Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:34

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Topicstarter
Mijn D80 begint inmiddels aardig op leeftijd te raken en - hoewel er nog zeker mooie plaatjes uitkomen - wil ik toch graag weer een courante body hebben waarbij alles net weer wat vlotter en soepeler gaat.

De specifieke eisen die ik stel aan de opvolger zijn een display bovenop en autofocusmotor in de body ivm een oudere telelens. Hiermee kwam ik uit op de D7000/7100/7200 omdat dit de enige DX bodies zijn met autofocusmotor en display bovenop.

De D7000 valt eigenlijk gelijk af omdat dat een 6 jaar oud model is, dus blijven de D7100 en D7200 over. Het prijsverschil tussen die twee is ~€200

Het - voor mij - meest relevante verschil tussen de twee is de betere autofocus bij slecht light, grotere buffer en de Expeed4 van de D7200. De hogere maximum ISO, 1080P @ 60 FPS en 100k extra pixels vind ik niet zo heel interessant.

Dus mijn vraag luidt: zijn de verbeteringen van de D7200 tov de D7100 de extra €200 waard vergeleken met mijn D80? Ik weet dat ik er hoe dan ook enorm op vooruit ga :D

Kalm aan! En rap een beetje!

Beste antwoord (via BdK9001 op 21-08-2016 12:07)

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o7yT4ZrFPMI6mWtThqMBeavv/full.png

Ik denk dat het bovenstaande plaatje het mooi samenvat. Dus:
  • Iets betere autofocus met weinig licht
  • Veel grotere buffer
  • Betere video (1080p60, flat profile)
  • Wi-Fi
  • Iets betere accuduur
  • Fractie betere sensor
Er zijn dus eigenlijk 2 situaties waarin het loont om de D7200 te verkiezen boven de D7100, en dat is als je veel met video doet of als je veel actie- of sportfotografie doet (grote buffer nodig). Anders: Bespaar jezelf €200 en doe er wat anders leuks mee. Je gaat er hoe dan ook enorm mee vooruit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 10:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is nogal afhankelijk van wat voor fotografie je wilt doen. Die buffer bijvoorbeeld is totaal niet relevant voor een landschapsfotograaf, maar iemand die sport of wildlife wil fotograferen ligt dat heel anders.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o7yT4ZrFPMI6mWtThqMBeavv/full.png

Ik denk dat het bovenstaande plaatje het mooi samenvat. Dus:
  • Iets betere autofocus met weinig licht
  • Veel grotere buffer
  • Betere video (1080p60, flat profile)
  • Wi-Fi
  • Iets betere accuduur
  • Fractie betere sensor
Er zijn dus eigenlijk 2 situaties waarin het loont om de D7200 te verkiezen boven de D7100, en dat is als je veel met video doet of als je veel actie- of sportfotografie doet (grote buffer nodig). Anders: Bespaar jezelf €200 en doe er wat anders leuks mee. Je gaat er hoe dan ook enorm mee vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 11:39

klaaz

it's me!

Wellicht dat dit je keuze wat makkelijker maakt:
http://www.eglobalcentral...digitale-slr-cameras.html

Lijkt een wat vage shop maar ik heb hier vorige week een Nikon lens besteld (18-140), keurig binnen enkele dagen bezorgd en 200 goedkoper dan alle andere shops in de pricewatch. Ik heb betaald met PayPal zodat ik iig nog de mogelijkheid had via PayPal m'n poen terug te claimen wanneer het mis zou gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaaz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:54:
Wellicht dat dit je keuze wat makkelijker maakt:
http://www.eglobalcentral...digitale-slr-cameras.html

Lijkt een wat vage shop maar ik heb hier vorige week een Nikon lens besteld (18-140), keurig binnen enkele dagen bezorgd en 200 goedkoper dan alle andere shops in de pricewatch. Ik heb betaald met PayPal zodat ik iig nog de mogelijkheid had via PayPal m'n poen terug te claimen wanneer het mis zou gaan :)
Aziatische aanbieder met grijze import, wat het wat lastiger maakt qua garantie. Je camera kan namelijk niet naar Nikon NL toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Ik weet het. Maar mijn ervaringen met Nikon spullen zijn goed op dat gebied, dus dat risico durf ik wel te nemen met 200 euro voordeel op een lens van 463 euro of een body die 300 euro goedkoper is. Maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:34

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Topicstarter
Gezien ik niet echt actie- of sportfotografie doe hou ik liever het prijsverschil in m'n zak. Nu maar op zoek naar een leuk geprijsde D7100 en twijfelen of ik grijze import aandurf. Het is me in het verleden wel goed bevallen, maar dat ging dan ook om aanzienlijk goedkopere producten :P

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Ga je voor grijze import betaal dan met PayPal, niet met iDeal.

Voor mij is de keuze simpel. Nikon Nederland dicteert de prijzen en maakt (schijnbaar) forse marges op hun producten. Ik vind het opvallend dat aanbieders van Nikon producten vrijwel allemaal dezelfde prijs hanteren in de pricewatch.

Ik gun iedereen een gezonde bedrijfsvoering en een leuke winst maar deze verschillen zijn mij te groot om ze te negeren.
Pagina: 1