Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijissegek
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:51
Hallo Tweakers,

Ik heb zo een 4 weken geleden deze vraag ook gesteld als leek in de computerwereld. Nadat mijn topic goed is beantwoord heb ik onderdelen besteld bij MeGekko.nl (prima service). Maar kwam ik er achter dat mijn onzekerheid met betrekking tot zelf assembleren toch de overhand hadden genomen en heb ik het teruggestuurd. Nadat ik me veel beter heb verdiept in de juiste onderdelen, de werking daarvan ben ik weer gaan speuren voor een nieuwe PC. Dit keer wil ik hem op de zaak zetten waarbij de btw er van af gaat. In de titel heb ik specifiek gezet dat de prijs tussen de 700-900 euro Incl. btw moet zitten. Daarbij heb ik Windows 10 en assemblage van +- €50,- niet meegerekend. hier kom ik later op terug.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem moet de grote taken van mijn huidige laptop (4 jaar oud) vervangen. Daarbij studeer ik nog en wil ik de laptop voor kleine werken op school gebruiken en grote werken thuis (geen bewerking via CAD etc gewoon excel en multitasken)

In de vrije tijd die ik heb wil ik uiteraard even lekker kunnen gamen op 1 scherm nu en 2 schermen in de toekomst (1 waarbij de game speelt en 1 waarbij er internet op iets openstaat).
Games:
-LoL
-WoW (CPU gevoelig)
-BF4/BF1
note
Ik heb een XONE, de PC zal niet zijn voor Tomb Raider of andere AAA games (behalve BF1).

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
€700 tot €900,- euro Incl. btw en het liefst ook inclusief Windows 10 en assemblage.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
-Toetsenbord
-muis
-headset
GEEN MONITOR.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Persoonlijk heb ik gekozen voor een B150 bazooka omdat daar in de toekomst nog ''reepjes'' geheugen bij kunnen.
-Een future proof (DX12) videokaart vandaar de RX480 8GB en niet de 1060.
-Ik weet het niet zeker maar een FreeSync monitor bij een RX480 GB
-SSD/HDD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Zoals ik al aangeef hierboven ben ik niet van plan om super zware AAA games te spelen op ULTRADELUXEMONSTER settings. BF1 mag op high (geen idee wat MSAA etc. inhoud). Daarbij speel ik LoL en WoW die geen zware GPU vereisen dus vandaar de RX480 8GB (8GB voor de toekomst). Ik ga er daarbij van uit dat DX12 langzaam geïntroduceerd word.

-Samung 750 omdat meerdere tweakers zeggen dat deze voor dagelijks gebruik goed is.
-AOC scherm.... ja is goedkoop en lees goede revieuws
-BitFenix, De kast die ik had besteld zag er netjes uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Met deze wishlist ga ik er niet vanuit dat ik 1440 ga spelen op 120 FPS. Een stabiele 90FPS op 1090 1080 met WoW, LoL en als het kan met BF1 ben ik al zeer tevreden. Daarbij wil ik in de toekomst eventueel nog gaan streamen en dan zou het handig zijn om 2 schermen te hebben. 2x24 inch AOC?. Ik denk er niet over na om een I7 aan te schaffen om dat de prijs boven me budget ligt.

-Geluid boeit me niet
-Energie ook niet
-MATX is mooi maar niet realistisch met een B150 moederbord waarmee ik meer geheugen voor de toekomst wil

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?

Ik heb al een lijstje samengesteld en wil jullie eerlijke mening hierover.>:). Waarom wel of waarom niet.

Tevens heb ik om een website enter247 en dragoncomputers een soortgelijk systeem gezien.
Ook daar heb ik onderzoek naar gedaan met betrekking tot betrouwbaarheid en de verschillende producten. Uiteraard zit er verschil met betrekking tot moederbord,SSD,HDD en eventuele refrence kaarten.

-Windows 10 heb ik gezien op Pricewatch voor €30-50 euro. Is deze versie betrouwbaar en kan ik nadat ik mij PC heb deze makkelijk zelf assembleren.

-Zijn er met betrekking tot assembleren nog voorkeuren vanuit jullie voor een specifieke BV? Afuter, Sicomputers etc?

Lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 182,48€ 182,48
1MSI B150M BAZOOKA€ 69,95€ 69,95
1MSI Radeon RX 480 8GB€ 282,50€ 282,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1BitFenix Comrade Window Zwart€ 37,99€ 37,99
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 158,40€ 158,40
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 39,91€ 39,91
1Corsair CX450M€ 52,80€ 52,80
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 944,88

Website link met systemen:
Enter247 aanpassingen zijn mogelijk
http://www.enter247.nl/sh...ucts.view&product_id=1578

Dragon computes waarbij ik niet weet of aanpassingen mogelijk zijn.
https://www.dragoncompute...-DVDRW-gamer-PC?filter=66

Ik hoor het van jullie :D *O* *O*

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijissegek
Niemand?.... ^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik zo zie is de behuizing. Dat is ATX waar het mobo mATX is. Dat ziet er door het raam niet fraai uit. Je zou het moederbord om kunnen ruilen voor een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P of voor een mATX behuizing kiezen.

