Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game-pc €700-€800

Pagina: 1
Acties:

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:42
Hallo allemaal,

Wetende dat ik de zoveelste ben die een topic opent voor een pc met dit budget, en na het lezen van deze topics, handleidingen, reviews, het opstellen van een wenslijst en het doen van het nodige vergelijkwerk, blijven er voor mij nog wat vragen over. Met deze reden besloot ik toch hier een topic te openen, in de hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil dit systeem gebruiken om, naast het huis tuin en keuken surfwerk, ook games als GTA V, ARK, The Forest etc. soepel en op hoge settings te spelen (zo hoog als maar mogelijk is binnen dit budget en wat soepel betreft >30fps).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget zit tussen de €700 en de €800. Assemblage zal ik zelf doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en speakerset zijn al aanwezig, een monitor is er ook al, hoewel ik deze op een later moment wel wil vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basics voor een pc. Ik wil met dit relatief beperkte budget een pc bouwen waar ik nog een aantal jaar mee vooruit kan. Ter illustratie: het systeem dat binnenkort met eervol pensioen gaat is een config waarvan de CPU, de behuizing, het moederbord, het geheugen en de HDD's al 10 jaar oud zijn. De overige onderdelen zijn vervangen wegens slijtage ;) Niet dat dit mijn doel is voor dit systeem, maar het geeft een beetje weer wat ik bedoel met 'een aantal jaar' ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen bij de videokaart een sterke voorkeur voor AMD/ATI, dit vanwege goede ervaringen met eerdere kaarten en bijbehorende drivers. Dat wil niet zeggen dat ik niet open sta voor Nvidia ;)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen specifieke wensen m.b.t. geluidsniveau, afmeting of energieverbruik.

Ga je overklokken?
In de eerste instantie zal ik niet actief gaan overklokken en de boel gewoon houden zoals het is. Echter wil ik wel de mogelijkheid hebben om, als het nodig is, het een en ander wat aan te passen.

Wat verwacht je van ons?
Voorlopig kom ik uit op de volgende configuratie. Omdat ik natuurlijk maar alleen ben en daarmee mogelijk dingen over het hoofd zie wil ik graag jullie feedback op deze config om voor mezelf een aantal dingen duidelijk te krijgen:
- Heb ik dingen over het hoofd gezien?
- Kan het systeem überhaupt wel?
- Is de voeding ok? Of gooi ik een veel te zware, kwalitatief mindere voeding in dit systeem?
- Is deze videokaart een beetje futureproof? Ik twijfelde namelijk tussen deze en de RX480, uit budgetoverweging gekozen voor deze.
- Zijn er andere componenten die ik beter kan vervangen door andere?

Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken en jullie feedback! Mocht ik iets vergeten zijn dan hoor ik dat graag. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,-€ 198,-
1MSI B150A GAMING PRO€ 104,89€ 104,89
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 199,-€ 199,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 77,54€ 77,54
1Corsair Carbide 100R Standaard€ 48,80€ 48,80
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 75,95€ 75,95
1XFX TS 650W 80+ Bronze€ 70,49€ 70,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 774,67

[ Voor 3% gewijzigd door Wombat13 op 21-08-2016 09:48 ]

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 16:49

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Heb je echt een 1TB HDD nodig? Het systeem zal merkbaar sneller zijn als je een SSD voor Windows gebruikt. Voor die 70 euro heb je ook een 250 GB Samsung of Crucial SSD (of een ander merk).

Booten vanaf een traditionele HDD is bij deze hardware eigenlijk "not done".

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
De oude 380 levert echte te weinig waar voor zijn geld. De rx470 is een paar tientjes duurder en levert 30-40% meer prestatie. Helaas nog wel slecht verkrijgbaar. De 470 zit qua prestatie bijna op het niveau van de 480.

De voeding is inderdaad zwaar overkill. Een corsair cx450m is qua vermogen meer dan genoeg en een kwalitatief zeer goede voeding voor zijn geld.

de WD black is naar mijn mening een veel te dure harddisk voor wat je er voor terugkrijgt. een WD Blue is ook een prima hdd.

En ik mis een ssd! Onmisbaar vind ik een groot woord, maar ik (en eigenlijk iedereen die ik ken) wil nooit meer terug naar een systeem met alleen maar een hdd. Systeem start veel sneller op en reageert ook veel sneller dan met een hdd.

