SVS SB-1000 zahte brom op LFE modus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 13:30
Dag allen, en bij voorbaat dank op eventuele reacties.

Ik ben in het bezit van een SVS-SB1000 Sub, echter heb ik last van een zachte bromtoon.

Deze brom is echter enkel aanwezig als de Low-pass filter setting op LFE gezet worden, wanneer deze teruggedraaid wordt naar 50hz dan is de brom weg.

de toon is aanwezig wanneer de sub is aangesloten op de onkyo als wanneer de sub enkel op het stroomnet is aangesloten. ik heb al verschillende stekkers/ stroompunten in het huis geprobeerd.

zal er een storing in de sub versterker kunnen zitten? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:40
Toevallig heb ik hetzelfde probleem gehad met de SB1000. Brom ongeacht of de woofer is aangesloten op de receiver of niet. Volgens mij hoort het gewoon bij het type versterker wat erin zit.

De mijne is toen ingeruild voor een SB2000 zonder brom. ;) Wat voor de kleine meerprijs een zeer goede upgrade was!

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
oke, bedankt voor de reactie.

ik ga er ook even achteraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
contact gehad met SVS. idd een versterker issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Problemtulip schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:53:
contact gehad met SVS. idd een versterker issue
misschien een subwooferkabel met aardekabeltje eraan proberen? beide rca-aansluitingen op de sub gebruiken ook even proberen? :)

[ Voor 36% gewijzigd door dawg op 22-08-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-05 22:23
Het is een oud topic, maar ik heb hetzelfde gehad afgelopen week. Contact gehad met SVS, en het is inderdaad een versterker probleem. Het viel binnen de garantie en ik heb een nieuwe versterker toegestuurd gekregen. Het was allemaal erg netjes en snel geregeld door SVS /oppostore

Paar torz schroeven los gemaakt aan de achterkant. Oude versterker eruit (3 kabeltjes loshalen) en de nieuwe erin. Alles werkt nu weer als een zonnetje.

@dawg de brom is er ook als je geen kabels aansluit. Het is dus geen groundloop o.i.d.
Het feit dat ze direct een nieuwe versterker sturen geeft ook wel aan dat ze bekend zijn met dit probleem.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wachten... schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:48:
Het feit dat ze direct een nieuwe versterker sturen geeft ook wel aan dat ze bekend zijn met dit probleem.
Ze zijn er blijkbaar dus al 7 jaar mee bekend maar jij kan dan nog een verse kopen waar dit probleem niet in is opgelost... Ik zou dat merk voor de rest van mn leven niet meer vertrouwen...
Pagina: 1