Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34
Beste mede-tweakers,

Een tijd terug wilde ik mijn laptop (Asus N56, nVidea GT635m, windows 10) koppelen via HDMI aan een beamer. Ik gebruik heel vaak 2 schermen, maar eigenlijk altijd als uitbreiding. Bij het koppelen van laptop aan de beamer met dupliceren was het beeld alleen zichtbaar op het laptopscherm. Ik ging er vanuit dat het lag aan verouderde drivers oid. Maar na een verse installatie een paar dagen geleden blijft hetzelfde probleem.
Via VGA werkt dupliceren overigens wel, wat ik heel raar vind.

Nu heb ik zitten zoeken en kom ik dingen tegen als: http://superuser.com/ques...rnal-monitor-on-windows-7
Via de nVidea software zou ik wat in moeten kunnen stellen, maar hier wordt enkel 1 scherm gedetecteerd (in dit geval een JVC tv), het laptopscherm blijft onzichtbaar. ;(
nVidea scherm dupliceren

Als ik beeldschermen laat identificeren krijg ik een 1 op beide schermen te zien.

Via de beeldscherminstelingen van windows krijg ik het volgende scherm bij dupliceren:
scherm dupliceren

Het laptopscherm wordt als 1|2 aangeduid, en het externe scherm als 3 (maar dit is dus niet zichtbaar, want het scherm blijft volledig zwart).

Drivers, software en besturingssysteem zijn allemaal up-to-date.

Ik hoop dat er hier kenners zijn die ervaring hebben met dit probleem (en een oplossing hebben). :*)