Via de gelinkte pc shops zou ik nooit een systeem kopen. Er worden voedingen en behuizingen van erg matige kwaliteit gebruikt en wil je die upgraden dan betaal je een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijissegek
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:42:
Het enige wat ik zo zie is de behuizing. Dat is ATX waar het mobo mATX is. Dat ziet er door het raam niet fraai uit. Je zou het moederbord om kunnen ruilen voor een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P of voor een mATX behuizing kiezen.
Qua uiterlijk maakt het me niet heel veel uit. Heb jij toevallig een voorbeeld van hoe dit er uit zal zien met eeen mATX in een ATX behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2012/hardware/cases/nzxt-s810-2.jpg

Als uiterlijk niet veel uit maakt kan je ook een gesloten mATX behuizing nemen. Met een pricewatch: Cooler Master N200 Closed, pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed of pricewatch: Fractal Design Core 1500 heb je ook neg eens meer ruimte om kabels weg te werken dan in de Comrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:44
Doet me denken aan een dikke BMW met een 1.1 benzinemotortje die foto, al gaat die vergelijking natuurlijk helemaal niet op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijissegek
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 06:49:
[afbeelding]

Als uiterlijk niet veel uit maakt kan je ook een gesloten mATX behuizing nemen. Met een pricewatch: Cooler Master N200 Closed, pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed of pricewatch: Fractal Design Core 1500 heb je ook neg eens meer ruimte om kabels weg te werken dan in de Comrade.
Dank je voor de foto. Heb toch de keuze gemaakt om voor de HD3 te gaan zodat ik een mooier ogend systeem heb met een ATX kast. Zo kan ik de Bitfenix Comrade gewoon behouden. Heb je toevallig nog een beter suggestie voor een ATX kast of is dit een prima kast?

Laatste vraag, hoe zit het als ik mijn pc laat bouwen bij bijv. Afuture en het zelf installeren van 31 euro W10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 13:59
Het valt je te prijzen dat je er zo veel moeite in blijft steken (en dat terwijl je je gloednieuwe PC geroutineerd hebt, haha). Maar, de aanhouder wint! ;-)

Persoonlijk heb ik altijd veel aan de 'best buy guides' van deze website. Tevens sla ik altijd de best buy guide van de buren er op na. Een systeem samenstellen op basis van deze twee pijlers, kan bijna niet mis gaan.

Link 1: reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016
Link 2: https://nl.hardware.info/pcadvies/1039/game-pc---juli-2016

Wat betreft de behuizing die ik je zou aanraden (kijkend naar de post hierboven): de NZXT S340. Ik ga 'm zelf wss ook halen. Hij is strak, functioneel en goedkoop!
Link 3: pricewatch: NZXT S340 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijissegek
Dread89 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:14:
Het valt je te prijzen dat je er zo veel moeite in blijft steken (en dat terwijl je je gloednieuwe PC geroutineerd hebt, haha). Maar, de aanhouder wint! ;-)

Persoonlijk heb ik altijd veel aan de 'best buy guides' van deze website. Tevens sla ik altijd de best buy guide van de buren er op na. Een systeem samenstellen op basis van deze twee pijlers, kan bijna niet mis gaan.

Link 1: reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016
Link 2: https://nl.hardware.info/pcadvies/1039/game-pc---juli-2016

Wat betreft de behuizing die ik je zou aanraden (kijkend naar de post hierboven): de NZXT S340. Ik ga 'm zelf wss ook halen. Hij is strak, functioneel en goedkoop!
Link 3: pricewatch: NZXT S340 Zwart
Dank je voor je reactie. Ja het is toch die onzekerheid die ik krijg bij andere keuzes. Bij HWI kiezen ze voor een 6600K. ik ga niet overclocken dus die valt al per direct af. Waarom bij Desktop guid van july een evo 850 en 4GB rx480 en niet een 750 en 8GB.

Voor de rest ga ik de NZXT S340 wel meenemen. ziet er goed uit en heeft een leuk prijskaartje. Kan jij mij wel helpen met mijn windows vraag? (zie post hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 13:59
De processor die je in je originele lijstje hebt staan past volgens mij erg goed bij je wensen. Die kan dus blijven staan. Wat betreft het verschil tussen de lijstjes van beide links: die verschillen zullen er vast blijven. Dit is ook mooi, want de keuzes worden stuk voor stuk onderbouwd. Lees ze, en vorm je eigen mening. Zoek de parts op welke je aantrekkelijk lijken, lees de reviews, en maak dan je eigen keuze.

Met betrekking tot je Windows vraag; hier heb ik geen ervaring mee. Wel heb ik gezien dat meerdere tweakers deze naar voren hebben laten komen in hun lijstjes, ik ga er dus van uit dat het gewoon betrouwbaar is en dat je heel goed je licentie voor Windows kunt bestellen via deze websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brontosaurus1
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-02 21:34
Ik heb nog wel een windows 10 key liggen. Eens gekocht op de grijze markt maar niet meer nodig gehad.
Als je die wilt mag je die gratis hebben, of als iemand anders die wil->stuur pm. Wie het eerst is krijgt hem.

(je krijgt de code via pm in plaintext, geen malware links dus)

*edit: al weggegeven aan o.p.

[ Voor 6% gewijzigd door Brontosaurus1 op 24-08-2016 12:49 ]

Pagina: 1