Goedkoopste manier om pakket uit Spanje laten komen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb iets gekocht in Spanje (< 2Kg) en de verkoper geeft aan dat verzenden €27 kost met de koerier waarmee hij samenwerkt.

Als ik op de site van PostNL kijk, zie ik dat ik hetzelfde pakje voor ongeveer €10 naar Spanje stuur.

De verkoper vindt het prima als ik iets regel waarbij het bij hem wordt opgehaald, maar zo te zien biedt DHL die optie niet vanuit NL.

Iemand een briljante ingeving?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
hij kan toch naar zijn lokale postkantoor driven en het vanuit daar versturen...

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Yes, that should you say, maar dat wil ie niet. Zegt slechte ervaringen te hebben met zowel lokale post als DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:43
Dan niet kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:18
De verkoper laten lopen/fietsen naar Nederland?

Dit is toch geen serieuze vraag?

[ Voor 27% gewijzigd door Wietsee. op 21-08-2016 09:52 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Hee bedankt jongens voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:49
Het ophalen?

Zulke dingen check je toch vooraf? €27,- is niet duur als het ook verzekerd is enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-05 14:06

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik woon in Spanje en ik laat mijn ouders altijd meuk sturen via Kiala. Dat is veel goedkoper, 14 euro per 15kg en vrij snel, minder dan 1 week.

Voor kleinere pakketten is het cheaper, 2kg = 4 euro ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door _Erikje_ op 21-08-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
_Erikje_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:04:
Ik woon in Spanje en ik laat mijn ouders altijd meuk sturen via Kiala. Dat is veel goedkoper, 14 euro per 15kg en vrij snel, minder dan 1 week.

Vanuit NL naar Spanje lijkt inderdaad goedkoper te zijn. Stuur je ook wel eens wat terug naar je ouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 21:13
Wellicht via P2G.com een afhaling plannen: https://www.p2g.com/es/pr...=08001&ct=BARCELONA&p=1~2|20|10|5#/results (voorbeeldpostcode Barcelona)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:55
Een PostNL mannetje dat op en neer naar Spanje waggelt voor €10? :D

Hoe goedkoop wil je het hebben? €27 is blijkbaar teveel, maar je snapt ook wel dat €10 spotgoedkoop is vanuit NL naar Spanje. De gulden middenweg van €18,50?
Ik weet niet hoeveel waarde het pakket betreft, maar om die paar euro zou ik liever verzenden met een betrouwbare koerier. Je zal niet de eerste zijn waarbij het mis gaat, en je naderhand jezelf wel voor de kop kan slaan om die paar euro die je bespaard zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik zeg niet dat €27 teveel is, maar als PostNL voor €10 verstuurt (€14 aangetekend en verzekerd) dan moet t toch goedkoper kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 23:30

macnerd

No Apples please :-)

Pakketje naar huis/werk laten sturen en dan zelf doorsturen naar je ouders?

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 20:24
Al gekeken naar Kiala.nl? Schijnt tegenwoordig ook in Spanje te werken. €14 vanuit NL, vice versa weet ik niet.
_Erikje_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:04:

Dat dus...

[ Voor 60% gewijzigd door HenkDePoema op 21-08-2016 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SeatRider schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:57:
Ik zeg niet dat €27 teveel is, maar als PostNL voor €10 verstuurt (€14 aangetekend en verzekerd) dan moet t toch goedkoper kunnen?
Aangezien PostNL niet in Spanje zit: nee, hun prijsstelling is compleet irrelevant.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Cheapcargo.com al geprobeerd? Al tweemaal gebruikt om redelijk grote pakketten te versturen naar het buitenland voor schappelijke prijzen.

[ Voor 72% gewijzigd door pjlgt op 21-08-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CyBeR schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:49:
[...]

Aangezien PostNL niet in Spanje zit: nee, hun prijsstelling is compleet irrelevant.
Klopt, maar ze hebben in Spanje natuurlijk vergelijkbaar nationale postbedrijf, Correos.

Dat is het goede nieuws. Slechte is dat ze zeker geen vergelijkbare prijzen hanteren. Als ik hier lees kost de goeddkooopste "Paquete Internacional Economico" EUR 26.42 voor verzending en daarbovenop nog EUR 3.16 per kg of deel daarvan, waardoor je al snel flink boven de EUR 30 bent. De Paquete Internacional Prioritario is trouwens nog duurder, al ontliep het elkaar minder dan EUR 2 bij een gewicht van 2500g :X

Kortom, voor ES begrippen is die EUR 27 goedkoop, zeker als ze het daarvoor bij hem thuis komen ophalen.

Maw, TS, assumptions... enzo. Als de verkoper vooraf duidelijk is geweest over zijn verzendmethodes en bijbehorende kosten, dan is het even duidelijk: hier ben je mee accoord gegaan. Als hij vooraf niets vermeldde over verzendmethodes is het een marginaal ander verhaal, in dat geval zou je evt de koop kunnen ontbinden op basis van onverwachte bijkomende kosten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-05 14:06

_Erikje_

Tweaker in Spanje

SeatRider schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:28:
[...]

Vanuit NL naar Spanje lijkt inderdaad goedkoper te zijn. Stuur je ook wel eens wat terug naar je ouders?
Nee nog nooit gedaan. Op de kiala site zie ik ook niet dat het mogelijk is om vanuit hier naar NL te sturen. Verzenden is alleen mogelijk vanuit de Benelux.

Alle verzendmethoden zijn hier duur. Correos is heel duur om naar NL te sturen. Misschien kan je beter naar UPS kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

dion_b schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:58:
[...]

Klopt, maar ze hebben in Spanje natuurlijk vergelijkbaar nationale postbedrijf, Correos.
En dat maakt uit want die Spaanse toko houdt zich aan de tarieven van PostNL? Nee natuurlijk niet. M.a.w., compleet irrelevant.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
_Erikje_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:09:
[...]

Nee nog nooit gedaan. Op de kiala site zie ik ook niet dat het mogelijk is om vanuit hier naar NL te sturen. Verzenden is alleen mogelijk vanuit de Benelux.

Alle verzendmethoden zijn hier duur. Correos is heel duur om naar NL te sturen. Misschien kan je beter naar UPS kijken?
Kiala = UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Erm, pick up & delivery voor 27 euro. Wat kost het hier om een koerier iets bij je op te laten pikken en naar het buitenland te sturen? Kan me voorstellen dat hij voor 5-10 euro verschil niet zelf stad & land af gaat rijden om een pakketje te verzenden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1