Externe HD beschikbaar maken op netwerk via AirPort Capsule

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb een 3TB AirPort Time Capsule... en ik weet vrij zeker dat er een mogelijkheid moet zijn om er een externe harddisk op aan te sluiten, en deze zo beschikbaar te maken op mijn netwerk.
De vraag is echter, hoe??

Zodra ik de HDD inplug in een van de beschikbare ports op mijn AirPort, begint de groene LAN indicator oranje te knipperen... de internet verbinding (bekabeld) blijft het gewoon doen.
De HDD is echter niet beschikbaar, ook niet onder netwerk instellingen op mijn OS X.

- Heeft iemand een idee hoe ik het werkend kan krijgen??
Zodra ik de HDD rechtstreeks in mijn Mac plug, werkt alles gewoon weer perfect.
...

OS X 10.11.6
iMac 2015
...

Google gezocht, ook via iMore al vragen gesteld
...

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:17

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke zoektermen heb je gebruikt? Als je nl. zoekt naar airport time capsule share external hard drive vind je de nodige handleidingen hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Formatteer de drive naar HFS+ journaled op een mac. Hang em dan aan de TC. Ga op je mac of iOS apparaat naar airport config programma en dan naar de harde schijven sectie (bestandsdeling ofzo). daar staat de nieuwe drive dan in het lijstje wat je eerst nog even moet doornemen.