Toon posts:

Scherm veel te donker tijdens films

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers-gebruikers,

Mijn ouders gebruiken een HP Zbook 15 G2 (windows 7) en kijken daarop series en films.
Nu hebben zij vaak dat het scherm veel en veel te donker wordt tijdens een film/serie kijken.
Het lijkt er op dat er iets mis is met de kleurinstellingen echter heb ik al van alles geprobeerd (contrast/gamma/etc).
Ook heb ik geprobeerd om het scherm te kalibreren maar dit liep op niets veel beters uit.
Resolutie staat op 1920x1080 (aanbevolen en kan niet hoger), er is ook geen adaptieve helderheid aanwezig.
Ik voeg er een foto bij hoe het verschil aan kleur is op mijn eigen laptop (Asus RoG laptop) en op die van hun.

Ik hoop dat iemand weet wat hier aan de hand is want ik heb het internet afgespeurd maar niks kunnen vinden!

MvG,

Martijn

Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/p2nvevew3/IMG_4046.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat de energie zuinige mode aan? Dan dimt het scherm als de laptop niet op netstroom is aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is zowel op netstroom als op de batterij! Heb ook de energie instellingen op helderheid 100% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeurt er ook daadwerkelijk iets als je met die slider van de helderheid speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Met welke gpu en type scherm is de HP gekocht? En welk OS (uh Win 7 dus..) en/of drivers zijn er geïnstalleerd?

"Display

HP ZBook 15 G2 with QHD+ display
HP ZBook 15 G2 with QHD+ display
We already mentioned that HP expanded the choice of displays for the HP ZBook 15 G2 with a QHD+ panel. You can still get the Full HD TN panel (standard), the Full HD IPS panel (around 100 Euros more, ~$123) and the Full HD IPS DreamColor display (around 540 Euros more, ~$669). Our review unit uses the high-resolution QHD+ IPS display (around 330 Euros more, ~$409) with a resolution of 3200x1800 pixels and wide viewing angles. However, you don't get the very large color gamut that is provided by the DreamColor panel."

En hoe kijk je Netflix, browser of store app?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen powersave opties in de bios die dit kunnen veroorzaken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-10 20:45
Kijk eens of adaptieve helderheid aan staat. Ik heb het met pijn en moeite van mijn laptop kunnen verwijderen. Zie hier: FreshM in "[Laptop]Automatisch dynamisch contrast uitzetten in WIn10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:50
Misschien iets met pixel format dat niet goed staat? RGB 4:4:4 PC standard (AMD) geeft bij m'n mediacenter het beste resultaat. Weet niet of dit iets is dat uberhaupt in te stellen is op een laptop. https://pcmonitors.info/a...r-on-nvidia-and-amd-gpus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
misschien dat je hier iets aan hebt..
http://support.hp.com/us-en/document/c00832191
Pagina: 1