Afweging 'goedkope' NC headphones

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren op een betaalbare noise cancelling headphone voor mijn volgende vakantie. Eigenlijk wist ik amper van het bestaan van deze techniek, totdat ik laatst op een vlucht terug een steward de Bose QC25's de hemel in hoorde prijzen.

Na me wat verder te hebben verdiept heb ik een drietal headphones gevonden, die niet te duur zijn, maar ook niet gelijk als 'prutzooi' bekend staan. ;) Ik heb in het overzichtje mijn eigen research genoteerd.

Beats ExecutiveSony MDR-ZX770BNPhilips SHB9850NCAKG K-121 Studio (huidig)
+ Bediening van iPhone via kabel+ Bediening van iPhone+ Bediening van iPhone+ Geluidskwaliteit
+ Bouwkwaliteit (aluminium)+ draadloos kan soms handig zijn+ draadloos kan soms handig zijn+ comfort
- Vervelend constant geluid (his) - Bouwkwaliteit, helemaal plastic? Ziet er wat goedkoop uit - Bouwkwaliteit, helemaal plastic? Ziet er wat goedkoop uit+ Bouwkwaliteit (hoewel plastic, zeer stevig)
- Kan niet zonder NC gebruikt worden- Oude bluetooth 3.0 standaard (niet zeker)- Touch controls, lijkt me alleen maar irritant- On-ear-design gaat irriteren en kussentjes zijn op

Momenteel gebruik ik AKG K-121's. Deze headphones heb ik lang geleden gekocht omdat ik thuis veel basgitaar speel. Heerlijk neutraal en helder geluid. Dit zoek ik dan ook in andere headphones. Idealiter zou de nieuwe headphone mijn AKG's kunnen vervangen. Eindelijk een over-ear headphone! ;)

De beats zijn voor maar 80 euro te koop nu. Weliswaar refurbished, maar alsnog een zeer interessant aanbod. Grootste voordeel tov de andere twee is de bouwkwaliteit volgens mij. Grootste nadeel de constante 'his' van de NC. De Sony en Philips headphones lijken qua specs erg op elkaar. Helaas ook in bouwkwaliteit. Beiden van goedkoop plastic gemaakt. Voordeel is dat ze volgens mij ook zonder NC werken. Als ik thuis basgitaar wil spelen, dan heb ik geen NC nodig namelijk.

Ik vroeg mij af of er nog meer, betaalbare opties zijn? Bij de opties die ik heb gevonden wordt in diverse reviews de kanttekening geplaatst dat ze niet kunnen tippen aan Bose. Echter ga ik niet mega vaak op vakantie en zou ik NC alleen maar voor in het vliegtuig willen gebruiken. Toch doet dit mij twijfelen aan de functionaliteit van de goedkopere modellen. Is het iets wat alleen de audiofiel opvalt, of heb ik ook binnen de kortste keren spijt van een goedkope optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-10 16:39
Noice Cancelling headphones zijn niet louter en alleen bedoeld voor op vakantie, het is ook fijn als je gewoon rustig alleen je eigen muziek wilt horen i.p.v. de buren, herrie buiten, treingeluiden, etc. Bose mikt met de QC35 dan ook op een breed scala aan 'toepassingen', mede gezien dit model draadloos is. De NC is idd fantastisch imho.

Het blijft een afweging die je zelf moet maken; als jij ze alleen voor op vakantie wilt gebruiken en een beperkt budget hebt, zou ik gewoon eens gaan luisteren naar de goedkopere modellen. Ik heb zelf alleen ervaring met de Bose NC headphones, die ik ook meeneem op vakantie :)
In de wat grotere Media Markten kun je vaak veel verschillende modellen zien en beluisteren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bedankt voor de tip! Ik kom zelden bij de mediamarkt, dus wist niet dat ze deze mogelijkheid hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als draadloze NC koptelefoon gebruik de de Plantronics Backbeat Pro.
UItstekende klank en comfortabel ondanks gewicht. Kan ook met draad worden gebruikt:
pricewatch: Plantronics BACKBEAT PRO (Paars, Zwart)