogelijk is. Zonder dat hij ontzettend traag wordt natuurlijk. Verder wil ik niet zo veel doen met deze laptop. Er moeten een paar programma's voor school op staan, maar verder was ik niet van plan om er films e.d. op te zetten. Kan iemand mijn vraag beantwoorden?
Bedankt!

Zie hier de laptop:
pricewatch: HP Compaq Business notebook 6730b (NB018ET)

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-08-2016 16:12)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:39

SuBBaSS

-has Ryzen

Best aardige laptop (heb hem zelf gehad) maar het scherm is kwalitatief bedroevend. Net als de plastic behuizing trouwens, maar da's wellicht persoonlijk.
Heb de laptop tijden gebruikt om hem via vga (via een dockingstation) aan mijn tv te hangen en dat was al een hele vooruitgang qua beeld

Zou er zeker ook nog geheugen bijprikken. Zit nota bene een klepje onderop de laptop met 1 kruiskopschroef waar je extra bij kunt plaatsen. Hoef je geen it'er voor te zijn (wel het juiste geheugen aanschaffen natuurlijk).
Van de videochip moet je geen wonderen verwachten maar sims 3 zal hij wel kunnen draaien.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:07
Wat heb je zelf al gedaan om te kijken of het mogelijk is ?

Bij 1 simpele Google opdracht ben je daar wel achter. https://nl.thesims3.com/game/systemreq

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat wil je precies weten? Alle mogelijke software die er op kan? ;)
Ik zou het werkgeheugen uitbereiden en er een SSD inschroeven als je handig bent. 2 GB ram is erg weinig voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Downloader_NL schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:40:
Wat heb je zelf al gedaan om te kijken of het mogelijk is ?

Bij 1 simpele Google opdracht ben je daar wel achter. https://nl.thesims3.com/game/systemreq
Ik heb gekeken hoe het met het geheugen van de laptop zit en hoeveel de Sims vereist, maar ze hebben het over videogeheugen, RAM ect. en een gezien ik niet zo goed ben met computers zegt het me allemaal niet zoveel.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:42:
Wat wil je precies weten? Alle mogelijke software die er op kan? ;)
Ik zou het werkgeheugen uitbereiden en er een SSD inschroeven als je handig bent. 2 GB ram is erg weinig voor Windows
Of ik sims op deze laptop kan zetten. En dan bedoel ik zonder dat heel mijn laptop vastloopt als ik even op internet ga ;)

En de laatste tip van jou zegt me niet zo veel, ben niet zo handig met computers haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Jij hebt nu een : Intel GMA 4500MHD en de minimale hardwarevereisten voor De Sims™ 3 is : Intel® Graphics Media Accelerator (GMA), GMA 3-serie, GMA 4-serie, dus zover ik zie kan je videokaart het in ieder geval wel aan.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:46:
Jij hebt nu een : Intel GMA 4500MHD en de minimale hardwarevereisten voor De Sims™ 3 is : Intel® Graphics Media Accelerator (GMA), GMA 3-serie, GMA 4-serie, dus zover ik zie kan je videokaart het in ieder geval wel aan.
Ah, goed om te horen. En weet je misschien ook waar ik verder dan nog op moet letten/rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Vul je specs hier verder in en kijk of je voldoet aan de minimum en recommended specs:

Core 2 Duo P8600 2.4GHz, Intel GMA 4500M HD, 2 GB RAM

http://www.game-debate.co...#hardware-analysis-review

Standaard zit er 2 GB geheugen in, maar die zou ik toch wel naar 4 GB zetten, dus een extra geheugen bankje bij plaatsen. (DDR2 (SODIMM)) die laptop kan max 8GB geheugen aan.

DDR2 SDRAM, 800 MHz, two slots supporting dual-channe
l memory, 1024/2048/4096 MB SODIMMs, up to 8192 MB total

https://tweakers.net/cate...H9AcS7xs5GOl-jlqiL6K-1voB

[ Voor 35% gewijzigd door Breezers op 21-08-2016 15:57 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:39

SuBBaSS

-has Ryzen

Best aardige laptop (heb hem zelf gehad) maar het scherm is kwalitatief bedroevend. Net als de plastic behuizing trouwens, maar da's wellicht persoonlijk.
Heb de laptop tijden gebruikt om hem via vga (via een dockingstation) aan mijn tv te hangen en dat was al een hele vooruitgang qua beeld

Zou er zeker ook nog geheugen bijprikken. Zit nota bene een klepje onderop de laptop met 1 kruiskopschroef waar je extra bij kunt plaatsen. Hoef je geen it'er voor te zijn (wel het juiste geheugen aanschaffen natuurlijk).
Van de videochip moet je geen wonderen verwachten maar sims 3 zal hij wel kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SuBBaSS schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:10:

Bedankt!
Pagina: 1