Toon posts:

raid vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo,
moet je voor een raid (0) installatie twee HDs hebben met dezelfde grootte, of moeten ze precies identiek zijn (dus precies zelfde merk, zelfde type e.d.)?

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20

Convoy

g44p

hoeven niet van 't zelfde merk te zijn, wel dezelfde groote

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Zelfde grote hoeft ook nog geen eens, maar de ruimte die je kan gebruiken is 2x de kleinste schijf.

Het wordt wel aangeraden, om de zelfde grote, typen, enz voort te gebruiken omdat je dan zeker weet dat allebei de schijven zeg maar "gelijk" lopen.

Nuff Said

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
twee identieke is belangrijk als het snel en betrouwbaar moet, beste is zelf nog tegelijk zodat zelfde partij. Omdat anders de ene schijf voorddurend op de andere moet wachten. Maar het is niet noodzakelijk.
Maar in de search staat dat al een keer of 10 |:( .

Verwijderd

Topicstarter
oh, nouja, bedankt!

Verwijderd

t kan wel anders, maar ik vindt raid's opgebouwd met exact dezelfde schijven het lekkerst werken, als er hier een schijf kapot gaat (raid1) dan zou ik denk k ook 2 nieuwe schijven kopen.

P.S.: nog 15 posts voor de huiskamer :)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:54
hmm, in zo'n geval kan je volgens mij net zo goed 1 nieuwe schijf kopen. Omdat je nieuwe schijf waarschijnlijk sneller is gaan je prestaties in ieder geval niet naar beneden.

Om voor zoiets nou 1 goede schijf weg te gaan gooien vind ik persoonlijk een beetje zonde.
Pagina: 1