Welk moederbord? 2011-3 soc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markus_Pardoes
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-02 18:54
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een moederbord met de 2011-3 soc en X99 chipset die met de prijs/performance vehouding goed mee kan gaan voor een lange tijd, betrouwbaarheid is hiervoor erg belangrijk. Want verder kunt u lezen dat ik met een ander merk veel problemen ben tegengekomen. En die niet graag wil herhalen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb een 1900x1200 monitor die nog erg goed bevalt, qua software zijn het de standaard dingetjes. Office , en gamen op hoge settings. Ik heb nog een goed werkende PSU van 850w, GTX 980, 1 ssd en 1 hdd, sd kaart lezer, blu-ray speler.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb zelf een MSI Gaming 9 AC maar daarvan kreeg op termijn problemen mee, de ene keer was het de northbridge en de andere keer was het de southbridge. Garantie is pas afgelopen en RMA versturen heeft dus geen zin meer. Maar ik vind MSI niet echt goed meer daarvoor :(

Zelf heb ik de ASUS X99S-A op het oog en wil graag horen wat de algemene ervaringen hier mee zijn en of dit wel mogelijk een goede keuze is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom zou je voor een 2011-3 platform kiezen? Ben je op termijn van plan er nog 2 980s bij te plaatsen? Met je huidige beeldscherm lijkt dat vrij onzinnig. Ook lees ik geen andere toepassingen die dit wél rechtvaardigen...

/edit: of moet ik het lezen dat je de CPU al hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 21-08-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markus_Pardoes
(Graag deze post verwijderen)

[ Voor 130% gewijzigd door Markus_Pardoes op 21-08-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markus_Pardoes
br00ky schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:27:
Waarom zou je voor een 2011-3 platform kiezen? Ben je op termijn van plan er nog 2 980s bij te plaatsen? Met je huidige beeldscherm lijkt dat vrij onzinnig. Ook lees ik geen andere toepassingen die dit wél rechtvaardigen...

/edit: of moet ik het lezen dat je de CPU al hebt?
Ik heb de CPU al, het is het moederbord dat alweer de pijp is uit gegaan. Ik overclock de CPU licht om een stabiele 4 GHz te halen wat het zonder problemen kan.

Excuses voor het niet vermelden hiervan

Edit : Bij nader inzien lijkt de hele X99 chipset met problemen te kampen en lijkt de Z170 chipset hier wat beter in te zijn? Kan iemand hier wat meer licht op werpen, anders kan ik m'n oude CPU nog verkopen om een nieuwer moederbord en CPU te bekostigen.

Want ik kan de CPU doorverkopen om de nieuwe Z170 mobo + CPU te bekostigen. Want heb uiteindelijk toch niet zoveel baat bij 3-way SLI of quad-SLI omdat ik niet al te gek doe met het beeldscherm wat je opmerkte. Heb zelf al een klein beetje rondgekeken en ik weet niet of die nieuwe ASUS Sabertooth een goede keuze is. Want je hebt er ook weer vrij veel keuze in, alleen gebruik ik bijna weinig al de extra features die ik bij de andere zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:56

Thomg

Aww yiss

Pak gewoon de goedkoopste 2011-3 mobo die je kan vinden, zelfs de goedkoopste is al vrij decent. Van wat ik kan lezen had je gewoon toevallig pech en last van een shitty RMA.
Teer al ruim een jaar op een UD3 en dit ding biedt meer dan ik nodig heb.