1151 Moederbord, wél SLI maar geen OC, en RAM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Ik zoek een?
  • moederbord: voor een i5-6500 (of 6400) (s1151) mét SLI-ondersteuning, minstens 5 S-ATA poorten, maar geen nood aan overklokken
  • RAM-geheugen: een DDR3/4-kit die bij gekozen moederbord past, graag 12 of 16 Gb
Wat is je budget?
< 200 voor beide samen, liefst onder 180.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Wel belangrijk is dat er bij het berekenen van de prijs rekening gehouden moet worden met de plaats van verzending. Ik woon namelijk in België, dus ofwel een Belgische winkel ofwel met verzendkosten! (Vaak ook gratis boven € 50 hoor.)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem heeft verschillende functies. Eerst en vooral zal hij dienen als een werksysteem waar ik development op doe. Dat gaat van websites bouwen, tot Python/Perl/Java schrijven. Deze laatste moeten (waar van toepassing) dus snel gecompiled kunnen worden en vlot draaien. Daarnaast komt er met scripting best veel dataverwerking aan de pas. Denk aan Python's Pandas. Veel met matrices werken dus! Dat maakt het soms zwaar voor het geheugen, vandaar graag 12 of meer Gb RAM.

Ten slotte ben ik ook nog steeds een gamer, en speel al eens graag een modern spelletje. Ik speel echter zeker niet competitief, dus het moet niet allemaal top notch zijn. Ik heb nu een GTX 670 Jetstream en dat beest draait nog veel recente games op high-ultra (dat samen met een oude, overklokte Q6600!). Ik zoek er eentje in tweedehands op de kop te tikken om ze zo in SLI te zetten, dan kan ik weer enkele jaren verder. Overklokken wil ik echter niet meer doen (een MSI Z170A KRAIT GAMING 3X lijkt me dan ook overkill). Ik wil gewoon een systeem dat werkt. Liefst overigens zo stil mogelijk, al zal dat in SLI waarschijnlijk best tegen vallen.

Misschien belangrijk: gamen zal gebeuren op 1080p, maar ik plan een tweede scherm te kopen met een 2K-resolutie. Daar zal ik niet op gamen, maar het moet uiteraard wel goed aangestuurd kunnen worden tijdens het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:23
12GB lijkt me niet logisch (2x4GB + 2x2GB? of anders iets in single channel draaien?), ga gelijk voor 16GB.
Dat kost 60-70 euro: https://tweakers.net/cate...XUAS05peQp1ZVaSObP_UPlFLe
(neem gewoon de goedkoopste en/of vergelijk even met de QVL van het gekozen moederbord).

Blijft er 120-140 over voor het moederbord + verzendkosten.
Filter op SLI en ATX (wel zo handig met 2 kaarten) en 5 sata poorten en dan krijg je dit lijstje:
https://tweakers.net/pric...395;464880;469786;533351/
Ze hebben allemaal dezelfde netwerk en audio chip, weet niet of je nog meer wensen hebt?
Anders ook hier weer gewoon voor de goedkoopste gaan, aangezien je niet gaat overklokken doet de kwaliteit en hoeveelheid van de VRM's er niet echt toe.

PS: zonder SLI kun je zo 40-80 euro besparen (ook geen Z moederbord nodig), dat kun je dan eventueel steken in een nieuwe videokaart.

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 21-08-2016 13:45 ]