Nederlands is makkelijker als je denkt
Cloud ☁️
Dit is toch geen serieuze vraag?
[ Voor 27% gewijzigd door Wietsee. op 21-08-2016 09:52 ]
Zulke dingen check je toch vooraf? €27,- is niet duur als het ook verzekerd is enzo.
Voor kleinere pakketten is het cheaper, 2kg = 4 euro ofzo.
[ Voor 17% gewijzigd door _Erikje_ op 21-08-2016 10:07 ]
Vanuit NL naar Spanje lijkt inderdaad goedkoper te zijn. Stuur je ook wel eens wat terug naar je ouders?_Erikje_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:04:
Ik woon in Spanje en ik laat mijn ouders altijd meuk sturen via Kiala. Dat is veel goedkoper, 14 euro per 15kg en vrij snel, minder dan 1 week.
Hoe goedkoop wil je het hebben? €27 is blijkbaar teveel, maar je snapt ook wel dat €10 spotgoedkoop is vanuit NL naar Spanje. De gulden middenweg van €18,50?
Ik weet niet hoeveel waarde het pakket betreft, maar om die paar euro zou ik liever verzenden met een betrouwbare koerier. Je zal niet de eerste zijn waarbij het mis gaat, en je naderhand jezelf wel voor de kop kan slaan om die paar euro die je bespaard zou hebben.
MacNerd
Dat dus..._Erikje_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:04:
Ik woon in Spanje en ik laat mijn ouders altijd meuk sturen via Kiala. Dat is veel goedkoper, 14 euro per 15kg en vrij snel, minder dan 1 week.
[ Voor 60% gewijzigd door HenkDePoema op 21-08-2016 13:52 ]
Aangezien PostNL niet in Spanje zit: nee, hun prijsstelling is compleet irrelevant.SeatRider schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:57:
Ik zeg niet dat €27 teveel is, maar als PostNL voor €10 verstuurt (€14 aangetekend en verzekerd) dan moet t toch goedkoper kunnen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 72% gewijzigd door pjlgt op 21-08-2016 14:23 ]
Klopt, maar ze hebben in Spanje natuurlijk vergelijkbaar nationale postbedrijf, Correos.CyBeR schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:49:
[...]
Aangezien PostNL niet in Spanje zit: nee, hun prijsstelling is compleet irrelevant.
Dat is het goede nieuws. Slechte is dat ze zeker geen vergelijkbare prijzen hanteren. Als ik hier lees kost de goeddkooopste "Paquete Internacional Economico" EUR 26.42 voor verzending en daarbovenop nog EUR 3.16 per kg of deel daarvan, waardoor je al snel flink boven de EUR 30 bent. De Paquete Internacional Prioritario is trouwens nog duurder, al ontliep het elkaar minder dan EUR 2 bij een gewicht van 2500g
Kortom, voor ES begrippen is die EUR 27 goedkoop, zeker als ze het daarvoor bij hem thuis komen ophalen.
Maw, TS, assumptions... enzo. Als de verkoper vooraf duidelijk is geweest over zijn verzendmethodes en bijbehorende kosten, dan is het even duidelijk: hier ben je mee accoord gegaan. Als hij vooraf niets vermeldde over verzendmethodes is het een marginaal ander verhaal, in dat geval zou je evt de koop kunnen ontbinden op basis van onverwachte bijkomende kosten.
Oslik blyat! Oslik!
Nee nog nooit gedaan. Op de kiala site zie ik ook niet dat het mogelijk is om vanuit hier naar NL te sturen. Verzenden is alleen mogelijk vanuit de Benelux.SeatRider schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:28:
[...]
Vanuit NL naar Spanje lijkt inderdaad goedkoper te zijn. Stuur je ook wel eens wat terug naar je ouders?
Alle verzendmethoden zijn hier duur. Correos is heel duur om naar NL te sturen. Misschien kan je beter naar UPS kijken?
En dat maakt uit want die Spaanse toko houdt zich aan de tarieven van PostNL? Nee natuurlijk niet. M.a.w., compleet irrelevant.dion_b schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:58:
[...]
Klopt, maar ze hebben in Spanje natuurlijk vergelijkbaar nationale postbedrijf, Correos.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Kiala = UPS._Erikje_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:09:
[...]
Nee nog nooit gedaan. Op de kiala site zie ik ook niet dat het mogelijk is om vanuit hier naar NL te sturen. Verzenden is alleen mogelijk vanuit de Benelux.
Alle verzendmethoden zijn hier duur. Correos is heel duur om naar NL te sturen. Misschien kan je beter naar UPS kijken?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.