Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:24
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn schoonouders doen voornamelijk simpele taken, mail lezen, surven, filmpjes kijken en beetje Microsoft Office (voornamelijk Word).
OS moet Windows zijn, ik heb al eens Chromebook geopperd omdat die ook precies aan de eisen voldoen maar het is voor hen makkelijker om gewoon bij het vertrouwde Windows te blijven, tenzij jullie nog één groot argument hebben waarmee ik ze kan overtuigen, ik heb zelf namelijk geen verstand van Chromebook en weet ook niet hoe het OS werkt dus ik kan ze niet echt overhalen :). Ik weet alleen dat ze snel zijn en goed voor dit gebruik.

Wat is je budget?
+- €400,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, voor zover ik weet gaat die alleen de woonkamer door :p

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet per se van toepassing, ze hebben nu Toshiba, ik heb een HP en me vriendin een Asus dus best divers.

Wat heb ik zelf al gevonden?
https://tweakers.net/pric...are/556211;575363;576897/
Zoals je ziet zijn de laptops zeer gelijkwaardig.
De 32EE en de HP verschillen alleen in 5GHz ondersteuning, wat niet echt belangrijk is, en één ding wat ik niet precies snap: de HP heeft een SSD (m.2) en de 32EE heeft dat volgens Tweakers niet. (die heeft volgens de Acer site een SATA/600)
Wat is het verschil en merk je dat ook?
Omdat Tweakers ook niet alles goed kan hebben hier de link van Acer: http://www.acer.com/ac/nl/NL/content/model/NX.GCEEH.014

Dan staat er nog een iets duurdere Acer tussen; die heeft een DVD drive, wat niet per se een eis is maar die kan ik wel voorleggen aan ze. Echter heeft deze Acer wél 8GB RAM. Wat ik interessanter vind, echter weet ik zelf ook wel dat dat misschien een overkill is voor het gebruik wat ze doen?

Ergo: Heeft HP een voordeel met SSD m.2 of is dit verwaarloosbaar of heeft de Acer dit ook? En is die 8GB een dusdanige toevoeging voor 70 euro prijsverschil of is dit niet merkbaar in het gebruik waar zij het voor gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 14:44
Voor €400 kun je ook een gebruikte zakelijke machine kopen. Denk hierbij bv. aan een HP Elitebook 8470p. Meestal kun je deze krijgen met garantie en kun je ze aanpassen naar wens. 8GB RAM en een 240GB SSD moeten mogelijk zijn binnen budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
hjkv schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:56:
Voor €400 kun je ook een gebruikte zakelijke machine kopen. Denk hierbij bv. aan een HP Elitebook 8470p. Meestal kun je deze krijgen met garantie en kun je ze aanpassen naar wens. 8GB RAM en een 240GB SSD moeten mogelijk zijn binnen budget.
Ben niet zo'n heel fan van gebruikte laptops/pc's maar aanpassen naar wens zal met een gebruikte laptop toch niet kunnen? of bedoel je dan zelf onderdelen toevoegen? (maar dan vervalt de garantie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Jamesl schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:42:
[...]

Ben niet zo'n heel fan van gebruikte laptops/pc's maar aanpassen naar wens zal met een gebruikte laptop toch niet kunnen? of bedoel je dan zelf onderdelen toevoegen? (maar dan vervalt de garantie?)
Bij veel professionele aanbieders kan dat dus wel. Dan kunnen werkgeheugen en harde schijf naar wens aangepast worden, met behoud van garantie. Soms kun je ook nog kiezen voor een andere processor oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Deze laptop moet snel genoeg zijn voor mail, Office, internet enz: met een snelle SSD, 4gb RAM en een i3-processor. Voor een prijs van €399 is dit best een goede laptop.
pricewatch: Acer Aspire E5-573-311M

Groet, Menno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
hjkv schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:19:
[...]

Bij veel professionele aanbieders kan dat dus wel. Dan kunnen werkgeheugen en harde schijf naar wens aangepast worden, met behoud van garantie. Soms kun je ook nog kiezen voor een andere processor oid
Ah oke dat wist ik niet! Zijn die te vinden via vraag & aanbod? Weet echter niet of mijn schoonouders daar fan van zijn :p. Maar kijken kan geen kwaad.
Wat vond je van de laptops die ik zelf al had gevonden?
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:40:
Hallo,
Deze laptop moet snel genoeg zijn voor mail, Office, internet enz: met een snelle SSD, 4gb RAM en een i3-processor. Voor een prijs van €399 is dit best een goede laptop.
pricewatch: Acer Aspire E5-573-311M

Groet, Menno.
Hey Menno! Bedankt voor je reactie!

