Windows 10 groepsbeleid / Administrator account probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-10 12:45
Hallo Tweakers,

Zucht... werd dus helemaal gek van dat ik steeds m'n wachtwoord moest intypen bij het opstarten en toen lopen kloten en nu ben ik mijn m'n admin rights kwijt en kan ik vrij weinig 8)7

Heb via herstelopties het ingebouwde admin account geactiveerd maar zat password op? Dus dat ook maar gereset maar geeft steeds ongeldig wachtwoord aan.... Nu kan ik ook niet meer in herstelopties komen zonder wachtwoord te moeten opgeven :(

In Windows kan ik CMD niet als admin runnen door groepsbeleid restricties, gpeedit/secpol.msc werken ook niet. Heb Ophcrack als geprobeerd ook geen success.

Hebben jullie nog ideeën of tips? Zonder dat ik Windows eraf moet gooien :|
...

Beste antwoord (via RaiseCain op 21-08-2016 18:54)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
GerardVanAfoort schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:02:
Built in admin account vernaggeld..? Jammer, dat was je laatste redmiddel. Uithuilen en opnieuw beginnen.
Gewoon de juiste informatie uit een andere SAM halen en die in je eigen SAM plaatsen. Dan doet hij het weer. Zorg er wel voor dat je password null is, anders werkt het niet.
RaiseCain schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 06:08:
...
NTpwedit vanuit WinPE uitvoeren en als password null opgeven.

[ Voor 30% gewijzigd door Trommelrem op 21-08-2016 15:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Wat valt bij jou precies onder "lopen kloten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 21:00
als je opstart in systeemherstel kan je dan niet een vorige versie terugzetten?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
Downloader_NL schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 08:50:
als je opstart in systeemherstel kan je dan niet een vorige versie terugzetten?
Kan ik na activeren van standaard admin account niet meer in, geeft steeds aan dat wachtwoord verkeerd is terwijl ik die net heb veranderd.
Squ1zZy schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 08:41:
Wat valt bij jou precies onder "lopen kloten"?
Google kwam niet echt met een concreet antwoord dus dan ga je zelf oplossing zoeken. Sinds ik Forza uit de windows store hebt gedownload zit ik vast aan Windows account tijdens inloggen en wou dat verwijderen. Heb toen bij gebruikersaccount iets bij "Uw referenties beheren" het account verwijderd dat er sinds die windows store onzin is. PC opnieuw opgestart en toen begon de ellende :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
RaiseCain schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:27:
Google kwam niet echt met een concreet antwoord dus dan ga je zelf oplossing zoeken. Sinds ik Forza uit de windows store hebt gedownload zit ik vast aan Windows account tijdens inloggen en wou dat verwijderen. Heb toen bij gebruikersaccount iets bij "Uw referenties beheren" het account verwijderd dat er sinds die windows store onzin is. PC opnieuw opgestart en toen begon de ellende :/
Dit is een veelgemaakte fout. Je moet voor de Windows Store een Microsoft account gebruiken, maar je kan puur enkel inloggen op de Windows Store.

Als je inlogt krijg je na het inlog scherm nog een tweede scherm waar je om je lokale wachtwoord gevraagd wordt. Indien je dat invoert wordt je lokale account omgezet naar een Microsoft account. Je moet dus op dat scherm klikken op "Sign in to just this app". Dan log je in op de Windows Store, maar verder niets.

Hier een handleiding een Microsoft account om te zetten naar een lokaal account.

"Lopen kloten" heeft nu dus je Windows installatie gesloopt. Ik denk dat je nu het snelste dit kan oplossen door je Windows te resetten naar een schone image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Built in admin account vernaggeld..? Jammer, dat was je laatste redmiddel. Uithuilen en opnieuw beginnen.

NRG

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
GerardVanAfoort schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:02:
Gewoon de juiste informatie uit een andere SAM halen en die in je eigen SAM plaatsen. Dan doet hij het weer. Zorg er wel voor dat je password null is, anders werkt het niet.
RaiseCain schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 06:08:
...
NTpwedit vanuit WinPE uitvoeren en als password null opgeven.

[ Voor 30% gewijzigd door Trommelrem op 21-08-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
Het is gelukkig allemaal goed gekomen :) Bedankt allemaal!

In eerste instantie werkte NTPWEdit niet om m'n eigengemaakte Windows PE boot usb. Dus maar Hirens boot CD gedownload en had admin access terug in 2 minuten.

Ben ook gelijk af van dat irritante Windows store account door de tip van CMD-snake.
Pagina: 1