Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Omdat ik zelf geen mobiele telefoon had, heb ik een tijd die van m'n vader geleend. Tweede gebruiker aangemaakt en alles helemaal naar wens gemaakt daarop. Nu kan ik echter het toestel overnemen omdat m'n vader een andere gekocht heeft, dus ik wil zijn (admin-)account verwijderen. Voor zover ik weet kan dat niet zonder te rooten, maar kan het mét wel en hoe? Ben nogal een leek op dit gebied. (En ja, ik weet dat ik er dan met m'n tengels af zou moeten blijven, maar ik wil het wel leren en proberen. Heb enkel nog nooit een geroote telefoon gezien :P )

Tweede vraag; wat is de makkelijkste manier om een Moto E (2e generatie) te rooten? Er staat Android 6 op, en volgens de one-click-root-apps die ik kan vinden, kan ik dit toestel er nog niet mee rooten. Zonder PC zou ideaal zijn, maar ik denk dat dat sowieso lastig wordt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moto E (2015)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een factory-reset doe ik liever niet omdat mijn account net helemaal naar wens is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-09 23:36
Wat heb je zelf al onderzocht?
Ik ben geen android gebruiker meer, maar in 2 kliks heb ik je antwoord gevonden: "To edit or delete any of the extra accounts, go to Settings > Users. Touch the trash can icon to eliminate any of these user profiles."

Bron ;)

[ Voor 23% gewijzigd door ljsquare op 21-08-2016 08:22 ]

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Ja, maar het is niet één van de 'extra accounts' die hij wil verwijderen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:27

Zorian

What the fox?

Het proces van rooten gaat regelmatig gepaard met een factory reset, weet niet of een Motorola dat ook doet overigens.

Zou gewoon even noteren wat je hebt aangepast en een factory reset doen. Naar mijn idee de snelste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Zonder volledige reset ga je het niet redden nee. Root heeft er weinig mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ljsquare schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 08:21:
Wat heb je zelf al onderzocht?
Ik ben geen android gebruiker meer, maar in 2 kliks heb ik je antwoord gevonden: "To edit or delete any of the extra accounts, go to Settings > Users. Touch the trash can icon to eliminate any of these user profiles."

Bron ;)
Dat gaat dus niet bij de adminaccount, ik kan wel mijn eigen account op die manier verwijderen maar de eerste niet. Zoals hierboven al gezegd werd.

Jammer dat het zonder factory reset niet kan. Bedankt voor alle antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Kun je je eigen account ook admin maken? Wellicht kan je daarna het andere admin-account wel verwijderen.

Root gaat hier vermoed ik weinig verschil maken. Dan kun je wellicht beter zoeken om instellingen van je 2de account over het 1e heen te kunnen kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
*knip*. Niet relevant.

[ Voor 86% gewijzigd door rens-br op 29-08-2016 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
*knip*. Goed bedoeld. Maar maak de volgende keer even een TR aan.

[ Voor 74% gewijzigd door rens-br op 29-08-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 12:16
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door rens-br op 29-08-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip*
frickY schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 20:30:
Kun je je eigen account ook admin maken? Wellicht kan je daarna het andere admin-account wel verwijderen.

Root gaat hier vermoed ik weinig verschil maken. Dan kun je wellicht beter zoeken om instellingen van je 2de account over het 1e heen te kunnen kopiëren.
Volgens mij niet. Zo wel, zou dat ook ideaal zijn, maar ik weet niet hoe

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 29-08-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:59:
[...]
Volgens mij niet. Zo wel, zou dat ook ideaal zijn, maar ik weet niet hoe
Wat je wilt is gewoon niet echt mogelijk ben ik bang. Voor het rooten is het namelijk ook nodig om de bootloader te unlocken, waardoor het toestel alsnog alles verwijderd. In beide gevallen moet je dus een factory reset uitvoeren.

Meer informatie over het rooten kan hier gevonden worden.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 29-08-2016 13:52 ]

Pagina: 1