Ik weet niet of je de goede laptop hebt gelinkt maar in deze zit sowieso geen SSD.
Besides, in de laptops die ik heb gelinkt (bv die HP, ook voor €399) zit wel een SSD, FHD scherm en een mat scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Gezien de overeenkomsten hoop ik dat het niet erg is als ik hier even meepost.

De HP komt bij mij ook uit de bus in de pricewatch bij mijn zoektocht naar een laptop voor mijn moeder.
Zelfde budget en zelfde wensen. Echter wil ze er ook wel weer aantal jaren mee kunnen doen. Veel laptops voor rond de 3-400 euro hebben een Celeron N3050 of N3060 processor en die lijkt toch wel erg zwak qua performance. Nu misschien genoeg voor Office en Webbrowsen maar over 3 jaar vergen websites misschien al teveel.

De HP is de enige met SSD (eis), Windows, 15 inch en i3 onder de 450 euro maar geen enkele review te vinden, ook niets op de website van HP.

Acer neem ik niet mee in overweging, merk kweekt geen vertrouwen bij mij. Maar onbekend met HP, hoor wisselende verhalen. Hoe is de bouwkwaliteit doorgaans?

Opvallend weinig laptops <600 met 5ghz ondersteuning trouwens. Ik had in januari een prima Toshiba voor mijn vriendin uitgezocht die nu ook perfect zou zijn, maar die zijn niet meer beschikbaar. Wat maakt type SSD overigens uit (M2 bv)?

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog_Martin op 22-08-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Hey hertog, ik heb zelf een HP voor me studie, werkt prima. Goede bouwkwaliteit.

Dat met die SSD wil ik ook graag weten, heb het gevoel dat dat de deal breaker gaat worden in mijn keuze..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjkv
Jamesl schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Ah oke dat wist ik niet! Zijn die te vinden via vraag & aanbod? Weet echter niet of mijn schoonouders daar fan van zijn :p. Maar kijken kan geen kwaad.
Wat vond je van de laptops die ik zelf al had gevonden?
Zeker! In de V&A kun je allerlei HP EliteBooks, Dell Latitudes en Lenovo Thinkpads vinden. Niet alle aanbieders bieden de optie om de laptop aan te passen en de garantietermijn wil nog wel eens verschillen. Kijk er eens doorheen, zou ik zeggen.

Zelf ben ik geen fan van consumentenlaptops. De bouwkwaliteit loopt heel ver achter bij zakelijke modellen. Het is nogal plastic fantastic allemaal. Qua specs lijken ze wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:02
Woensdag hebben ze bij de Aldi een laptop in de aanbieding:

- 43,9 cm (17,3") HD-beeldscherm
- Windows 10 Home
- Intel® Core™ i3-6100U processor
- 128 GB SSD en 1.000 GB harde schijf
- 4 GB DDR3L-werkgeheugen

Bij deze Duitse test komt de laptop er prima uit:
http://www.computerbild.d...tebook-Test-15928161.html

Alleen de prijs is hoger, nl €499, maar wel met 3 jaar garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door TFZ61 op 23-08-2016 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kijk ook eens naar https://nl.libreoffice.org/
Voor huis-tuin-en-keuken-gebruik is MS Office vaak overkill en scheelt weer bijna 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
http://www.ibood.com/nl/n...dget-to-high-end-laptops/

Aantal asus laptops in de aanbieding momenteel, wellicht zit er wat voor je tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
sambalbaj schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 02:02:
Kijk ook eens naar https://nl.libreoffice.org/
Voor huis-tuin-en-keuken-gebruik is MS Office vaak overkill en scheelt weer bijna 100 euro.
Word heeft die toch van zijn werk en anders heb ik nog wel een studenten licentie voor hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
TFZ61 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 01:21:
Woensdag hebben ze bij de Aldi een laptop in de aanbieding:

- 43,9 cm (17,3") HD-beeldscherm
- Windows 10 Home
- Intel® Core™ i3-6100U processor
- 128 GB SSD en 1.000 GB harde schijf
- 4 GB DDR3L-werkgeheugen

Bij deze Duitse test komt de laptop er prima uit:
http://www.computerbild.d...tebook-Test-15928161.html

Alleen de prijs is hoger, nl €499, maar wel met 3 jaar garantie.
Ziet er wel goed uit, wel iets duurder idd maar ik denk dat ze toch eerder een 15 inch laptop willen hebben, bedankt voor het meezoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Niemand die nog het SSD verhaal kan ophelderen? En het 4gb ram tegen 8 gb ram?
Pagina: 1