• daan33
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-07 10:33
De R9 380 kun je beter vervangen voor RX480 of de 470, je kan ook beter 8GB ipv 16GB nemen, sinds 16GB overkill is (je kan altijd nog upgraden). Ook is je voeding overkill, 450/500 watt zal ook werken. Ik raad je de https://tweakers.net/pricewatch/486667/corsair-cx450m.html of de https://tweakers.net/pricewatch/486673/corsair-cx550m.html aan. Met het geld wat je nu bespaart zou je een SSD kunnen kopen, bijvoorbeeld de: https://tweakers.net/pric...n-ssdnow-uv400-120gb.html.

-

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:42
Wolvganger schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:31:
Heb je echt een 1TB HDD nodig? Het systeem zal merkbaar sneller zijn als je een SSD voor Windows gebruikt. Voor die 70 euro heb je ook een 250 GB Samsung of Crucial SSD (of een ander merk).

Booten vanaf een traditionele HDD is bij deze hardware eigenlijk "not done".
Nodig is een groot woord. Waarschijnlijk zou ik wel afkunnen met minder en er later als dat nodig is een extra HDD bij kunnen zetten.. Heb naast SSD's ook naar SSHD's zitten kijken.. iemand die daar ervaring mee heeft? Ik vond eigenlijk de SSD relatief duur als je ziet hoeveel ruimte je terugkrijgt. Mogelijk een enigszins ouderwets denkbeeld ;)
Philpend schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:06:
De oude 380 levert echte te weinig waar voor zijn geld. De rx470 is een paar tientjes duurder en levert 30-40% meer prestatie. Helaas nog wel slecht verkrijgbaar. De 470 zit qua prestatie bijna op het niveau van de 480.

De voeding is inderdaad zwaar overkill. Een corsair cx450m is qua vermogen meer dan genoeg en een kwalitatief zeer goede voeding voor zijn geld.

de WD black is naar mijn mening een veel te dure harddisk voor wat je er voor terugkrijgt. een WD Blue is ook een prima hdd.

En ik mis een ssd! Onmisbaar vind ik een groot woord, maar ik (en eigenlijk iedereen die ik ken) wil nooit meer terug naar een systeem met alleen maar een hdd. Systeem start veel sneller op en reageert ook veel sneller dan met een hdd.
Je hebt helemaal gelijk dat je deze kaart wat oud noemt.. reden voor deze keuze was de prijs maar, je noemt hem zelf ook al, ook de beschikbaarheid van een RX470/RX480.

De twijfel bij de voeding had ik al.. de CX450M stond in mijn eerste lijst, ik was alleen bang dat deze te licht zou zijn (vooral ook omdat de fabrikanten van verschillende videokaarten 500W als minimum aangaven).

WD Black gekozen puur vanwege de specs. Ik zal hem aanpassen.
daan33 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:08:
De R9 380 kun je beter vervangen voor RX480 of de 470, je kan ook beter 8GB ipv 16GB nemen, sinds 16GB overkill is (je kan altijd nog upgraden). Ook is je voeding overkill, 450/500 watt zal ook werken. Ik raad je de https://tweakers.net/pricewatch/486667/corsair-cx450m.html of de https://tweakers.net/pricewatch/486673/corsair-cx550m.html aan. Met het geld wat je nu bespaart zou je een SSD kunnen kopen, bijvoorbeeld de: https://tweakers.net/pric...n-ssdnow-uv400-120gb.html.
Dank je! Ik zal de lijst even aanpassen. :)

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 16:49

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Heb een Asus laptop, daar zat een hybride schijf-combi gedoe in. Het is het eigenlijk net niet. Zelf een volledige SSD (Sam. 840) ingezet, echt een heel stuk sneller. Dat je minder ruimte hebt klopt, maar de prestaties die je terugkrijgt zijn het zeker waard (zeker met zo'n lijst moderne hardware).

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Verwijderd

Zoals de anderen al zeiden neem je inderdaad beter een SSD, die kun je ook combineren met je HDD die overigens ook veel te duur was. De 380 vervang je beter door een RX480 of 470 wat een merkbaar verschil in presentaties zal opleveren. Je voeding was overkill je hebt al genoeg aan 450 watt. Verder heb ook nog een wat goedkopere ram en een kleiner en goedkoper moederbord. Ik weet dat dit nogal dicht bij je kunt altijd een RX 470 nemen met 8 GB ram of kijk eens rond op amazon Frankrijk en Duitsland soms kun je onderdelen goedkoper vinden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,-€ 198,-
1MSI B150M NIGHT ELF€ 86,87€ 86,87
1XFX Radeon RX 480 Core Edition 4GB€ 245,50€ 245,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Corsair Carbide 100R Standaard€ 48,80€ 48,80
1G.Skill Ripjaws V F4-2800C17D-16GVR€ 71,-€ 71,-
1Corsair CX450M€ 52,80€ 52,80
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 40,24€ 40,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 793,20